Web Analytics Made Easy - Statcounter

بین الملل تابناک: گزارش جدید آژانس از فعالیت‌های هسته‌ای ایران، سفر حسین امیرعبداللهیان به مسکو، هشدار سناتور آمریکایی درباره شورش حامیان ترامپ، گزارش سازمان ملل درباره ناامنی غذایی ۱۹ میلیون افغانستانی و محکوم کردن حملات اسرائیل به سوریه توسط روسیه، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش جدید آژانس از فعالیت های هسته ای ایران

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تازه‌ترین گزارش خود درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران خبر داد که ایران غنی سازی اورانیوم در یکی از سه آبشار سانتریفیوژ‌های پیشرفته IR-۶‌را که به تازگی در سایت هسته‌ای نطنز نصب نموده بود، آغاز کرده است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دوازدهم مرداد ماه گذشته در گزارشی به اعضای خود اعلام کرده بود که ایران فرایند نصب سه آبشار از سانتریفیوژ‌های IR-۶ در کارخانه غنی‌سازی سوخت نطنز را به اتمام رسانده است.

 

این تحول جدید در حالی روی می‌دهد که مذاکرات میان ایران و طرف‌های غربی درباره موضوع هسته‌ای ایران در جریان است.

چهارشنبه هفته گذشته (دوم شهریور) ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، از دریافت پاسخ دولت آمریکا به ‌نظریات جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل موضوعات باقی‌ مانده در مذاکرات رفع تحریم، از طریق هماهنگ‌کننده اروپایی گفت‌وگوها خبر داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد: بررسی دقیق نظریات طرف آمریکایی آغاز شده و جمهوری اسلامی ایران پس از تکمیل بررسی‌ها، دیدگاه های خود در این رابطه را به هماهنگ‌کننده اعلام خواهد کرد.

سفر حسین امیرعبداللهیان به مسکو

منابع رسانه‌ای، دوشنبه شب به وقت تهران، از سفر آتی وزیر خارجه ایران به روسیه و دیدار با همتای روس خود خبر دادند.

وبگاه شبکه خبری «سی جی تی ان» چین به نقل از خبرگزاری «ریا نووستی» نوشت که «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران، روز چهارشنبه به مسکو سفر می‌کند و با «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه برای بررسی اوضاع پیرامون برجام و مذاکرات رفع تحریم‌های ایران دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

خبرگزاری «ریانووستی» نوشت که وزرای خارجه ایران و روسیه همچنین درباره پروژه‌های مشترک بین دو کشور در زمینه انرژی و حمل و نقل گفت‌وگو خواهند کرد.

هشدار سناتور آمریکایی درباره شورش حامیان ترامپ

لیندسی گراهام، از سناتورهای حامی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا هشدار داد، چنانچه دونالد ترامپ در پرونده بازرسی اف‌بی‌آی از محل اقامت او متهم شود در خیابان‌ها شورش به راه خواهد افتاد.

گراهام که با شبکه خبری فاکس‌نیوز مصاحبه می‌کرد، گفت: «اگر ترامپ به دلیل استفاده نادرست از اطلاعات محرمانه تحت تعقیب قرار بگیرد، در خیابان‌ها شورش به راه خواهد افتاد.»

ترامپ ویدئوی مربوط به مصاحبه لیندسی گراهام را در شبکه‌ اجتماعی‌اش «تروث‌سوشال» منتشر کرد.

لیندسی گراهام ادعا کرد، با ترامپ بر اساس معیار‌های دوگانه رفتار شده است. او گفت که اف‌بی‌آی در تحقیقات سال ۲۰۲۰ از پسر جو بایدن، پرونده تحقیقات را به کندی پیش برده و آن را به بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری موکول کرده است.

وی گفت: «اکثر جمهوری‌خواهان از جمله خود من اینطور فکر می‌کنیم که وقتی قضیه به ترامپ مربوط می‌شود، خبری از قانون نیست، بلکه فقط می‌خواهند برای او دردسر درست کنند.»

چند هفته پیش مأموران اف‌بی‌آی با هجوم به عمارت اعیانی ترامپ در ایالت فلوریدا، چندین جعبه اسناد و مدارک را از وی ضبط کردند. چند روز بعد رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند که رئیس جمهور سابق آمریکا شمار زیادی از اسناد محرمانه از جمله مدارک مربوط به تسلیحات اتمی را پس از خروج از کاخ سفید به خانه خود برده است.

