Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در گفتگوی زنده تلویزیونی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در یک سال گذشته، گفت: با توجه به اینکه در برخی ادوار، دولت‌ها نمی‌توانند منابع لازم را برای چرخه مالی صندوق توسعه ملی فراهم کنند، معمولا دولت‌ها از رهبر انقلاب برای برداشت اجازه می‌گیرند.

وی افزود: این صندوق بخشی از درآمد نفتی کشور است که باید برای آیندگان ذخیره شود، وقتی یک دولت پول ندارد، این پول به جای سرمایه‌گذاری برای فعالیت‌های مولد، خرج هزینه‌های جاری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی دولت تصریح کرد: در این دولت با توجه به اینکه حوزه‌های تجارت خارجی، گمرک، مالیات و فروش نفت با فعالیت جدی دولت، به جایگاه خود بازگشته‌اند، دولت ۴۰ درصد فروش نفت را در صندوق توسعه ملی سرمایه‌گذاری می‌کند.

بهادری جهرمی در ادامه با اشاره به تغییر رویکرد‌های دولت سیزدهم، گفت: اصلی‌ترین تفاوتی که با تغییر دولت‌ها اتفاق می‌افتد، تغییر رویکرد‌های آنهاست. بدنه دولت که ثابت هستند و فقط مدیریت تغییر می‌کند.

وی افزود:‌جهت گیری و دستاورد‌های هر دولت، به رویکرد‌های آن بستگی دارد؛ یکی از رویکرد‌های دولت سیزدهم، بهره‌گیری از ظرفیت‌های جوانان بود، ما ۵ وزیر دهه شصتی داریم و حتی در سطح معاون وزیر یا مدیرکل، دهه هفتادی هم داریم؛ چرا که وقتی جوانان و قدیمی‌ها در کنار هم کار می‌کنند، تحرک و پویایی مجموعه را مضاعف می‌کند.

سخنگوی دولت ادامه داد: رویکرد دوم این بود که نگاه این دولت تحول گرایانه بود و می‌خواست که با نگاه متفاوتی به مسائل نگاه کند.

بهادری جهرمی با بیان اینکه رویکرد سوم برنامه محوری بود و با اعلام سند تحول دولت که شامل ۳۷ محور و مسئله اساسی کشور بود، برای هر حوزه یک برنامه روشن اعلام کرد و به صورت عمومی انتشار داد، گفت: در نهایت حدود ۱۰۲۳ اقدام به صورت شفاف و زمانبندی شده، اعلام شد.

وی اضافه کرد: در این سند تحول، یکی از رویکرد‌های اساسی، همان تحول‌خواهی است و روش و مسیر رسیدن به هدف را متحول کرده است.

سخنگوی دولت ادامه داد: رویکرد دیگر دولت، کار جهادی است. یعنی کسی که حوصله کار شبانه روزی برای مشکلات مردم ندارد، نمی‌تواند نقش آفرینی زیادی در دولت داشته باشد.

بهادری جهرمی رویکرد دیگر دولت سیزدهم را مردمی بودن عنوان کرد و گفت: ۳۱ سفر استانی در یک سال، یک رکورد بود و در همین هفته گذشته در یک روز ۳۱ سفر استانی توسط اعضای هیئت دولت با حضور در میان مردم انجام شد.

وی تصریح کرد: زمانی مشکل را در کارتابل می‌خوانیم و زمانی دیگر به صورت مستقیم از زبان مردم می‌شنویم و این دو، بسیار متفاوت است؛ مثلا رئیس جمهور در همین نشست خبری امروز، دومین نشست خبری در یک سال در کنار شش گفتگوی زنده تلویزیونی و ۳۱ سفر استانی و همچنین جلسات مختلف با نخبگان، فرهنگیان، هنرمندان و... داشته است.

سخنگوی دولت با تأکید بر اینکه حدود ۶۰ شورای عالی به ریاست رئیس جمهور در این یک سال برگزار شد، اظهار داشت: صددرصد نمایندگان مجلس در طول یک سال گذشته با رئیس جمهور جلسه داشته اند و این اتفاق بی سابقه بوده است؛ این علاوه بر سه جلسه‌ای است که دولت و مجلس به صورت مشترک داشته‌اند.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس نیز مشکلات مردم را منتقل می‌کنند و این تغییر رویکرد، کمک زیادی به حل مشکلات مردم می‌کند.

سخنگوی دولت افزود: همکاری دولت و مجلس، همکاری دولت و قوه قضاییه می‌تواند ظرفیت بسیاری برای همکاری و حل مشکلات ایجاد کند، برخلاف دوره‌های گذشته که شاهد بودیم برخی در پشت تریبون به هم متلک می‌گفتند و مشکلات خود را به تریبون می‌کشاندند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دولت علی بهادری جهرمی بهادری جهرمی سخنگوی دولت دولت سیزدهم یک سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۰۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش 40 درصدی مالیات عملکرد تولید به معنای افزایش جذابیت این بخش است

رضا وفایی یگانه، سرپرست معاونت اقتصادی و کسب و کار اتاق تعاون ایران گفت: از آنجائیکه لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم در راستای حمایت از تولید و مشارکت مردم در اقتصاد کشور است، باید مجلس در اسرع وقت به بررسی این لایحه و تصویبش بپردازد. پیش شرط اجرای بندهای این لایحه در راستای حمایت از سرمایه گذاری های مولد، تصویب آن در مجلس است که امیدواریم به زودی انجام شود.

