Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-25@19:07:29 GMT

می‌توان از فاجعه شدن حوادث طبیعی پیشگیری کرد

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۹۶۳۷۴

می‌توان از فاجعه شدن حوادث طبیعی پیشگیری کرد

به گزارش قدس آنلاین، در این گزارش آمده است: با اقداماتی میتوان از تبدیل شدن خطراتی از قبیل زمین لرزه، سیل، موج گرما و آتش سوزی جنگلی به بلایای تهدید کننده زندگی جلوگیری کرد.

در دوره زمانی ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ شاهد وقوع بلایای فاجعه بار در سراسر جهان بوده‌ایم که موج گرما در ایالت بریتیش کلمبیا، آتش سوزی‌های جنگلی در منطقه مدیترانه، سیل در نیجریه و خشکسالی در تایوان از جمله آنهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حدود ۱۰ هزار نفر بر اثر وقوع این حوادث جان خود را از دست داده و حدود ۲۸۰ میلیون دلار خسارت وارد شده است.

این گزارش نشان می دهد که بسیاری از این بلایای طبیعی دارای علل مشترک هستند. همچنین به گفته نویسندگان این گزارش راهکارهای پیشگیری یا کنترل این حوادث نیز به یکدیگر مرتبط هستند.

به گفته نویسندگان این گزارش، بلایای طبیعی که در مناطق کاملا مختلف از جهان اتفاق می افتد در نگاه نخست به نظر میرسد که هیچ ارتباطی با یکدیگر نداشته باشند. اما با بررسی جزئیات آنها مشخص میشود که این حوادث از عوامل مشابهی ناشی میشوند که به طور مثال میتوان به انتشار گازهای گلخانه‌ای اشاره کرد.

این تیم تحقیقاتی برای به هم مرتبط کردن این حوادث، سطح زیرین هر فاجعه را مورد بررسی قرار داده و محرک‌هایی را شناسایی کردند که در گام اول شرایط وقوع آنها را فراهم میکنند. به طور مثال، جنگل زدایی موجب فرسایش خاک شده که در نتیجه زمین را مستعد حوادثی همچون رانش زمین، خشکسالی و گرد و غبار میکند.

همچنین مرتبط بودن این حوادث به عوامل ریشه‌ای و محرک‌ها ختم نمی شود، بلکه چه افراد و چه مواردی بیشتر در معرض خطر هستند، شامل میشود. گروه‌های آسیب‌پذیر هم در سکونتگاه‌های انسانی و هم در اکوسیستم‌های طبیعی بیشترین آسیب را از این بلایا می‌بینند.

به گزارش سایت اطلاع رسانی سازمان ملل، هرچند، راه حل ها نیز به هم مرتبط هستند به این معنی که یک نوع راهکار می تواند در چندین زمینه برای کاهش تاثیر بلایا در نقاط مختلف جهان اعمال شود. علاوه بر این، چندین راه‌حل برای مقابله با یک حادثه وجود دارد و زمانی که در کنار یکدیگر اعمال شوند، قوی ‌ترین راه‌حل‌ها هستند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بلایای طبیعی سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۶۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش پایش تصویری مناطق جرم‌خیز اهواز

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان با اشاره به تاثیر حضور پلیس در کاهش آمار وقوع جرائم، گفت: جغرافیای جرائم در حوزه جرائم مهم و پرتکرار از جمله سلاح و مهمات، مواد مخدر و سرقت‌های مسلحانه در مرکز استان مشخص شده و پایش‌های تصویری افزایش یافته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، صادق جعفری در جلسه با فرمانده انتظامی و روسای کلانتری‌های اهواز، گفت: جغرافیای جرائم در حوزه جرائم مهم و پرتکرار از جمله سلاح و مهمات، مواد مخدر و سرقت‌های مسلحانه در مرکز استان تقریبا مشخص شده و پایش‌های تصویری نیز در این مناطق افزایش یافته است.

وی افزود: با این وجود، حضور پلیس پیشگیری در کاهش آمار وقوع جرائم بسیار موثر است و در صورت نیاز و با دریافت مجوزهای لازم، باید ایست‌های بازرسی مقطعی نیز در برخی مناطق برپا شود.

جعفری چگنی گفت: پلیس پیشگیری باید به لینک دوربین‌های سطح شهر دسترسی داشته باشد تا در صورت وقوع جرم، بتواند در کشف آن موثرتر عمل کند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان با تاکید بر ضرورت آموزش مستمر نیروهای پلیس، بیان کرد: کشف سرقت باید به کشف اموال مسروقه منجر شود تا حق مالباخته به درستی ایفا شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری مانور آمادگی و پیشگیری از خطرات احتمالی وقوع حوادث غیرمترقبه طبیعی
  • نقش توجه به پژوهش‌های علمی در مدیریت بلایای طبیعی بی‌بدیل است
  • بررسی علل وقوع حوادث غیرمترقبه ایلام
  • بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟ | اینفوگرافیک
  • دادستانی از اقدامات شهرداری‌ها حمایت قضایی می‌کند
  • کاهش پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در کردستان
  • مانور آمادگی وقوع حوادث غیرمترقبه طبیعی در کرمانشاه برگزار می‌شود
  • افزایش پایش تصویری مناطق جرم‌خیز اهواز
  • پیشگیری از وقوع سیل در ابرکوه