ترامپ با محکوم کردن این اقدام از سوی اف‌بی‌آی، از وزارت دادگستری آمریکا خواست حکم مربوط به تفتیش منزلش را منتشر کند. وی همچنین برگرداندن مدارک ضبط‌ شده‌اش را خواستار شد.

اقدام اف‌بی‌آی واکنش خشم‌آلود هواداران ترامپ و انتقادهای تند آنها از اف‌بی‌ی و وزارت دادگستری را نیز به همراه داشته است. طرفداران ترامپ معتقدند این تحقیقات انگیزه‌های سیاسی را دنبال می‌کرده است.

این اتفاقات باعث افزایش تهدیدها علیه کارکنان اف‌بی‌آی شده. چند هفته پیش، مردی هنگام تلاش برای ورود به یکی از ساختمان‌های اف‌بی‌ای به ضرب گلوله کشته شد.

گزارش سازمان ملل درباره ناامنی غذایی ۱۹میلیون افغانستانی

هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل با اظهار نگرانی از وخامت اوضاع انسانی در افغانستان اظهار داشت: حدود ۱۹ میلیون تن از شهروندان افغانستان با ناامنی غذایی مواجه هستند.

مارتین گریفیتس هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در نشست روز دوشنبه به وقت محلی شورای امنیت درباره وضعیت انسانی افغانستان بر وضعیت دشوار مردم این کشور تاکید کرد و افزود: هچنین ۶ میلیون تن در این کشور در معرض قحطی هستند و حدود نیمی از جمعیت این کشور به کمک های بشردوستانه نیاز دارند.

وی تاثیر خشکسالی و افزایش قیمت های جهانی در گسترش فقر میان شهروندان افغانستان را یادآور شد و گفت: در حالی که جمعیت افغانستان در حال افزایش است، فقر نیز در این کشور در حال گسترش است و آمار بیکاری می تواند تا ۴۰ درصد برسد.

این مقام سازمان ملل با هشدار درباره بدتر شدن اوضاع افغانستان گفت: با شروع فصل سرما و افزایش قیمت مواد غذایی و سوخت، خانواده های افغانستانی باید بین تغذیه فرزندانشان و فرستادن آنان به مدرسه، درمان و گرم نگه داشتن آنها، یکی را انتخاب کنند.

این مقام سازمان ملل با بیان اینکه مشکلات افغانستان نه جدید است و نه منحصربفرد، بحرانی شدن وضعیت این کشور را ناشی از توقف کمک های توسعه و شرایط جدید پس از تسلط طالبان دانست.

وی اضافه کرد: در قرن بیست و یکم نباید توضیح دهیم چرا آموزش دختران و توانمندسازی زنان برای جامعه و کشورشان و در واقع برای جهان اهمیت دارد.

محکوم کردن حملات اسرائیل به سوریه توسط روسیه

واسیلی نبنزیا سفیر روسیه در سازمان ملل گفت: مسکو تداوم حملات هوایی اسرائیل به اهدافی در سوریه را محکوم می کند و امیدوار است تا قبل از پایان سال، نشستی در قالب آستانه درباره سوریه برگزار شود.

به گزارش اسپوتنیک، نبنزیا سفیر روسیه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: ما به شدت تداوم حملات هوایی نیروی هوایی اسرائیل به اهداف مختلف در سوریه را محکوم می کنیم.

نبنزیا در ادامه افزود: برقراری ثبات و امنیت طولانی مدت در سوریه تنها از طریق بازگرداندن کامل حاکمیت، استقلال، وحدت و تمامیت ارضی سوریه و توقف حضور غیرقانونی نظامی خارجی امکان پذیر است.

نبنزیا خاطرنشان کرد که روسیه همچنین حملات هوایی اسرائیل در ماه ژوئن به فرودگاه بین‌المللی دمشق را محکوم می کند و معتقد است که این حملات پس از دریافت مجوز ضمنی تل‌آویو از ایالات متحده برای انجام چنین اقدامی آغاز شد.

نبنزیا تاکید کرد، روسیه معتقد است که این موضع منعکس کننده ریاکاری و استاندارد دوگانه غرب در قبال اصول اساسی حقوق بین الملل و همچنین اصول حقوق بشر است.

