Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، فعالیت های ورزش همگانی تضمین کننده سلامت و تندرستی جسمی و روانی همراه با نشاط اجتماعی است که در شرایط بحران جامعه از جمله شیوع کرونا زیست بانوان را با بهبود و شادابی همراه می‎کند.

کارشناسان ورزش همگانی گلستان معتقدند با بسیج عمومی و پرداختن همه دستگاه های اجرایی به توسعه ورزش همگانی از فقر حرکتی بانوان استان جلوگیری خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توسعه ورزش همگانی در استقبال بانوان به ورزش نقش ویژه‌ای دارد

رییس هیات ورزش‌های همگانی گلستان گفت: اجرای متعدد برنامه‌های ورزشی با رویکرد خانواده‌محور، تلاش برای حضور روستاییان و به خصوص زنان و دختران در برنامه‌های ورزشی بیش از گذشته  برای پیشگیری و جلوگیری از بحران سونامی کم تحرکی بانوان مورد تاکید است.

الهه غیناقی با تاکید بر نقش موثر ورزش همگانی در شادابی جامعه به ویژه برای بانوان و دختران افزود: توسعه ورزش همگانی نقش بسزایی در تشویق بانوان و دختران به ورزش و کاهش عوارض جسمی،  روحی و اجتماعی در بین آنان دارد.

وی با اشاره به ضرورت حمایت مالی از ورزش همگانی  برای ترویج و توسعه آن اظهار امیدواری کرد که هزینه‎های  توسعه و ترویج ورزش های همگانی در راستای حمایت از بانوان و جلوگیری از بحران کم‎تحرکی تامین شود.

دسترسی بیشتر به اماکن ورزشی در کاهش کم تحرکی بانوان تاثیرگذار است

رییس گروه بیماریهای غیرواگیر گلستان به ایرنا گفت: مهمترین علت کم تحرکی کودکان، نوجوانان و به ویژه بانوان و دختران استان تغییر سبک زندگی است.

حمیده صادق‎زاده افزود: عدم دسترسی به مکان های ورزشی دولتی در برخی مناطق شهری و روستایی، ایمن‎نبودن فضای پیاده‎روی و دوچرخه‎سواری در شهر برای عموم به ویژه کوکان و بانوان، در دسترس نبودن پارک‎بازی ایمن، بالابودن هزینه ثبت نام در باشگاه های خصوصی و محدود بودن باشگاه های قابل دسترس برای بانوان و کودکان از جمله عوامل مهم کم تحرکی جامعه به خصوص در بانوان است.

وی اظهار داشت: پایین بودن سواد سلامت عموم مردم در خصوص خطرات کم تحرکی و تبعات آن، پیشرفت صنعت، فنآوری و استفاده از ماشین آلات در فعالیت های منزل و استفاده از وسایل نقلیه در رفت و آمد از عوامل مهم دیگر در افزایش کم تحرکی بانوان و کودکان به شمار می‎رود.

رییس گروه بیماری‎های غیرواگیر استان گلستان گفت: با افزایش کم تحرکی، افراد مقداری از استقامت و قدرت عضلات خود را از دست می دهند زیرا همچون گذشته از عضلات خود استفاده نمی کنند و ممکن است در آینده دچار دردهای اسکلتی - عضلانی مثل کمردرد شوند.

صادق‎زاده افزود: با کم‎تحرکی استخوان‎ افراد ضعیف‎تر شده و با از دست رفتن مواد معدنی در معرض پوکی استخوان قرار می گیرند.

وی اظهار داشت: افرادی که کم تحرکی داشته متابولیسم بدنشان تحت تاثیر قرار گرفته و تجزیه قندها و چربی ها برای بدن آن ها دشوار شده و در معرض چاقی و دیابت هستند.

وی بیان کرد: از معایب دیگر کم تحرکی، اخلال در عملکرد سیستم ایمنی بدن و گردش خون است و فرد در معرض بیماری های قلبی و عروقی می گیرد و تعادل هورمون های بدن برهم خورده و بدن بیش از گذشته دچار التهاب می‎شود.

​رییس گروه بیماری‎های غیرواگیر استان گلستان گفت: آموزش فعالیت بدنی و اصلاح شیوه زندگی سالم به عنوان یکی از موضوعات اصلی آموزشی در زمان ارائه مراقبت ها در گروه های سنی مختلف مورد است.

وی اظهار داشت: هرساله کمپین‎های اطلاع‎رسانی تحرک بدنی در گلستان اجرا می‎گردد و در مدت زمان معین جلسات آموزشی و محتوی متناسب با تحرک بدنی به صورت حضوری و مجازی در اختیار مردم قرار می گیرد.

رییس گروه بیماری های غیرواگیر گلستان گفت: برگزاری کلاس های ورزشی فوق برنامه، تخفیف برای هزینه های شرکت در برنامه های ورزشی، گسترش مسیرهای ایمن برای افزایش پیاده روی و دوچرخه سواری، ساخت و گسترش خیابان های ویژه پیاده روی و دوچرخه سواری و آموزش مربیان ورزشی برای ارائه برنامه های ورزشی مناسب در مقاطع سنی به تفکیک جنس و شرایط خاص، از جمله راه‎های توسعه فعالیت بدنی و جلوگیری از سونامی کم تحرکی است.

