Web Analytics Made Easy - Statcounter

اندونزی که میزبانی اجلاس گروه ۲۰ در نشست امروز (چهارشنبه) این گروه در  شهر بالی را برعهده دارد، هشدار داد شکست در همکاری برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای، کره خاکی را به «وضعیت نامعلومی و بالقوه خطرناکی» سوق خواهد داد.

به گزارش ایران اکونومیست، خبرگزاری رویترز نوشت: «سیتی نوربایا باکار» وزیر محیط زیست اندونزی گفت: کشورها باید به طور مشترک گرمایش جهانی را متوقف کنند یا شاهد این باشند که زمین به نقطه‌ای می‌رسد که «هیچ آینده‌ای در آن پایدار نخواهد بود».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: «مسئولیت ما این است که بخشی از راه حل باشیم. ما پل می سازیم، نه دیوار».

اجلاس آب و هوای گروه ۲۰ در حالی برگزار می شود که رویدادهای آب و هوایی شدید همچون آتش سوزی، سیل و موج گرما چندین بخش از جهان را تحت تاثیر قرار داده است، از جمله سیل بی سابقه در پاکستان در هفته های اخیر که حداقل ۱۰۰۰ کشته برجای گذاشته است.

دانشمندان می گویند که بیشتر چنین رویدادهای شدید آب و هوایی ناشی از تغییرات آب و هوایی است که انسان در آن نقش دارد. تغییرات آب و هوایی با نزدیک شدن کره زمین به آستانه گرمایش ۱.۵ درجه سانتیگراد بالاتر از سطوح پیش از صنعتی شدن، از لحاظ شدت و فرکانس افزایش یافته است.

مقامات محیط زیست استرالیا، برزیل، هند، ژاپن، کره جنوبی و جان کری فرستاده ویژه ریاست جمهوری آمریکا در امور آب و هوا در مذاکرات بالی حضور دارند و انتظار می رود که بیانیه ای مشترک در اواخر روز چهارشنبه ارائه کنند.

اندونزی به عنوان رئیس فعلی گروه ۲۰ برای اولین بار از نمایندگان اتحادیه آفریقا برای پیوستن به مذاکرات دعوت کرده است

وزیر محیط زیست اندونزی گفت: صدای همه کشورها صرف نظر از ثروت و اندازه آنها باید شنیده شود.

«الوک شارما» که سال گذشته ریاست بیست و ششمین کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد (COP۲۶) برعهده داشت و در نشست گروه ۲۰ شرکت دارد گفت: جنگ در اوکراین ضرورت تغییر به سمت منابع تجدیدپذیر انرژی را افزایش داده است. اجلاس آب و هوای COP۲۷ نوامبر امسال در مصر برگزار می شود.

وی روز سه شنبه در بیانیه ای گفت: «بحران انرژی کنونی آسیب پذیری کشورهای متکی به سوخت های فسیلی را که توسط بازیگران متخاصم کنترل می شود، نشان داده است.

 شارما گفت: امنیت اقلیمی مترادف با امنیت انرژی شده است و تهدید مزمن تغییرات آب و هوایی از بین نمی رود.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: قاره آسیا ، گروه ۲۰ ، تخریب محیط زیست

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: قاره آسیا گروه ۲۰ تخریب محیط زیست تغییرات آب و هوایی محیط زیست گروه ۲۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۵۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | هشدار جدی مدیریت بحران به مردم تهران!

264 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898425

دیگر خبرها

  • (ویدیو) هشدار جدی کارشناس محیط زیست به تهرانی‌ها
  • ضرورت آموزش حفاظت و نگهداری از طبیعت به دانش آموزان
  • مدل‌های آب‌وهوایی تغییر مکان ماهواره‌ها را هم پیش‌بینی می‌کنند
  • ببینید | هشدار جدی مدیریت بحران به مردم تهران!
  • برای مقابله با وقوع سیلاب‌ها راهی جز آبخیزداری و آبخوان‌داری وجود ندارد
  • فرهنگسازی در حوزه پسماند با کمک گروه‌های اجتماعی بانفوذ در کشور
  • فیلم/ آخرین تغییرات آب و هوایی در کشور
  • لزوم ورود مدیریت شهری به مسائل زیست‌محیطی برای جلوگیری از ایجاد بحران‌ها
  • مقابله با فجایع طبیعی زیست محیطی مستلزم همکاری‌های مشترک است
  • هشدار یک سازمان بین‌المللی درباره بدترین گرسنگی جهان در نوار غزه