Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به وضعیت میزان حقوق والدین شهدا و جانبازان گفت: ‌با هماهنگی و حمایت دولت و مجلس مقداری از پرداختی ایثارگران عزیز ترمیم شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  قم، ‌به نقل از پایگاه خبری بنیاد شهید و امور ایثارگران، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران که امروز ‌همزمان با هفته دولت و به نمایندگی از هیئت دولت به استان قم سفر کرده است با آیت الله نوری همدانی از مراجع عظام تقلید دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید‌امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در این دیدار با ارائه گزارشی از فعالیت‌های دولت سیزدهم، گفت: در طول هفته دولت بسیاری از وزرا و هیئت دولت با سفر به استان‌ها ضمن بیان دستاوردهای یک سال گذشته، برخی پروژه‌های عمرانی را افتتاح می‌کنند، کشور در یک دهه گذشته به بهانه مباحث هسته‌ای نبرد اقتصادی بی‌امانی با دشمنان داشته که در این خصوص کم‌دقتی برخی مسئولان مشکلاتی ایجاد کرده است.

قاضی‌زاده هاشمی بابیان اینکه در زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم کشور با تورم 60 درصدی دست‌وپنجه نرم می‌کرد، گفت: در این شرایط دولت تلاش کرد تا تعادل و موازنه‌ای بین درآمد و هزینه‌ها ایجاد کند که هم‌زمانی آن با بحران مواد غذایی در جهان و جنگ اوکراین شرایط را پیچیده‌تر کرد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: در این شرایط ارکان مختلف کشور با همگرایی و همدلی خود اجازه ندادند تا مشکلی در کشور به وجود بیاید و هم‌اکنون طبق آمار بانک مرکزی تورم روند کاهشی به خود گرفته و در نیمه دوم سال احتمال کاهش نرخ تورم بیشتر است و نیمه دوم سال وضعیت عمومی اقتصاد کشور به سمت مطلوبیت حرکت خواهد کرد.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه حدود 3 میلیون و 500 هزار نفر تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند، گفت: از این تعداد حدود 500 هزار نفر به‌صورت مستقیم حقوق و مزایا از بنیاد شهید و امور ایثارگران دریافت می‌کنند و در طول یک سال گذشته معوقات 67 هزار نفر از ایثارگران پرداخت‌ شده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به وضعیت میزان حقوق والدین شهدا و جانبازان گفت: متأسفانه در بسیاری از اقشار حقوق پرداختی با میزان تورم متناسب نبوده است ولیکن با هماهنگی و حمایت دولت و مجلس مقداری از پرداختی ایثارگران عزیز ترمیم شده است که البته چشم‌گیر نیست به عنوان مثال سال گذشته به‌ والدین شهدا مبلغ 3 میلیون و 500 هزار تومان حقوق پرداخت می‌شد که به رقم 5 میلیون و 600 تومان رسیده که همین مبلغ هم قابل قبول نیست و یا تاکنون مبلغ 2 میلیون و 200 هزار تومان کمک معیشت به جانبازان مشمول فاقد شغل و درامد پرداخت می‌شد که امسال به مبلغ 3 میلیون و 600 هزار تومان رسیده و رشد 60 درصدی را شاهد بودیم اما باز هم معتقدیم رقم قابل توجهی نیست.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اینکه در حوزه خدمات بهداشتی درمانی سرانه‌ای که ما به بحث درمان ایثارگران اختصاص می‌دهیم دو برابر شده، بیان کرد: در سال گذشته مبلغ 174 هزار تومان برای هر ایثارگر می‌پرداختیم که امسال به مبلغ 350 هزار تومان رسیده است اما بازهم اگر از ایثارگران عزیز سؤال شود به طور حتم مشکلاتی دارند.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: خوشبختانه جهت‌گیری جدی در بنیاد شهید و امور ایثارگران ایجاد شده و آن هم توجه بیشتر به حوزه ایثار و شهادت است، اگر دقت فرموده باشید ما در گلزار شهدای سراسر کشور در ایام خاص مانند شب‌های قدر، عید نوروز و ایام ماه محرم بزرگترین مراسم را در این مکان‌ها داشتیم، به عنوان مثال در گلزار شهدای تهران برآورد جمعیتی که در این مکان مقدس در شب‌های قدر گرد هم آمدند بیش 5 میلیون نفر بوده است یعنی گلزار شهدا تبدیل به یک میعادگاه فرهنگی شده و همچنین در حوزه ساخت فیلم سینمایی، برگزاری یادواره‌ها و چاپ کتاب‌هایی در رابطه با موضوع شهید و شهادت و جوایزی که در این حوزه در نظر گرفته شده حرکت گسترده‌ای ایجاد شده است.

وی در پایان با ابلاغ سلام رئیس جمهور به آیت الله نوری همدانی گفت: امیدوارم دعای بزرگان و علما باعث شود خدا به ما اخلاص دهد و کم ما را زیاد کرده و به احسن برساند زیرا هرچه ما تلاش کنیم انسانی است و کسی باید راه‌ها را باز کند که امیدواریم با دعای خیر شما حاصل شود.

‌‌انتهای پیام/452/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران قاضی زاده هاشمی والدین شهدا هزار تومان رئیس جمهور سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۸۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب سرپرست اداره کل بنیاد شهید استان البرز

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در حکمی امیر حسین دانش‌کهن را به سمت سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز منصوب کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در حکمی امیر حسین دانش کهن را به عنوان سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز منصوب کرد.

‌امیر حسین دانشی‌کهن از کارمندان بنیاد شهید استان البرز بوده و پیش از این در مسئولیت های مختلف در این اداره کل فعالیت داشته است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • اجرای ۱۰۰ درصدی مصوبات سفر رئیس‌جمهور در حوزه بنیاد شهید ایلام
  • قوانین مصوب با اعتبارات بنیاد شهید همخوانی ندارد
  • «وعده صادق» یاس و ناامیدی را بیش از پیش بر دل دشمنان افکند
  • اجرا شدن مصوبات سفر رئیس جمهور در ایلام در حوزه بنیاد شهید
  • اجرای برنامه های متنوع فرهنگی بنیاد شهید در ایلام قابل تقدیر است
  • نشست هم‌اندیشی‌ تشکل‌های شاهد و ایثارگر برگزار شد
  • افزایش حقوق ایثارگران و خانواده شهدا
  • انتصاب سرپرست اداره کل بنیاد شهید استان البرز
  • جزییات افزایش حقوق خانواده شهدا و جانبازان نیرو‌های مسلح
  • انتصاب سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز