Web Analytics Made Easy - Statcounter

دریافت 19 MB

 اقدام به موقع نیروی دریایی سپاه در زمینه کنترل و یدک قایق بدون سرنشین آمریکایی با هدف ایمن‌سازی مسیر کشتی‌رانی و جلوگیری از وقوع حادثه احتمالی که طی هفته‌های اخیر چند مورد از آن رخ داده، انجام شده است.

باحضور ناوچه آمریکایی در منطقه و توجیه شدن به مسائل امنیتی و ناوبری بدون خطر، قایق فوق با تصمیم فرمانده ناو پشتیبانی سپاه رها شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی هفته‌های اخیر تعداد زیادی از قایق‌های بدون سرنشین آمریکایی از مبدا بحرین و خارج از پروتکل‌های مربوط به استفاده از شناورهای بدون سرنشین و هدایت پذیر از راه دور به سمت آب‌های بین‌المللی و مسیر کشتیرانی بین‌المللی اعزام شده‌اند که موجب شکل‌گیری مشکلاتی در خطوط کشتیرانی شده است.

این نوع شناورها که هنوز مشخص نیست با چه هدفی به خطوط کشتیرانی اعزام می‌شوند، به‌دلیل احتمال قطع ارتباطات ناوبری، می‌توانند منشاء بروز حوادث دریایی غیر قابل پیش‌بینی بشوند.

نیروی دریایی آمریکا ساعاتی پیش با روایتی هالیوودی و خلاف حقیقت سعی کرد از این اتفاق یک حماسه خلق کند تا شاید بتواند بخشی از ناکامی‌های خود را پوشش دهد.

کد خبر 701959 برچسب‌ها دفاع - سپاه پاسداران ایران و آمریکا خبر ویژه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: دفاع سپاه پاسداران ایران و آمریکا خبر ویژه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۱۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید تلاطم دریا در خلیج فارس از بعدازظهر و شب، ۷ فروردین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، مرضیه سی سی پور افزود: امروز ناپایداری شدید دریایی در مناطق دریایی جنوب کشور و استان پیش بینی می‌شود.

وی گفت: وزش شدید باد اختلال در تردد‌های دریایی را به همراه خواهد داشت و بروز گرد و غبار در سواحل و جزایر دور از انتظار نیست.

سی سی پور خاطرنشان کرد: بیشینه سرعت باد به بیش از ۵۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به بیش از ۲ متر خواهد رسید.

وی افزود: توصیه می‌شود شناور‌های سبک، صیادی و تفریحی از تردد خودداری کنند و از شنا کردن در دریا و فعالیت‌های تفریحی در سواحل خودداری شود و تمهیدات لازم در بنادر استان در نظر گرفته شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: این شرایط ناپایدار دریایی تا جمعه دهم فروردین، تداوم خواهد داشت.

سی سی پور افزود: امروز با حرکت سامانه بارشی به سمت جنوب شرق کشور، از شدت ابری آسمان در نیمه غربی استان کاسته شده، اما تا بعدازظهر و شب در مناطق شرقی استان، آسمان نیمه ابری با احتمال رگبار پراکنده باران پیش بینی می‌شود و اواخر وقت امروز، این سامانه ازاستان خارج خواهد شد.

وی گفت: از لحاظ دمایی تا پایان هفته، نوسانات دمایی ۲ تا ۴ درجه سلسیوس در نواحی مختلف استان پیش بینی می‌شود.

دیگر خبرها

  • وزش باد با سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت در خلیج فارس، ۹ فروردین
  • وزش باد شدید در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان
  • فعالیت ۱۴۹ شناور سنتی و تفریحی در ساحل بوشهر در ایام نوروز
  • ارتفاع ۲.۵ متری موج خلیج فارس در سواحل استان بوشهر
  • وزش باد‌های شدید سبب مواج شدن خلیج فارس و دریای عمان، ۸ فروردین
  • ۶ عملیات جدید ارتش یمن علیه اهداف آمریکایی و انگلیسی
  • کاهش ۴۰درصدی هزینه های حمل‌ونقل دریایی
  • تشدید تلاطم دریا در خلیج فارس از بعدازظهر و شب، ۷ فروردین
  • ممنوعیت رفت و آمد مسافران به جزیره هرمز از امروز هفتم فروردین
  • ممنوعیت رفت و آمد مسافران به جزیره هرمز از امروز