Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@14:10:56 GMT

وزارت فرهنگ و ارشاد ۳۰۰ پروژه نیمه‌تمام در کشور دارد

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۷۹۰۸۳

وزارت فرهنگ و ارشاد ۳۰۰ پروژه نیمه‌تمام در کشور دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از تربت‌حیدریه، محمدرضا برکت ظهر امروز در حاشیه بازدید از مجتمع فرهنگی و هنری تربت‌حیدریه در جمع خبرنگاران  با اذعان به اینکه سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم تأمین عادلانه و تقویت سبد فرهنگی خانوارها در اقصی نقاط کشور است، افزود: بر این اساس تأکید مقام عالی وزارت  تسریع در تکمیل و بهره‌برداری از  مجتمع‌های فرهنگی و هنری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس اداره نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  با اشاره به افتتاح  تالار مرکزی ارومیه، ابراز کرد: در هفته جاری و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مجتمع فرهنگی و هنری ساری افتتاح می‌شود و  بهره‌برداری  از مجتمع‌های فرهنگی اراک، یزد و کرمان تا پایان امسال در دستور کار قرار دارد.

وی یادآور شد: هرچند برای ایجاد حس امیدآفرینی در شهروندان و به‌طور اخص در حوزه فرهنگ و هنر اعتبارات موردنیاز در نظر گرفته‌شده، اما درعین‌حال در پیوند با اجرای برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعامل سایر دستگاه‌های اجرایی، موردنیاز است.

برکت با اشاره به اینکه حدود ۶۰۰ پروژه عمرانی در کشور نیازمند بازسازی و ترمیم است که برای این مهم حداقل هفت هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است، بیان کرد: در حال حاضر بالغ‌بر ۳۰۰ پروژه نیمه در سطح کشور وجود دارد که از این تعداد ۴۰ پروژه دارای ردیف اعتباری ملی است.

رئیس اداره نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص مجتمع فرهنگی و هنری تربت‌حیدریه خاطرنشان کرد: در کارگروه ویژه‌ای در مشهد رفع مشکلات فنی جمع‌بندی و برای اعتبار موردنیاز برآورد خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: پروژه نیمه تمام مجتمع های فرهنگی سبد فرهنگی محمدرضا برکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فرهنگی و هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۹۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سُرنانوازی لرستان یک موسیقی جهانی شده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با تأکید بر لزوم حفظ و اعتلای موسیقی اصیل لرستان گفت: سرنانوازی لرستان یک موسیقی جهانی شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، اعظم روانشاد عصر امروز در جشنواره دوسالانه سرنانوازی در روستای بیشه لرستان با بیان اینکه لرستان خاستگاه موسیقی است و موسیقی در بطن و آئین‌های این استان قرار دارد اظهار داشت: باید سنت‌های پیشین محفوظ لرستان و ضمن نگهداری و حراست، به نسل‌های بعد انتقال داده شود.

وی، سرنانوازی را جز لاینفک موسیقی استان دانست و افزود: سرنانوازی از قدیمی‌ترین سازهای بادی با قدمت 5 هزار ساله است، همچنین یکی از سازهای مهم در سور و سوگ‌ مردم منطقه زاگرس محسوب می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: استاد شاه‌میرزا مرادی، سرنانوازی را در استان پرورش داده و به تبع آن شاگردان بسیاری تحت نظر این استاد گرانقدر آموزش دیده‌اند و امروز سرنانوازی یک موسیقی جهانی شده است. حفظ و اعتلای موسیقی اصیل لرستان از اولویت‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان است.

یادآور می‌شود، جشنواره دوسالانه «سرنانوازی» با عنوان «مروارید اقیانوس» یادمان استاد شاه‌میرزا مرادی و استاد رحم‌خدا نوری‌شاد با حضور اهالی فرهنگ، هنر و رسانه در روستای بیشه برگزار شد. این جشنواره از سری برنامه‌های طرح شهید آوینی و شب‌های فرهنگی لرستان در لرستان  از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و با همکاری انجمن موسیقی استان و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و موسسه فرهنگی گلونی برگزار شد.

انتهای پیام/645/

دیگر خبرها

  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا معارفه شد
  • سُرنانوازی لرستان یک موسیقی جهانی شده است
  • سمیعی: کنسرت‌های موسیقی در بوشهر طبق مجوزهای قانونی برگزار می‌شود
  • توضیح مدیرکل موسیقی وزارت فرهنگ درباره لغو کنسرت‌های بوشهر
  • مدیرکل ارشاد سیستان و بلوچستان سکاندار کمیته آثار هنری در کنگره ملی شهدا شد
  • تخصیص اعتبار از محل قرارگاه شهید آوینی برای تقویت انجمن های هنری
  • انجمن های هنری بازوان مشورتی،تخصصی و اجرایی وزارت ارشاد هستند
  • جشنواره فجر معماری به مجموعه جشنواره‌های وزارت فرهنگ اضافه می‌شود
  • وزارت فرهنگ، متولی همه عرصه‌های تبلیغاتی کشور است
  • فعالیت ۵۳۶کانون فرهنگی هنری در لرستان