Web Analytics Made Easy - Statcounter

کتاب «تجلی انسان در قرآن (تفسیر سوره انسان)» اثر آیت الله علی کریمی جهرمی در 304 صفحه منتشر شد.

به گزارش ایران اکونومیست، کتاب «تجلی انسان در قرآن (تفسیر سوره انسان)» اثر آیت الله علی کریمی جهرمی به همت موسسه بوستان کتاب در ۳۰۴ صفحه منتشر شد.

سوره انسان از جمله سوره های با عظمت قرآن است که مفاهیم بلندی در پاسخ به شبهه افکنان درباره جبر و اختیار، سودمندی دین در شکل دادن به شخصیت آدمی، فضیلت پیامبر و اهل بیت مطهرش(ع) و خلقت بهشت و جهنم و ثواب و عقاب بیان کرده است و هر انسان منصفی را به تأمل در آنها فرا می خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنان که منکر فضیلت و عظمت اهل بیت پیغمبرند، در شعاع راهنمایی‌های این قسمت از قرآن، به اشتباه بزرگ خود پی می‌برند. این سوره منشور عظمت خاندان پیغمبر و برتری آنان بر دیگران است و از این جهت پیروان خلافت غاصب و رسوا می کند.

بهترین میزان شناسایی عترت پیغمبر، بیانات گرم این سوره و تعبیر های بالای آن است.

در این دنیای پر فتنه و موقعیت خطیر دینی و عقاید گوناگون و آشوب مذهبی، کتاب حاضر افکار خواننده را متوجه کتاب خدا و اولیای پروردگار می کند و به راهنمایی قرآن مجید و هدایت آل عصمت، از انسان در تمام مراحل بحث می کند.

کتاب حاضر قسمتی مهم از معارف و اصول عقاید اسلامی و نیز بخش چشمگیری از اخلاق فاضله انسانی و زوایای از تاریخ اسلام را روشن می کند.

 

ساختار اثر

در ابتدای این اثر به بیان توضیحاتی درباره سوره انسان پرداخته شده و از جمله این مباحث می‌توان به شماره سوره انسان و آیات آن، اسامی سوره انسان، تفسیر های سوره انسان، ثواب قرائت این سوره، مکی و مدنی بودن آن، شان نزول سوره مذکور، سوره انسان در اشعار، مسائل فقهی در سوره هل اتی، و نکته های روانی اخلاقی و اجتماعی این سوره اشاره کرد.

پس از بیان این مقدمه، تفسیری از تمامی آیات این سوره ارائه شده است.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: مؤسسه بوستان کتاب

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مؤسسه بوستان کتاب سوره انسان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۶۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مفاهیم قرآن بینشی عمیق به انسان می‌بخشد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام رسول خواسته شامگاه چهارشنبه در جمع بانوان طلبه مدرسه علمیه الزهرا (س) اردبیل اظهار کرد: قرآن کریم در برگیرنده هدایت و سعادت انسان در دنیا و آخرت است و در تمام مراحل زندگی رهبر و راهنمای انسان برای رسیدن به کمال است.

وی با اشاره به اینکه کسانی که با قرآن مأنوسند به کمک این معجزه الهی حق را از باطل تشخیص می‌دهند، خاطرنشان کرد: عمر کوتاه و امکانات کم باعث می‌شود انسان‌ نتواند بر تمام ابعاد زندگی اشرافیت پیدا کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اردبیل بیان کرد: قرآن با داشتن مفاهیم عمیق، زبان‌ گیرا و فصیح و بیان مسائل مهم زندگی به انسان بینشی عمیق و دقیق می‌بخشد.

خواسته مسیر یادگیری و انس با قرآن را مسیری لذت‌بخش و مملو از شگفتی دانست و تصریح کرد: از ثمره‌های طی کردن این مسیر بهره‌مندی از خیر و برکت در زندگی دنیوی و بهره‌مندی از شفاعت قرآن و هم‌نشینی با صالحان و اولیا در زندگی اخروی است

وی افزود: تلاوت قرآن بیماری‌های ذهن و روح را از انسان می‌زداید و او را از درد و رنج رهایی می‌بخشد بنابراین ما باید تلاوت قرآن و انس با این کتاب آسمانی را در برنامه روزانه خود بگنجانیم و از این کلام آسمانی دور نشویم.

کد خبر 6088200

دیگر خبرها

  • رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/ «بر فراز کشتزار» در بازار نشر
  • رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/«بر فراز کشتزار» در بازار نشر
  • مفاهیم قرآن بینشی عمیق به انسان می‌بخشد
  • قرآن کریم؛ در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان
  • مهرداد صدقی با یک آبنبات جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • دعا برای زیاد شدن نور چشم | دستورالعمل برای زیاد شدن نور چشم
  • «قرآن مجید»کتاب خدا مهجور نماند
  • سرچشمه عرفان وحیانی و اخلاق قرآنی یکی است
  • انسان به ذکر، یادآوری و توجه نیازمند است
  • کتاب «فقه و حکمرانی قاعده لا ضرر و لاضرار» روانه بازار نشر شد