Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ارتش آمریکا روز چهارشنبه ناوگان بالگردهای ترابری «شینوک» را به دلیل نگرانی از ایراد فنی خطرناک در آن‌ها، زمین‌گیر کرد.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، سخنگوی ارتش آمریکا اعلام کرد: «ارتش علت اصلی نشت سوخت را که موجب مواردی از آتش‌سوزی در موتورهای بالگردهای H-47 شده بودند، پیدا کرده و اقدامات اصلاحی برای حل این مسئله در دست اجراست».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام آمریکایی افزود، به دلیل وجود این ایراد فنی خطرناک، تمامی ۴۰۰ فروند بالگرد شینوک ارتش آمریکا برای رعایت جانب احتیاط، زمین‌گیر شدند. او متذکر شد، در حوادثی که اخیراً در اتباط با آتش گرفتن موتورهای این نوع از بالگرد رخ داده، کسی کشته یا مجروح نشده است.

سخنگوی ارتش آمریکا گفت، قطعات تأمین شده از سوی یک شرکت آمریکایی، با تجهیزات اصلی این بالگردها همخوانی نداشته و علت این حوادث بوده‌اند.

با این حال روزنامه «وال استریت ژورنال» نوشته است، بالگردهایی که دچار سانحه شده‌اند، محصول مشترک شرکت «بوئینگ» بوده و موتورهای آن‌ها را شرکت «هانی‌وِل اینترنشنال» تولید کرده است.

شرکت بوئینگ در این زمینه بیانیه‌ای صادر نکرده اما هانی‌ول اینترنشنال اعلام کرده در حال همکاری با ارتش آمریکا بوده و مشخص شده واشرهای یدکی دچار مشکل بوده و با ساختار اصلی موتورها هم‌خوانی ندارد. با این حال این شرکت می‌گوید در تأمین این واشرها نقشی نداشته است.

ماه گذشته نیز فرماندهی عملیات ویژه نیروی هوایی ایالات متحده تمام ۵۲ هواپیمای «وی-۲۲ آسپری» خود را به طور نامحدود و در نتیجه تعداد فزاینده حوادث ایمنی زمین گیر کرد.

سرهنگ «بکی هیس» سخنگوی فرماندهی عملیات ویژه نیروی هوایی ایالات متحده  گفت که دستور توقف ایمنی به دنبال دو حادثه ایمنی که طی شش هفته گذشته رخ داده بود، صادر شد.

به گفته هیس، گیربکس یکی از دو موتور این هواپیما ساخت شرکت «رولزرویس» به دلیل نامعلومی می‌لغزد. وی گفت: «ایمنی هوانوردان ما از اهمیت بالایی برخوردار است، بنابراین هیچ هواپیمایی از این نوع تا زمانی که ما علت این مشکل را مشخص نکنیم پروزا نخواهد کرد» (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: شینوک آمریکا بالگرد شینوک ارتش آمریکا زمین گیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۶۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیویورک‌تایمز: جنگ اوکراین برای ارتش آمریکا حکم رگه طلا را دارد

روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داد که ارتش آمریکا از درگیری اوکراین برای آزمایش فناوری هوش مصنوعی جدید استفاده می‌کند که به شناسایی اهداف در میدان نبرد با استفاده از فیلم‌های پهپاد کمک می‌کند.

به گزارش ایسنا، به گفته این رسانه آمریکایی، تحقیقات در مورد این فناوری که «پروژه ماون» (Project Maven) نام دارد، ابتدا به‌عنوان یک قرارداد دولتی توسط گوگل شش سال پیش انتخاب شد.

با این حال، پس از مخالفت مهندسان و کارمندان که نمی‌خواستند در ساخت ابزار هوش مصنوعی برای استفاده نظامی شرکت کنند، این غول فناوری از این پروژه که توسط سایر پیمانکاران انتخاب شد، کنار رفت.

براساس گزارش نیویورک‌تایمز، اکنون، این فناوری در خط مقدم اوکراین در حال آزمایش است، آن هم در شرایطی که افسران غربی و اوکراینی، همراه با برخی از پیمانکاران نظامی ارشد سیلیکون ولی، «در حال بررسی راه‌های جدید برای یافتن و بهره‌برداری از آسیب‌پذیری‌های روسیه هستند.»

تاکنون، نتایجی که از این آزمایش گزارش شده، «مختلف» است. در حالی که پروژه ماون به فرماندهان اجازه می‌دهد تا حرکات نیروهای روسی را شناسایی کرده و از الگوریتم‌های هوش مصنوعی برای پیش‌بینی گام‌های بعدی خود استفاده کنند، ظاهرا آوردن «داده‌های قرن بیست و یکم به سنگرهای قرن نوزدهم دشوار بوده است.»

به گفته تایمز، یکی از موانع اصلی این است که به دلیل محدودیت‌های اعمال‌شده توسط جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، ارتش آمریکا تنها می‌تواند بدون ارائه جزئیات دقیق هدف‌گیری، «تصویری از میدان نبرد» را به اوکراینی‌ها ارائه کند.

با توجه به توانایی روسیه برای انطباق سریع با فناوری‌های مورد استفاده طرف اوکراینی، مشخص نیست که آیا فناوری جدید اصلا می‌تواند مسیر درگیری را تغییر دهد یا خیر. این نشریه آمریکایی می‌گوید: «وقتی فناوری جدید با وضعیت اسفناک جنگ خندق‌های قدیمی روبرو می‌شود، نتایج به ندرت آن چیزی است که برنامه‌ریزان پنتاگون انتظار داشتند.»

با این وجود، جنگ اوکراین همچنان در ذهن مقامات آمریکایی «حکم رگه طلا برای ارتش آمریکا» را دارد و محل آزمایش فناوری‌هایی است که به سرعت در حال تکامل هستند.

ژنرال «کریستوفر تی. دوناهو» که فرماندهی لشکر ۱۸ هوابرد ارتش ایالات متحده را بر عهده دارد، به نیویورک‌تایمز گفت: «در نهایت، اینجا (اوکراین) آزمایشگاه ما شد.»

به گزارش راشا تودی، در همین حال، روسیه بارها دخالت فزاینده آمریکا در این جنگ را محکوم کرده است. مسکو آن را به‌عنوان یک جنگ نیابتی توصیف می‌کند که توسط واشنگتن و شرکای آن انجام می‌شود و از اوکراینی‌ها به عنوان «گوشت دم توپ» برای پیشبرد منافع غرب استفاده می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انصراف آمریکا از تحریم گردان جنایتکار ارتش اسرائیل
  • ۶۰ میلیارد دلاری آمریکا، جنگ اوکراین را به کدام سو می برد؟
  • ایراد تازه کنفدراسیون فوتبال آسیا از استقلال و پرسپولیس
  • 60 میلیارد دلاری آمریکا، جنگ اوکراین را به کدام سو می برد؟
  • ادعای بی‌اطلاعی آمریکا از طرح حمله خطرناک اسرائیل به رفح
  • نیویورک‌تایمز: جنگ اوکراین برای ارتش آمریکا حکم رگه طلا را دارد
  • چگونه رژیم صهیونیستی شکل گرفت؟ | در ارتش به یک هیولا تبدیل شدم
  • چالش ماهواره‌ها در موقعیت‌یابی/ تصادفات خطرناک مداری در راه است
  • سنگ تمام آمریکا برای کودک‌کش‌ها
  • سنگ آمریکا برای کودک کش‌ها