Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت:‌ رشته‌های غیرکاربردی و بدون تقاضا را از دانشگاه‌های کشور حذف می‌کنیم و به جای آن رشته‌های پرکاربرد و دارای میزان اشتغال‌زایی بالا را جایگزین آنها می‌کنیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، قاسم عموعابدینی ظهر امروز در در همایش رابطان آموزشی دانشگاههای کشور که در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب بر تبدیل شدن جمهوری اسلامی به قطب تمدن‌سازی نوین اسلامی تأکید شده، دانشگاه‌ها باید در این حوزه جدی‌تر نقش‌آفرینی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تحول‌آفرینی را از شاخصه‌های مهم دانشگاه تمدن‌ساز برشمرد و گفت: در این حوزه به برخی از شاخصه‌ها رسیده‌ایم، اما راه درازی در پیش رو داریم و برای ایجاد دانشگاه‌های تمدن‌ساز بر کشور باید در کنار تحولات علمی به تحولات معرفی هم بها دهیم و باید به دنیا نشان دهیم که دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران دانشمندان با اخلاق و خصال انسانی کمال‌یافته پرورش می‌دهند.

عموعابدینی اضافه کرد: برای تمدن‌ساز شدن دانشگاه‌های ما باید حکمت‌بنیان مدیریت شوند. در این زمینه حوزه‌های علمیه و حتی مکتب‌خانه‌های قدیم الگوهای ارزشمندی محسوب می‌شوند و امروز که 4 میلیون نفر دانشجو در دانشگاه‌های ما تحصیل می‌کنند، باید تلاش کنیم بزرگانی مانند علامه طباطبایی و علامه جعفری را در دانشگاه‌ها تربیت کنیم.چ

وی ادامه داد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران باعث شد که پایه‌های تمدن نوین اسلامی در ایران شکل بگیرند و امروز دانشگاه‌های ما در سرتاسر کشور وظیفه دارند که ساختار و ساختمان این تمدن نوین را بر اساس مبانی اسلام و انقلاب شکل دهند و این موضوع زمانی تحقق می‌یابد که دانشگاهی دین‌محور و مردم‌محور داشته باشیم.

معاون وزیر علوم با بیان اینکه دانشگاه‌های ایرانی باید جامعه‌محور و دانایی‌محور باشند، گفت: منظور از جامعه‌محوری این است که تولیدات علمی دانشگاه‌ها باید برای رفع نیازهای مردم به درد بخورد. در حوزه دانایی‌محوری هم باید خلاقیت، فناوری و نوآوری در دستور کار ما باشد تا بتوانیم به رشد اقتصاد و تولید دانش‌بنیان کمک کنیم.

عموعابدینی با تأکید بر پرورش نیروهای تحصیل‌کرده در رشته‌های کاربردی و اشتغال‌‌آفرین تصریح کرد: تا سال‌های آینده بسیاری از مشاغل از بین رفته و یا نیاز به آنها بسیار کم می‌شود، بنابراین باید رشته‌هایی در دانشگاه‌های کشور تعریف کنیم که آینده‌‌دار بوده و نیاز بازار کار را در سال‌های آتی بتوانند پاسخگو باشند.

طرح نگهداشت نخبگان وزارت علوم برای حمایت از نخبگانجزئیات طرح وزارت علوم و بنیاد ملی نخبگان در حمایت از رتبه های برتر کنکورتوسعه آموزش‌های مهارتی اولویت وزارت علوم/ فعالیت 3400 کارگاه فنی و حرفه‌ای در کشور

وی ادامه داد: بنابراین رشته‌های غیرکاربردی و بدون تقاضا را از دانشگاه‌های کشور حذف می‌کنیم و به جای آن رشته‌های پرکاربرد و دارای میزان اشتغال‌زایی بالا را جایگزین آنها می‌کنیم و در این زمینه هم اختیارات کافی به رؤسای دانشگاه‌ها داده خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری قزوین وزارت علوم استانداری قزوین وزارت علوم دانشگاه ها وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۶۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح خوابگاه دانشجویی در سمنان با حضور وزیر علوم

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی دانشگاه سمنان، همزمان با ظهر پنجشنبه در قالب سفر استانی هیأت دولت به سمنان و با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خوابگاه دانشجویان پسر دانشگاه سمنان افتتاح شد.

این خوابگاه فاز دوم خوابگاه پسران دانشگاه سمنان است که در زمینی به مساحت ۵۵۶ متر مربع، با زیر بنای بیش از ۲۶۰ متر به بهره برداری رسید.

این خوابگاه در دو طبقه و شش واحد ۶۰ متری افتتاح شد.

سیف الله سعدالدین رئیس دانشگاه سمنان با بیان اینکه این خوابگاه با هشت میلیارد تومان اعتبار گفت: بخشی از اعتبار این خوابگاه با مشارکت یکی از خیران استان سمنان تأمین شده است.

رئیس دانشگاه سمنان ادامه برای تکمیل این خوابگاه شامل محوطه سازی، دیوار کشی و پارکینگ و … چهار میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است.

وی افزود: این خوابگاه ظرفیت پذیرش ۵۰ دانشجوی پسر را داراست.

رئیس دانشگاه سمنان خاطر نشان کرد: با بهره برداری از این خوابگاه ظرفیت خوابگاهی دانشگاه سمنان در دو بخش ملکی و استیجاری به چهار هزار و ۳۰۰ نفر رسید.

کد خبر 6081984

دیگر خبرها

  • جزئیات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور + سایت ثبت‌ نام
  • جزییات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور
  • افتتاح خوابگاه دانشجویی در سمنان با حضور وزیر علوم
  • ۶ محصول پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان رونمایی شد
  • ۳۰ دانشگاه در فاز اول رویکرد خود را به حکمت بنیان تغییر می‌دهند
  • معاون وزیر علوم: افزایش تقلب در کنکور ناشی از توسعه فناوری است
  • وزیر آموزش و پرورش : پذیرش بدون آزمون قاریان و حافظان قرآن در دانشگاه فرهنگیان
  • مدل دانشگاهی تمدن ایرانی الگوی ۲۰۰ دانشگاه در دنیا است
  • افتتاح ۱۲ پروژه بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم در کردستان
  • دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ منتشر شد