Web Analytics Made Easy - Statcounter

عصرایران؛ مصطفی داننده- مهدی تاج به عنوان رئیس فدارسیون فوتبال ایران انتخاب شد تا دو سال اندی ماه، سکان کشتی طوفان زده فوتبال ایران را به عهده بگیرد. در شرایط فعلی و با توجه به دو نامزد دیگر این انتخابات یعنی عزیز محمدی و میرشاد ماجدی، باید از رای مجمع عمومی فدراسیون راضی باشیم.

می‌توان امید داشت که مهدی تاج بتواند تا حدودی این کشتی به گل نشسته (به قول آقای کاووسی سریال شهرقشنگ) را تکانی بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آن سو اما نمی‌شود به سادگی از کنار پرونده‌های باز تاج گذاشت. چرا مدیری که در مورد دوران مدیریت او هزار و حرف و حدیث وجود دارد و نهادهای نظارتی در حال بررسی آنها هستند به همین راحتی بتواند در انتخابات شرکت کند و رای بیاورد و به کرسی ریاست فوتبال کشور تکیه بزند؟ انگار نه خانی آمده است و نه خانی رفته است.

البته که در این کشورباید «همه چیزمان به همه چیزمان بیاید.»

کدام یک از تیم‌های جام‌جهانی شبیه ما هستند؟ تیم ملی ایران مثل دامادی شده است که چند روز تا عروسی‌اش مانده اما هنوز نمی‌داند کجا قرار است از مهمان‌ها پذیرایی کند! آرایشگاهی برای عروس رزرو نکرده و در حال سفارش کارت عروسی هم هست.

همین الان که دارید این نوشتار را می‌خوانید رایزنی‌ها برای تغییر سرمربی تیم ملی آغاز شده است. کی‌روش با توجه به شناختی که از فوتبال ایران دارد، نزدیک‌ترین گزینه به تیم ملی است. البته این بازگشت شعار انتخاباتی تاج هم بود.

بسیاری از تیم‌های جام جهانی حتی از لباس دوم خود هم رونمایی کرده‌اند و ما همچنان منتظر سرمربی تیم ملی هستیم. یک روز اسکوچیچ ابقا می‌شود و روز دیگر لیست جانشین‌های او قطار می‌شود.

باز جای شکرش باقی است که تاج تا همین دو سال پیش خودش رئیس فدراسیون فوتبال بوده و آش شور امروز، دست پخت خود او هم هست و نمی‌تواند کاستی‌های امروز را گردن دیگران بیندازد و بگوید زیر ساخت‌ها آماده نبوده است و گذشتگان کم‌کاری کرده‌اند.

شاید اگر در آستانه جام جهانی نبودیم، ماجرای حضور دوباره تاج در فدراسیون فوتبال می‌توانست به یک مسئله اصلی و پرچالش در فوتبال کشور تبدیل شود اما آنقدر وضع خراب است که بسیاری از منتقدان هم خدا را شکر می‌کنند که در این زمان هدایت فدراسیون به تاج رسید.

شرایط مثل شهر زلزله زده‌ای است که همه خانه‌هایش خراب شده است و تنها یک خانه نیم ویران دارد که می‌شود حداقل شب‌ها را در آن سپری کرد و از سوز سرما فراری شد.

فوتبال ایران مدیران شایسته کم به خود ندیده است. مردم هنوز خاطرات خوب دوران صفایی فراهانی یا دادکان را فراموش نکرده‌اند اما شرایط به گونه‌ای پیش رفته است که به قحط الرجالی محض رسیده‌ایم.

رجالی که می‌توانستند تاثیر گذار باشند، حاشیه نشین شده‌اند و آنهایی که حاشیه ساز هستند در مصدر امور قرار گرفته‌اند.

البته بازهم اتفاقات فوتبال کشور به ما یادآوری کرد که چقدر جای نود و عادل فردوسی‌پور در تلویزیون خالی است. روزگاری امیر قلعه نوعی می‌گفت«اگر او نباشد، فوتبال ایران درست می‌شود» و حلا می‌بینیم که نود نیست و ...