صادق‎زاده افزود: برگزاری ورزش‎های همگانی با مقاطع زمانی مشخص در طول سال با انعکاس در رسانه های همگانی،  ایجاد کلینیک های آزمون آمادگی جسمانی، تعدیل هزینه و تعرفه های ثبت نام کلاس های ورزشی، تخفیف ویژه استفاده از امکانات ورزشی برای اقشار در معرض خطر، ایجاد مراکز ورزشی خاص جهت گروه های سنی مختلف، ایجاد شرایط رفت و آمد فعال در شهرهای جدید و مسکن مهر، احداث مراکز تفریحی و ورزشی در مناطق محروم از سونامی کم‎تحرکی جلوگیری خواهد کرد.

وی اظهار داشت: شهرداری‎ها و دهیاری‎ها می‎توانند با اختصاص زمین‎های بلااستفاده برای ایجاد فضاهای ورزشی، تجهیز پارک‎های محلی برای ورزش مدارس، ارتقا کیفیت پیاده روها براساس استاندارد در کاهش کم تحرکی گام‎های موثری بردارند.

وی بیان کرد: توسعه ورزش همگانی به ویژه برای افراد آسیب‎پذیر و آموزش مربیان ورزشی برای ارائه برنامه‎های ورزشی مناسب در مقاطع مختلف سنی، جنسی و شرایط خاص، متقاعد کردن خیرین برای ساخت ورزش های محلی و اختصاص مکان های مناسب برای انجام فعالیت های بدنی برای بانوان مورد انتظار است تا با این تدابیر از بروز سونامی کم تحرکی بانوان در گلستان جلوگیری شود.

گلستان مطابق سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵، یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب مختلف در ۳۴ نقطه شهری و هزار و ۷۵ روستا دارد.

برچسب‌ها کم تحرکی ورزش همگانی گرگان وزارت ورزش و جوانان گلستان بانوان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کم تحرکی ورزش همگانی گرگان کم تحرکی ورزش همگانی گرگان وزارت ورزش و جوانان گلستان بانوان توسعه ورزش همگانی برنامه های ورزشی رییس گروه بیماری سونامی کم تحرکی کم تحرکی بانوان گلستان گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۴۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ۳۷۴ پاتوق گفت وگو در گلستان

به گزارش قدس آنلاین، فاطمه سادات میررسولی از برگزاری ۳۷۴ طرح پاتوق گفتگو در گلستان خبر داد و اظهار کرد: در نخستین مرحله از اجرای این طرح، ۱۳۴ پاتوق دانش آموزی، ۷۲ مورد دختران و ۲۰۳ مورد برای عموم بانوان برگزار شد.

وی افزود: این طرح با هدف تقویت مهارت‌های ارتباطی، انسجام و همگرایی بیشتر در درون جامعه، کم شدن فاصله حاصل از جنگ شناختی دشمن با عموم مردم و ایجاد انس و ارتباط سالم در قالب‌های گفتگوی چهره به چهره در فضاهایی با مخاطب عام تر برگزار شد.

کارشناس امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: حوزه خانواده و بانوان این اداره کل در مناسبت‌های مختلف از طریق راهبرد گفت‌وگو اقشار مختلف جامعه اعم از استاد حوزه و دانشگاه، دانشجویان، دانش آموزان، بانوان خانه‌دار، دختران، جوانان و نوجوانان را کنار یکدیگر گرد هم آورده و شرایطی رقم‌زده تا اقشار جامعه حول یک محور با یکدیگر گفت‌وگو کنند.

وی با اشاره به اینکه هزار و ۳۲۸ بانو در این طرح شرکت کردند، افزود: با توجه به اجرای طرح ملی زندگی با آیه‌ها، پیش بینی می‌شود در سه ماه اول سال ۱۴۰۳ تعداد پنج هزار بانوی گلستانی در پاتوق زندگی با آیه‌ها شرکت کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • وقتی داشتن تشک تمرینی برای یک ملی‌پوش آرزو شد!+فیلم
  • راهکار‌های تخصصی برای مدیریت وزن
  • برگزاری دومین دوره رقابت‌های طناب‌زنی نابینایان به مناسبت روز شیراز
  • معرفی ظرفیت‌های کردستان با استفاده از حوزه ورزش
  • معرفی ظرفیت‌های کردستان بهره گیری از ظرفیت حوزه ورزش برای
  • پرداخت تسهیلات کم بهره، راهکار توسعه مکانیزاسیون در بخش کشاورزی
  • تسلیمی مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و توسعه ورزش بانوان شد
  • برگزاری ۳۷۴ پاتوق گفت وگو در گلستان
  • انتصاب ۲ عضو جدید در هیات رییسه فدراسیون ورزش‌های همگانی
  • شناسایی پتانسیل‌های گردشگری آبی و توسعه آن در استان یزد