Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-28@20:18:05 GMT

دولت سوریه ۱۰۷ میلیارد دلار در بخش نفت و گاز آسیب دید

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۸۵۶۱۱

دولت سوریه ۱۰۷ میلیارد دلار در بخش نفت و گاز آسیب دید

وزارت امور خارجه سوریه اعلام کرد که خسارات بخش نفت و گاز سوریه در نتیجه اقدامات آمریکا از سال ۲۰۱۱ تا اواسط سال جاری بالغ بر ۱۰۷ میلیارد دلار بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از پایگاه خبری عربی ۲۱، وزارت امور خارجه سوریه اعلام کرد که خسارات بخش نفت و گاز سوریه در نتیجه اقدامات آمریکا از سال ۲۰۱۱ تا اواسط سال جاری بالغ بر ۱۰۷ میلیارد دلار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وزارت خارجه سوریه در دو نامه به دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت تاکید کرد که اقدامات آمریکا که نیروهایش به طور غیرقانونی در خاک سوریه حضور دارند و همچنین دزدی و قاچاق غیرقانونی توسط تروریست ها گروه‌ها و شبه‌نظامیان جدایی‌طلب قسد، خسارات و ویرانی‌های زیادی را در بخش استخراج، تامین، توزیع و سرمایه‌گذاری نفت، گاز و ثروت های معدنی سوریه وارد کرده اند.   این دو نامه حاکی از آن است که بر اساس آمارهای وزارت نفت و منابع معدنی، زیان مستقیمی که این بخش حیاتی متحمل می‌شود بالغ بر ۲۴.۲ میلیارد دلار در اثر سرقت‌های نفت، گاز و معادن بوده است.   این وزارت خاطرنشان کرد: ارزش تخمینی این خسارات ناشی از استخراج، قاچاق و تجارت غیرقانونی نفت، گاز و منابع معدنی سوریه تا پایان نیمه اول سال جاری بالغ بر ۱۸.۲ میلیارد دلار بوده است.   وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد که این خسارات نیز ناشی از خرابکاری و سرقت تاسیسات استخراج و انتقال منابع نفت، گاز و معدنی سوریه توسط گروه های تروریستی بوده است.   وزارت امور خارجه سوریه تأکید کرد که این حق را برای خود محفوظ می داند که اقدامات قانونی مندرج در قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل متحد به منظور مطالبه جبران خسارات مستقیم و غیرمستقیم متحمل شده به بخش نفت، گاز و ثروت معدنی را انجام دهد.

منبع: دانا

کلیدواژه: وزارت امور خارجه میلیارد دلار خارجه سوریه بخش نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۵۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا ۱۱ فرد و نهاد سوریه را تحریم کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه به وقت محلی اعلام کرد: «امروز دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری (OFAC) ۱۱ فرد و نهاد حامی حکومت بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه که از طریق تسهیل نقل و انتقالات مالی غیرقانونی و قاچاق مواد مخدر از این رژیم حمایت می‌کردند، تحریم کرد.»

وزارت خزانه‌داری آمریکا ادامه داد: « سوریه به تولیدکننده و صادرکننده پیشرو کپتاگون تبدیل شده است. این ماده یک محرک از نوع آمفتامین بسیار اعتیادآور است که به طور غیرقانونی در سراسر خاورمیانه و اروپا قاچاق می‌شود.»

برایان نلسون معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی گفت: «رژیم اسد به استفاده از طرح‌های مختلف برای فرار از تحریم‌ها از جمله قاچاق مواد مخدر غیرقانونی، بهره‌برداری از مبادلات ارزی و استفاده از تجارت‌های به ظاهر مشروع ادامه می‌دهد. »

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمریکا: اوکراین اخبار جنگ را سانسور می‌کند
  • احضار معاون سفیر آمریکا به وزارت خارجه هند
  • یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل استعفا کرد
  • برخی وزرا مانند وزیر کشور و اطلاعات و امور خارجه با هماهنگی رهبری معرفی می‌شوند؛ در دولت دوازدهم به دلایلی رئیس سازمان برنامه و بودجه هم با ایشان هماهنگ شد
  • افشاگری ظریف در خصوص عدم احیای برجام در تابستان + فیلم
  • جزئیات تجاوز بامدادی آمریکا به شرق سوریه
  • آمریکا ۱۱ فرد و نهاد سوریه را تحریم کرد
  • توضیحات ظریف درباره خاطرات دوران وزارت خارجه
  • (ویدیو) روایت‌ ظریف از اذیت کردنش در وزارت خارجه
  • (ویدیو) روایت‌های ظریف از اذیت کردنش در وزارت خارجه