امیدوارم روزی برسد که ما هم مثل بسیاری از مردم دنیا شرایط عادی را تجربه کنیم و اتفاقات بزرگ و کوچک در کشور تبدیل به بحران و حاشیه نشود. به طور مثال کم جایی را پیدا می‌کنید که در گذشت شاعر و خواننده‌اش این همه جار و جنجال داشته باشد و برای دفن‌شان احتیاج به هزار و یک داستان باشد.

تا جام جهانی فرصتی باقی نمانده و بهتر است رئیس تازه فدراسیون فوتبال هرچه زودتر تکلیف تیم ملی را مشخص کند تا حداقل بازیکنان تیم ملی بدانند که با چه سرمربی «به سفر قطر می‌کنند»!

  

 

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال فوتبال ایران همه چیزمان جام جهانی تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۳۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مایلی‌کهن با شکایت قلعه‌نویی به زندان می‌رود؟

دستیار محمد مایلی‌کهن گفت: شرمساری برای آقای قلعه‌نویی خواهد ماند، چون از مربی‌اش شکایت کرده است.

نادر فریادشیران به «اطلاعات آنلاین» گفت: به نظر من فوتبال ما اهداف خودش را گم کرده است. فوتبال برای تزریق نشاط به جامعه است، اما اینجا، چون مدیران فوتبال ما فاقد فرهنگ فوتبالی هستند داستان فرق می‌کند. اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال را ببینید، بین شان چهره‌ای که در فوتبال عرق ریخته باشد وجود ندارد. در نهایت یک آدم صفر کیلومتر مثل تاج می‌شود نفر اول فوتبال ایران. من همینجا یک نکته را بگویم: آقای رضا تاج فوتبالیست بوده؛ آقای مهدی تاج بازیکن نبوده است. این را از اصفهانی‌های قدیمی هم بپرسید. آقای اصولی اصلا اصول فوتبال را بلد نیست. برای همین فوتبال دچار هرج و مرج شده است.

وی گفت: لیگ ما با این همه هزینه که در آن می‌شود از نظر ساختار مشکل دارد. کیفیت این لیگ پایین است. در این لیگ ترس بین مربیان وجود دارد؛ ترس استفاده از بازیکنان جوان. این ترس در سرمربی تیم ملی وجود دارد تا بقیه. یک روزی آقای مایلی کهن به آقایان درخشان و استانکو گفت مهدوی کیا را در ترکیب پرسپولیس بگذارید تا من به تیم ملی دعوتش کند. آقای علی موسوی و فرهاد مجیدی هم همینگونه چهره شدند. سرمربی تیم ملی این شجاعت را ندارد. همان بازیکنان که آقای مایلی کهن دعوت کرد سال‌ها در سطح اول فوتبال ایران و اروپا بازی کردند. فدراسیون فوتبال باید باشگاه‌ها را مجبور کند تا از نفرات جوان استفاده کنند.

وی درباره مدعیان قهرمانی گفت: استقلال و پرسپولیس شانس اول قهرمانی هستند. من فکر می‌کنم تیم استقلال اقتصادی بازی می‌کند و محتاط است، البته این برای آن‌ها موفقیت است. پرسپولیس فکر نمی‌کردیم بعد از رفتن یحیی خودش را حفظ کند، اما آن‌ها هم موفق بودند. در این فوتبال خیلی اتفاقات می‌افتد. نگرانی‌های آقای نکونام درست است، اما آن دست‌های پشت پرده که ایشان می‌گوید ممکن است برای تیم‌های دیگر هم باشد.

