Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@16:32:58 GMT

پردیس بین‌الملل دانشگاه تهران در قشم افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۹۰۶۶۱

پردیس بین‌الملل دانشگاه تهران در قشم افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از منطقه آزاد قشم، افشار فتح الهی، در آیین افتتاح پردیس بین‌الملل دانشگاه تهران در جزیره، اظهار کرد: حضور پردیس دانشگاه تهران که مهم‌ترین و بهترین دانشگاه کشور است در قشم، فرصتی برای توسعه اقتصادی مشاغل سنتی جزیره بر پایه علم روز است.

وی روشمند کردن فعالیت‌های اقتصادی را کلید اصلی پیشرفت دانست و افزود: قشم نیازمند رشته‌های تخصصی با اولویت زیست‌بوم منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فتح الهی با اشاره به موقعیت استراتژیک جزیره در تنگه هرمز و همسایگی با کشورهای پرشمار حاشیه خلیج‌فارس گفت: موقعیت ویژه قشم امتیازی ارزشمند برای جذب دانشجویان خارجی و بین‌المللی است که در کنار اعتبار علمی دانشگاه تهران در سطح دنیا، می‌تواند به فرصتی برای درآمدزایی اقتصادی تبدیل شود ضمن این‌که سفیران فرهنگی برای کشور در دنیا تربیت کند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان یادآور شد: ما برای توسعه خدمات به دانشگاه تهران در همه حوزه‌ها آمادگی کامل داریم و از حضور سایر دانشگاه‌های کشور در این جزیره استقبال می‌کنیم.

تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه تهران و سازمان منطقه آزاد قشم به امضا رسید

در حاشیه این مراسم، با حضور رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و معاون توسعه مدیریت دانشگاه تهران، تفاهم‌نامه همکاری آموزشی، پژوهشی، فناوری، اجرایی-رفاهی بین دانشگاه تهران و سازمان منطقه آزاد قشم به امضا رسید.

احمد نوحه‌گر، معاون توسعه مدیریت دانشگاه تهران در این مراسم ضمن تقدیر از روحیه جهادی و توانمند افشار فتح الهی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: توجه به توسعه جزیره برپایه علم و دانش و با کمک از دانشگاهیان، بیانگر رویکرد جدید قشم با یک مدیریت متعهد و قوی است که بسیار ارزشمند است.

وی امضای این تفاهم‌نامه و افتتاح مرکز پردیس بین‌الملل دانشگاه تهران در قشم را حلقه مفقوده تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه تهران با دبیرخانه مناطق آزاد کشور دانست و ادامه داد: باوجود حضور پردیس دانشگاه تهران در چند منطقه آزاد دیگر، باید گفت ظرفیت‌های قشم در حوزه دریایی و منطقه‌ای، ارزش ویژه‌ای برای جامعه علمی پژوهشی دارد که با هیچ جای دیگر قابل قیاس نیست.

به گفته نوحه‌گر، فرصت توسعه اقتصاد دریا محور که مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده، در جزیره قشم مهیا است و این جزیره می‌تواند به پایلوتی برای جذب دانشجویان خارجی تبدیل شود.

معاون توسعه مدیریت دانشگاه تهران همچنین از قشم به‌عنوان دروازه‌ای برای صادرات محصولات دریامحور به دنیا یادکرد و خاطرنشان ساخت: حضور پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در قشم می‌تواند حلقه آخر تبدیل ایده به محصول و صادرات محصولات فناور باشد.

کد خبر 5577654

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری سازمان منطقه آزاد قشم دانشگاه تهران بازرگانی استانها هفته دولت بوشهر کرمانشاه اربعین حسینی ویروس کرونا اربعین 1401 خطبه های نماز جمعه افتتاح طرح عمرانی گرگان آمار کرونا دولت سیزدهم گناوه قزوین سانحه تصادف سازمان منطقه آزاد قشم دانشگاه تهران تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۰۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه علوم و تحقیقات دارای ظرفیت توسعه ملی دانش رباتیک است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات رضا رادفر معاون پژوهشی این واحد دانشگاهی در هجدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران که در واحد علوم و تحقیقات در حال برگزاری است، گفت: واحد علوم و تحقیقات، دانشگاهی پیشرو در حوزه‌های علم و فناوری در پایگاه‌های علمی کشوراست. این واحد دانشگاهی حتی در مقیاس جهانی یک مرجع علمی شناخته شده است.