نبنزیا در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره سوریه گفت: مایلیم به اهمیت نشست های آستانه اشاره کنیم که نقش خود را به عنوان مؤثرترین سازوکار بین المللی برای کمک به دستیابی به عادی سازی طولانی مدت در سوریه تأیید کرده است. در همین رابطه امیدواریم تا قبل از پایان سال نشست دیگری در شهر نورسلطان برگزار کنیم.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آیت الله ناصری مذاکرات وین سامانه سماح انتخابات فوتبال پیاده روی اربعین هفته دولت تحولات خاورمیانه تحولات بین المللی ایران و آمریکا برجام اروپا روسیه چین تایوان اوکراین آیت الله ناصری مذاکرات وین سامانه سماح انتخابات فوتبال پیاده روی اربعین هفته دولت فعالیت های هسته ای ایران حسین امیرعبداللهیان سازمان ملل درباره سازمان ملل ناامنی غذایی هماهنگ کننده امور خارجه بین المللی اف بی آی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۳۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برلین: درباره حمله تروریستی به مسکو هیچ اطلاعاتی نداشتیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان مدعی است که برلین پیش از آنکه سالن کنسرت «کورکوس» در حومه مسکو هدف حمله تروریستی مرگبار قرار بگیرد، هیچ اطلاعاتی درباره آن نداشته است.

در پی حمله تروریستی ۲۲ مارس به سالن کنسرت «کورکوس» در منطقه «کراسنوگورسک» مسکو، دست کم ۱۴۳ نفر کشته شدند. سرویس امنیت فدرال روسیه ۱۱ نفر را به ظن مشارکت در این حمله تروریستی بازداشت کرده است. این مرگبارترین حمله تروریستی است که از اوایل دهه ۲۰۰۰ تاکنون در روسیه رخ می‌دهد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در نطقی تلویزیونی گفت که براساس اطلاعات اولیه، طرف اوکراینی برای تروریست‌ها، «دریچه ویژه مرزی» گشوده است تا بدون شناسایی‌شدن از مرز عبور کنند.

شولتز در مصاحبه‌ای هرگونه اطلاع قبلی درباره برنامه‌های مرتبط و منتهی به این حمله را رد کرد و مدعی شد: احتمالاً سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا سرنخ‌هایی داشتند.

وی با این ادعا که سیاست واشنگتن این است که در صورت دریافت اطلاعات درباره چنین حملات تروریستی، به کشورهای دیگر هشدار می‌دهد، افزود: آنها حتی هشدار عمومی صادر کردند و تاسف‌بارتر این است که با این وجود، همچنان چنین حملات تروریستی وحشتناکی رخ می‌دهد.

به نظر می‌رسد که منظور شولتز هشدار امنیتی است که سفارت آمریکا در مسکو در هفتم مارس صادر کرد و هشدار داد که واشنگتن «گزارش‌ها درباره برنامه قریب‌الوقوع افراط گرایان برای هدف قرار دادن اجتماعات بزرگ در مسکو از جمله کنسرت‌ها را زیر نظر دارد» و جالب اینجاست که ۴۸ ساعت بعد این حادثه رخ داد. واشنگتن مدعی شد که این اطلاعات را در اختیار مقامات روسیه قرار داده است!

الکساندر بورتنیکوف، رییس سرویس امنیت فدرال روسیه تایید کرد که آمریکا به مسکو درباره حمله تروریستی احتمالی هشدار داده بود اما یادآور شد که این اطلاعات عملاً اطلاعات کلی بوده است.

وی اضافه کرد که علاوه بر اوکراین، آمریکا و انگلیس نیز در تیراندازی کورکوس نقش داشتند. داعش مسئولیت این حمله تروریستی را برعهده گرفته است.

کد خبر 6064084

دیگر خبرها

  • ادعای بولتون: پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • بیش از ۱.۱میلیون نفر در غزه با ناامنی شدید غذایی روبرو هستند
  • یکی دیگر از مخالفان جدی جمهوری اسلامی هم مُرد
  • سناتور آمریکایی ضد ایران درگذشت/ جو لیبرمن چه می گفت؟
  • سناتور آمریکایی ضد ایران در گذشت
  • برلین: درباره حمله تروریستی به مسکو هیچ اطلاعاتی نداشتیم
  • روسیه: آمریکایی‌ها خودشان را در حادثه تروریستی کروکوس لو دادند
  • هشدار درباره تمام شدن بودجه «آنروا»
  • بیش از ۱۵ میلیون افغانستانی‌ در ناامنی غذایی