فریادشیران به «اطلاعات آنلاین» گفت: تا امروز سکوت کردم. من مدیرعامل باشگاه استقلال بوده ام. برای این تیم بازی هم کرده ام و حق دارم نظر بدهم. نمی‌دانم آقای خطیر چگونه مدیرعامل شد. ایشان قبلا هفته‌ای ۵ بار به من زنگ می‌زد، اما وقتی پست گرفت دیگر خبری از او نشد. من مطمئن هستم ایشان را سفارشش را کرده اند وگرنه با کدام سابقه ورزشی آمد؟ جواد نکونام یقینا از ایشان خبره‌تر است، ولی جواد نکونام، پسر خوب، هر چقدر این قضیه را دنبال کنی دودش به چشم خودت می‌رود، چون خطیر در این فوتبال کسی نیست و شما از جنس فوتبال هستی. آقای نکونام، شما روی مستطیل سبز تمرکز کن و کمتر مصاحبه کن!

مربی اسبق تیم ملی افزود: کجای دنیا این همه از دست‌های پشت پرده حرف می‌زنند و کسی هم واکنش نشان نمی‌دهد؟ این‌ها همه از ضعف فدراسیون است. آقای کیومرث هاشمی، شما تا فوتبال ایران را درست نکنید هیچ کاری نکرده اید. دست تان بابت سر زدن به پیشکسوتان درد نکند، اما فوتبال ویترین ورزش ایران است و اگر آن را درست نکنید کاری نکرده اید. فوتبال ما با این مدیران درست نمی‌شود.

فریادشیران گفت: شما به من بگوئید رییس کمیته مسئولیت‌های اجتماعی فدراسیون ما چه کسی است و تا امروز چه کرده است؟ این‌ها درد است که پست دارند و کاری نمی‌کنند.

دستیار اسبق محمد مایلی کهن در پایان درباره دادگاه پیش روی شکایت امیر قلعه نویی گفت: آقای مایلی کهن دوست ندارد من و یا وکیلی ایشان را همراهی کند. مردم ایشان را می‌شناسند. چند تا تیم پارسال به ایشان پیشنهاد دادند، اما قبول نکرد و گفت این فوتبال جای ما نیست. ایشان یکی از صادق‌ترین آدم‌های ورزش است. من می‌روم دادگاه و کنار ایشان هستم. ایشان حاضر است برود زندان و ممکن است این اتفاق هم بیفتد. این شرمساری برای آقای قلعه‌نویی خواهد ماند، چون از مربی اش شکایت کرده است. همینجا بگویم که آقای مایلی کهن محکوم شود به پرداخت جریمه نقدی، نخواهد داد و می‌رود زندان.

سایر اخبار چرا مو‌های بدن زنان کمتر از مردان است؛ آیا زنان مردان پشمالو را بیشتر می‌پسندند؟ مغز آلبرت انیشتین از مغز یک نئاندرتال کوچک‌تر بود! آیا انسان‌های اولیه عاشق می‌شدند؟ آنها چگونه همسر خود را انتخاب می‌کردند؟ قدیمی‌ترین راز تاریخ فاش شد؛ اول مرغ بود یا تخم‌مرغ؟!

دیگر خبرها

  • سرپرست دوومیدانی: حقوق رسولی را داده‌ایم؛ احتمالاً یادش رفته
  • تقوی: داورزنی نمی‌خواست رئیس شوم/ به کسی باج نمی‌دهم
  • «کاندیدای مستعفی» گزینه دبیری فدراسیون والیبال
  • تاریخ انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی مشخص شد
  • زمان انتخاب رییس فدراسیون ورزش های رزمی مشخص شد
  • مایلی‌کهن با شکایت قلعه‌نویی به زندان می‌رود!
  • مایلی‌کهن با شکایت قلعه‌نویی به زندان می‌رود؟
  • در انتظار تصمیم وزارت ورزش برای انتخابات فدراسیون ترای اتلون
  • اعتراض تند خادم به امامت صدیقی در نماز جمعه و ردصلاحیت خودش
  • حقدادی از انتخابات فدراسیون ژیمناستیک کنار می‌کشد؟