Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان هواشناسی کشور گفت: پیش‌بینی‌های فصلی از پاییز دیررَس و بارندگی اندک از اواخر آبان خبر می‌دهد و اگر هم بارش‌های سیلابی مجدداً رخ دهد سازوکاری برای جمع‌آوری آن وجود ندارد.

«سحر تاجبخش» روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایران اکونومیست درباره اینکه آیا سیلاب‌های تابستانی در رفع خشکسالی و کمبود منابع آب تاثیر گذار بوده است، اظهار کرد: سیلاب به معنای بارش‌های حجیم در مدت‌زمان کوتاه معمولاً اتفاق می‌افتد و بدیهی است که اگر راهکارهایی داشته باشیم تا بتوانیم بارش‌ها را ذخیره کنیم، شاید نه منابع روی زمین، بلکه منابع زیرزمینی را تا حدودی می‌توان تقویت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سازوکار خیلی مناسبی برای جمع آوری تمام سیلاب‌ها در تمام نقاط کشور فراهم نیست؛ موضوعاتی مثل سدسازی و آبخیزداری در دو وزارتخانه جهاد کشاورزی و وزارت نیرو باید انجام شود تا از بارش‌های سیلابی نفعی ببریم.

رییس سازمان هواشناسی به موضوع تغییر اقلیم اشاره کرد و گفت: «تغییر اقلیم» مسئله مهمی است که باعث شده بارش‌ها به صورت عمدتاً رگباری و ناگهانی رخ دهد؛ در این شرایط به‌جز پیش‌بینی، تامین زیرساخت‌های لازم برای مدیریت آب‌های حجیم باید در دستور کار باشد.

تاجبخش درباره وضعیت بارش‌ها در پاییز و زمستان امسال نیز بیان کرد: برای فصل پاییز به خصوص ماه‌های اول تا نیمه آبان بارش قابل ملاحظه‌ای پیش‌بینی نمی‌شود و انتظار داریم پاییز «دیر رسی» داشته باشیم. بارش‌ها تقریباً از نیمه دوم آبان به بعد شروع می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: هر چند که همچنان بارش‌ها تا پایان پاییز هم قابل ملاحظه نخواهد بود، مگر اینکه از نوع سیلابی باشد که البته بارش سیلابی از یک ماه قبل قابل پیش‌بینی نخواهد بود و نهایتاً از ۱۰ روز جلوتر می‌توان اعلام کرد.

به گفته وی، پیش‌بینی نقشه‌ها در حال حاضر زمستان را نرمال نشان می‌دهد، اما چون فاصله تا فصل زمستان زیاد است، امکان تغییر نقشه‌ها  وجود دارد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: تغییر اقلیم ، سازمان هواشناسی کشور ، وزارت نیرو

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: تغییر اقلیم سازمان هواشناسی کشور وزارت نیرو پیش بینی بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۲۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور جمع‌آوری مکمل تقویتی موی فیتو صادر شد

روابط عمومی سازمان غذا و دارو در اطلاعیه‌ای از دستور جمع‌آوری فراورده مکمل تقویتی رشد موی PHYTO خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان غذا و دارو، این سازمان در اطلاعیه‌ای از جمع‌آوری فراورده مکمل تقویتی رشد موی PHYTO خبر داد که متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

«موضوع: جمع‌ آوری فراورده مکمل تقویتی رشد مو PHYTO

با سلام و احترام؛

عطف به نامه ۷۴۰۶/۴۲۹۶/۱۴ مورخ ۲۹/‏۰۱/‏۱۴۰۳‬ معاونت محترم غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کردستان در خصوص توزیع فراورده فاقد مجوز مکمل تقویتی رشد مو PHYTO، خواهشمند است دستور فرمائید در صورت مشاهده فراورده مذکور در سطح، طبق ضوابط و مقررات جاری، نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام لازم مقتضی به عمل آمده و نتایج به این اداره کل منعکس شود.»

کد خبر 746979

دیگر خبرها

  • فرونشست زمین در جاده مزرعه عرب به حسن آباد بر اثر بارش‌های سیلابی+ فیلم
  • پیش بینی آبگرفتگی گسترده معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها در سیستان و بلوچستان
  • سیلابی شدن معابر شهری کاشان + فیلم
  • آماده‌باش مدیریت بحران اصفهان در پی صدور هشدار هواشناسی
  • دستور جمع‌آوری مکمل تقویتی موی فیتو صادر شد
  • آماده‌باش مدیریت بحران استان
  • دستور جمع‌آوری یک مکمل تقویتی رشد مو
  • مدیریت بحران استان یزد در آماده باش کامل است
  • آماده باش تیم‌های امدادی اصفهان تا روز چهارشنبه
  • ورود سامانه بارشی به اصفهان / پیش‌بینی سیلاب و تندبادهای لحظه‌ای در استان