Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-19@19:31:27 GMT

انتقال سرور ۲۰۰ بازی به ایران تا پاییز

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۹۰۵۳۵

انتقال سرور ۲۰۰ بازی به ایران تا پاییز

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات  گفت: سیاست‌های اشتباه و پرونده‌سازی دولت قبل مانع توسعه شبکه ارتباطات شد.

به گزارش مشرق، عیسی‌ زارع‌پور در آیین افتتاح پروژه‌های بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات که بعد از ظهر امروز در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، اظهار کرد: بنده از روز اول گفتم فناوری اطلاعات و ارتباطات یک فرصت برای کشور است و در حوزه‌های مختلفی می‌توان از آن استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به زودی و پس از تنفیذ مقام معظم رهبری برنامه هفتم به همه دستگاه‌ها و اعضای خانواده ارتباطات کشور ابلاغ می‌شود. وزارت ارتباطات منتظر نماند تا برنامه هفتم تصویب و ابلاغ شود و برای اولین بار منظومه منسجم در قانون بودجه کشور وجود دارد و همه نیاز های اپراتورها را در نظر گرفته‌ایم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: در دولت و در لایحه مقررات گذاری کارگروه اقتصاد دیجیتال تشکیل و تمام اختیار دولت به این کارگروه تنفیذ شده تا تمام موانعی که بر سر کسب و کارهای دیجیتال است برداشته شود. ظرفیتی که ایجاد شده بی‌بدیل و بی‌نظیر است و حتما از ظرفیت نخبگان حوزه آی‌سی‌تی استفاده می‌کنیم.

زارع‌پور عنوان کرد: در کمیسیون‌های دولت برای اولین بار کمیسیونی به نام علم و فناوری هوشمند شکل گرفته و برای تامین منابع مالی نیز دولت برنامه‌های خوبی در دست اجرا است.

وی خاطرنشان کرد: با تدابیر اندیشه شده امسال بودجه وزارت ارتباطات ۲ تا ۳ برابر شده است. همچنین وزارت ارتباطات توجه ویژه‌ای به مباحث قضایی و حقوقی کسب‌وکارهای اینترنتی و پلتفرم‌ها دارد و در همین راستا در چند روز آینده خبر خوبی از نظر قضایی برای پلتفرم‌ها داریم و اعلام می‌کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: دولت قبل با سیاسی‌کاری و اتخاذ سیاست سرکوب‌ تعرفه‌ای مانع توسعه شبکه ارتباطات کشور در سال‌های گذشته شد و در همین رابطه هنوز هم اپراتورها برای افزایش حداقلی تعرفه سرویس‌ها پرونده‌ای در دستگاه قضایی دارند.

وی افزود: از روز گذشته ناجوانمردانه اطلاعاتی نادرست در خصوص روند توسعه شبکه ارتباطات کشور منتشر شده است. دولت برای رفع مشکلات شرکت مخابرات ایران تدابیر لازم را اندیشه است و تا دهه فجر امسال حدود ۷۰ درصد ظرفیت شبکه کشور افزایش می‌یابد. در یک سال گذشته مشکل ارتباطی حدود ۲۰۰۰ روستا برطرف شده است و معاون مربوطه در وزارت ارتباطات در مدتی کوتاه برای پیگیری مشکلات حتی دوبار به روستایی مشخص مراجعه کرد.

وزیر ارتباطات افزود: تا پاییز سرور حدود ۲۰۰ بازی رایانه‌ای پرکاربرد به ایران منتقل می‌شود تا پینگ و تاخیر اجرای بازی‌های آنلاین به حداقل برسد.

وی گفت: قبلا ۹۰ درصد ظرفیت اینترنت از یک مجموعه تامین می‌شد ولی اکنون تنوع دسترسی به شبکه زیرساخت اینترنت وجود دارد و در صورتی که زیرساخت نقطه‌ای از کشور دچار مشکل شود ارائه سرویس‌ها ادامه می‌یابد. در حوزه فناوری اطلاعات تا پایان دولت ارائه تمامی خدمات دولتی به مردم به صورت آنلاین خواهد بود. زیرساخت چهار قطب مرکز داده نیز تا پایان سال آماده می‌شود.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت عیسی زارع پور وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اینترنت خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت وزارت ارتباطات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۰۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زارع‌پور: ماهواره‌های متعددی آماده پرتاب داریم

عیسی زارع‌پور در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران گفت: «سیاست ما در وزارت ارتباطات این است که اولویت اپراتور‌ها توسعه شبکه باشد. اگر اپراتور‌های تلفن همراه پولی دارند، باید نخست به این بخش (توسعه شبکه) اختصاص دهند.»

به گزارش ایرنا، وی افزود: من نه خریدارم نه فروشنده که بخواهم خرید دیجی‌کالا از سوی همراه اول را تأیید یا تکذیب کنم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین با بیان اینکه سال گذشته در تعامل وزارت علوم با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پنجره واحد برای دانشگاه‌ها راه‌اندازی شد که تا کنون بیش از ۲۶۰ دانشگاه عضو آن شده‌اند، اظهار کرد: این اقدام مشترک در ارزیابی اتحادیه بین‌المللی مخابرات به عنوان یکی از طرح‌های برتر انتخاب شد که مایه خوشحالی و افتخار است.

زارع‌پور تأکید کرد: ان‌شاءلله امسال مانند سال گذشته مسیر هوشمندسازی دولت را دنبال خواهیم کرد؛ در حال حاضر ۷۰ درصد خدمات دولت از طریق پنجره هوشمند دولت به مردم ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه ماهواره‌های متعددی در ساخت داریم و ماهواره‌هایی آماده پرتاب داریم، گفت: سعی می‌کنیم ماهواره‌های سنجشی متعددی را داشته باشیم، یعنی چند ماهواره تصویربرداری در فضای کشور داشته باشیم.

دیگر خبرها

  • انانیموس: سرور‌های ارتش رژیم صهیونیستی هک شد
  • اپراتورها متعهد به افزایش ۵۰ درصدی سرعت اینترنت شدند
  • تعهد مهمی که وزارت ارتباطات از اپراتورهای تلفن همراه گرفت
  • بیش از هفت هزار روستای بالای ۲۰ خانوار کشور اینترنت پرسرعت دارند
  • هفت هزار و ۱۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار کشور اینترنت پرسرعت دارند
  • راه‌اندازی ۵ ایستگاه سنجش کیفیت هوا توسط شهرداری قم
  • ۲۴۳ خانوار روستایی لرستان به اینترنت پرسرعت متصل شدند
  • واکنش زارع پور به خبر خرید سهام دیجی کالا توسط همراه اول
  • زارع‌پور: ماهواره‌های متعددی آماده پرتاب داریم
  • واکنش وزیر ارتباطات به تولید گوشی نوکیا در ایران/ زارع‌پور: ماهواره‌های متعددی آماده پرتاب داریم