وی با بیان اینکه واحد علوم و تحقیقات با تکیه بر ظرفیت و امکاناتی که دارد از تکنولوژی‌های جدید و فناوری‌های نوین در حوزه‌های مختلف همچون هوش مصنوعی و رباتیک حمایت می کند، ادامه داد: رباتیک و هوش مصنوعی از جمله موضوعات مورد تأکید این واحد دانشگاهی بوده و جزء سیاست‌های استراتژیک واحد علوم و تحقیقات است.

به گفته دکتر رادفر، واحد علوم و تحقیقات همواره از حضور افراد اثرگذار در علوم نو و نقش آفرینی در جهت توسعه این علوم، حمایت می‌کند.

وی با بیان اینکه رقابت‌های ربوکاپ آزاد ایران برای شناسایی توانمندی‌ها در این حوزه و ایجاد انگیزه در دانشجویان و دانش‌آموزان برای بیشتر پرداختن به این علوم، نقش مهمی ایفا می‌کند، خاطر نشان کرد: این مسابقات به عنوان اکوسیستمی یک پارچه، عناصر درگیر درحوزه‌ توسعه‌ هوش مصنوعی و رباتیک در کشور را به صورت همگرا هدایت می‌کند.

معاون پژوهشی واحد علوم و تحقیقات ضمن اعلام آمادگی این واحد دانشگاهی برای ایجاد دبیرخانه دائمی مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران در واحد علوم وتحقیقات، گفت: ظرفیت‌های بسیاری برای همکاری‌های علمی و فناورانه با کمیته ملی ربوکاپ وجود دارد و در برنامه‌های آتی از این ظرفیت‌ها بیشتر بهره خواهیم برد. واحد علوم و تحقیقات می تواند دانش رباتیک را در سطح ملی توسعه دهد.

رادفر افزود: برای جذب و حمایت تیم‌های برتر این مسابقات در واحد علوم و تحقیقات، پیگیری‌های لازم صورت می گیرد. تیم‌های برتر این مسابقات، جوانانی هستند که آینده دارهستند. بنابراین باید در مسیر توسعه، هدایت شوند و تحت سرپرستی مراکز علمی و دانشگاهی قرار گیرند. معتقدم واحد علوم و تحقیقات می تواند این هدایت را عهده دار شود.

براساس این گزارش، هجدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران با شعار "یادگیری، آینده درخشان" در دو بخش دانشجویی و دانش‌آموزی به میزبانی واحد علوم و تحقیقات تا ۳۱ فروردین ۱۴۰۳، در حال برگزاری است.

کد خبر 6081859

دیگر خبرها

  • توسعه اشتغالزایی در اقتصاد گیاهان زینتی با هدایت استارت‌آپ‌ها
  • تقویت و توسعه حوزه‌های مختلف دانشگاه آزاد مرودشت در سال جاری
  • رونق صادرات در جزیره جهانی قشم| تراز تجاری منطقه آزاد قشم به بیش از 313 میلیون دلار رسید
  • عملیات «وعده صادق» شکل دهنده ساختار نظام بین‌الملل آینده است
  • عملیات«وعده صادق» شکل دهنده ساختار نظام بین‌الملل آینده است
  • قاسمی: سند تحول دانشگاه آزاد سکوی جهش از دانایی به توانایی است
  • دانشگاه علوم و تحقیقات دارای ظرفیت توسعه ملی دانش رباتیک است
  • صداوسیما بازوی توانمند توسعه کیش
  • هجدهمین دوره مسابقات ربوکاپ افتتاح شد
  • برنامه‌ اصلی منطقه آزاد چابهار بهره‌مندی از ظرفیت تخصصی دانشگاه‌های فعال است