Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@13:58:38 GMT

هیچ نگرانی بابت پرداختی‌های دارویار وجود ندارد

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۹۳۸۸۰

هیچ نگرانی بابت پرداختی‌های دارویار وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مهدی ناصحی افزود: خوشبختانه اقدامات و گام‌های قابل قبولی در حوزه فرماندهی نظام سلامت برداشته شده است.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد هزینه‌ها از جیب مردم در حوزه سلامت باید کاهش پیدا کند، ادامه داد: بیمه با کوشش در تأمین منابع سلامت و حفاظت مالی از مردم یکی از شاخص‌های مهم بیمه‌ای در دنیا است، در ابتدای سال با مصوبه مجلس، بیمه سلامت ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار برای بیمه ۳ دهک پایین جامعه دریافت کرد و ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر بیمه شدند که این تعداد به ۶ میلیون نفر افزایش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناصحی با بیان اینکه در خصوص بیمه ۳ دهک اول جامعه نیز تلاش‌های بسیاری انجام شد، تصریح کرد: ۵ هزار میلیارد تومان برای کاهش هزینه‌های بیماران صعب العلاج دریافت شد.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران اظهار داشت: امیدواریم سال آینده با برنامه ریزی دقیق‌تر و ارزیابی مناسب‌تر اقدامات بهتری را برای این گروه از بیماران بتوان انجام داد.

ناصحی گفت: ساماندهی ارز دارو موضوع مهمی برای کشور بود که در این خصوص هم دولت با اتخاذ راهکار منطقی و مناسب این طرح را اجرایی کرد، با اجرایی شدن این طرح شرایط بهتری برای حوزه دارو در نظر گرفته شده است، بدون شک هیچ نگرانی بابت پرداختی‌ها به حوزه دارو وجود ندارد.

وی تاکید کرد: در بحث بیماران اوتیسم نیز برای اولین بار به پوشش بیمه‌ای آنها ورود کردیم، تلاش می‌کنیم شرایط ارائه خدمات به این بیماران بهتر از گذشته شود. ما در تلاش هستیم هزینه‌های درمانی افراد نیازمند خدمت را کاهش دهیم، در بحث نظام ارجاع و پزشکی خانواده نیز اقدامات قابل قبولی صورت گرفته است.

کد خبر 5577955 مهناز قربانی مقانکی

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان بیمه سلامت طرح دارویار واکسن کرونا ویروس کرونا آمار کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سازمان بیمه سلامت طرح دارویار روز داروساز واکسیناسیون شیوع کرونا بهرام عین اللهی سازمان نظام پزشکی واکسیناسیون کرونا اهدای خون داروسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۳۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی بیماران مبتلا به «اس ام ای» از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج

مدیر کل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران گفت: با تشکیل صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج، بیماران مبتلا به «اس ام ای» از مزایای این صندوق بهره مند هستند.

به گزارش ایسنا محمد اسماعیل کاملی در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر سازمان بیمه سلامت چه خدماتی به بیماران SMA ارائه می دهد، گفت: با تشکیل صندوق بیماریهای خاص و صعب العلاج، درصورتی که اطلاعات بیماران مبتلا به اس ام ای در سامانه بیماری های نادر وزارت بهداشت (RDA) ثبت شده باشد، از مزایای صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج بهره مند می شوند.

مدیر کل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران در خصوص پوشش دارویی این بیماران گفت: بعد از معرفی بیمار به منظور دریافت دارو از سوی معاونت درمان وزارت بهداشت به سازمان بیمه سلامت، فارغ از نوع بیمه پایه، با مراجعه بیمار به داروخانه های منتخب از مزایای صندوق بهره مند می‌شوند.

وی تصریح کرد: بیماران مبتلا به هر سه تیپ بیماری SMA TYPE۱, SMA TYPE۲, SMA TYPE۳ از مزایای صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج در خصوص خدماتی از جمله آزمایش، پرتوپزشکی، توانبخشی، خدمت پزشک، ویزیت و دارو (بر اساس ضوابط ابلاغی) بهره مند می شوند.

کاملی تاکید کرد: بیماران منتسب به نشان بیماری SMA می توانند با رعایت ضوابطی از مساعدت‌های موردی تبصره ذیل ماده ۹ اساسنامه صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج با ارائه مدارک و مستندات به ادارات کل استانی، پس از طرح و بررسی و در صورت تایید در کمیته های مربوطه برای خدمات خارج از ضوابط ابلاغی بهره‌مند شوند.

به گزارش وبدا، وی تاکید کرد: هرگونه تغییر آتی در نحوه پوشش مبتنی بر ضوابط ابلاغی از مبادی ذیصلاح خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاهش ۸۶ درصدی پرداخت از جیب مردم برای ۲۶۰ قلم دارو با اجرای طرح دارویار
  • توصیه‌های روزه داری و مصرف دارو‌ها
  • بهره مندی بیماران SMA از مزایای صندوق بیماری‌های خاص-صعب‌العلاج
  • بهره مندی بیماران SMA از مزایای صندوق صعب‌العلاج
  • بهره‌مندی بیماران مبتلا به «اس ام ای» از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج
  • بهره مندی بیماران «اس ام ای» از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج
  • بهره مندی بیماران مبتلا به اس‌ام‌ای از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج
  • بهره مندی بیماران مبتلا به «اس ام ای» از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج
  • وضعیت نامناسب تامین داروی بیماران تالاسمی / سازمان غذا و دارو و بانک مرکزی به تعهداتشان عمل نکردند
  • شعار روز جهانی داروسازان اعلام شد