وفایی در مورد لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم تصریح کرد: در این لایحه که توسط دولت به مجلس ارائه شده، پیشنهادات خوبی آمده است. کاهش 40 درصدی مالیات عملکرد تولید به معنای افزایش جذابیت این بخش است. به این ترتیب، انگیزه مردم را برای سرمایه گذاری در بخش های مولد اقتصاد بالا می بریم که اتفاق خوبی است.

وی ادامه داد: افزایش مالیات سرمایه و دارایی نیز قابل دفاع است. زیرا سرمایه گذاری های غیرمولد که هدف سرمایه گذار واسطه گری و کسب سود است را از جذابیت می اندازیم.

سرپرست معاونت اقتصادی و کسب و کار اتاق تعاون ایران خاطرنشان کرد: لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم در درازمدت به رشد اقتصادی منجر می شود و فواید زیادی برای کشور دارد. دولت طی چند سال گذشته تلاش های زیادی در راستای تحقق بندهای این لایحه انجام داده است. این اقدام برکات زیادی برای کشور خواهد داشت.

وفایی در خصوص این موضوع که لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم به عنوان مهم ترین اقدام دولت در راستای تحقق شعار امسال مطرح است، تصریح کرد: این گزاره درست است. مردم سرمایه هایی دارند و می خواهند آن ها را در بخش های سودده سرمایه گذاری کنند. هر اندازه بتوانیم این سرمایه ها را به سمت بخش های تولیدی سوق دهیم، برای کشور مفید است و زمینه ای برای تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم ایجاد می کند.

وی ادامه داد: یکی از مهم ترین مشکلات در عرصه اقتصادی کشور این است که بخش های غیرمولد انگیزه بیشتری برای سرمایه گذاری ایجاد می کنند. پیشنهاداتی که در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم آورده شده است، از جمله کاهش 40 درصدی مالیات عملکرد تولید و افزایش مالیات بر سرمایه و دارایی ها در نهایت به جذب سرمایه ها به بخش های مولد منجر می شود. این به معنای، مشارکت مردم در اقتصاد خواهد بود.

سرپرست معاونت اقتصادی و کسب و کار اتاق تعاون ایران خاطرنشان کرد: از آنجائیکه لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم در راستای حمایت از تولید و مشارکت مردم در اقتصاد کشور است، باید مجلس در اسرع وقت به بررسی این لایحه و تصویبش بپردازد. پیش شرط اجرای بندهای این لایحه در راستای حمایت از سرمایه گذاری های مولد، تصویب آن در مجلس است که امیدواریم به زودی انجام شود.

وفایی گفت: توقع داریم همان طور که دغدغه حمایت از تولید در دولت وجود دارد، مجلس نیز درباره این موضوع حساسیت لازم را داشته باشد و بررسی این لایحه را در اولویت قرار دهد.

لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم با هدف ایجاد جذابیت برای بخش های تولیدی و از جذابیت انداختن فعالیت های سوداگرانه و مخرب در کشور به مجلس ارائه شده است. دولت در حال چاره اندیشی برای سرمایه های راکد است. به نحوی که آن ها را به بخش های مولد سوق دهد و از رکود سرمایه جلوگیری کند.

واقعیت این است که در شرایط فعلی، رکود سرمایه سود بیشتری دارد. دولت پیشنهادهایی در زمینه اعطای مشوق های هدفمند مالیاتی به سرمایه گذاری های مولد مطرح کرده است. همچنین در این لایحه پیشنهاد در نظر گرفتن مشوق برای سرمایه گذاری های خرد مردمی مطرح شده است.

به زعم کارشناسان، مسیر رسیدن به توسعه سرمایه‌گذاری های مولد و رشد اقتصادی از رهگذر افزایش جذابیت پروژه‌های تولیدی می گذرد. در این میان مهم‌ترین مشوق در دسترس دولت برای توسعه اقتصادی، اعطای مشوق‌های مالیاتی است. از همین رو و با درک اهمیت اصلاح معافیت‌های مالیاتی، دولت سیزدهم به سمت اصلاح قوانین مالیاتی رفته و لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم مطرح شده است.

حالا نوبت مجلس است که با درک ضرورت حمایت از تولید و از رونق انداختن اقدامات سوداگرانه به تصویب لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم بپردازد. به این ترتیب، بستر قانونی برای جذب سرمایه ها به بخش های مولد ایجاد می شود.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • تحقق شعار سال و کاهش 40 درصدی مالیات بخش تولید با لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم
  • آغاز سرمایه‌گذاری صندوق توسعه ملی در میدان‌های نفت و گاز
  • نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت آغاز شد/ امسال ۲۷ هزار کادر درمان و ۷۰ هزار معلم جذب خواهند شد
  • نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت آغاز شد/ امسال 27 هزار کادر درمان و 70 هزار معلم جذب خواهد شد
  • نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت آغاز شد/ تکلیف جذب کادر درمان مشخص شد
  • آغاز سرمایه‌گذاری صندوق توسعه ملی در میادین نفت و گاز با سهم ۴۵درصدی در توسعه یک میدان
  • اولین سرمایه‌گذاری مستقیم صندوق توسعه ملی در صنعت نفت
  • اتلاف سالانه هزار همت ازمنابع مالی درحوزه مسکن به‌دلیل تعلل دولت
  • کاهش 40 درصدی مالیات عملکرد تولید به معنای افزایش جذابیت این بخش است
  • شرکت سهام عام پروژه بسترسازی برای جذب سرمایه‌های خرد مردمی در توسعه اقتصادی کشور