Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابوالفضل عمویی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به درخواست کشورهای اروپایی از جمله فرانسه  برای میانجی گری جمهوری اسلامی ایران برای خاتمه جنگ بین روسیه و اوکراین گفت: این درخواست طرف مقابل فرصت جدیدی برای دستگاه دیپلماسی ایران است. چرا که غرب و آمریکا، ایران را به عنوان یک بازیگر بزرگ در منطقه و جهان شناخته اند و دست کمک به سوی ایران دراز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: جمهوری اسلامی از ابتدای این بحران، مخالفت خود را با جنگ و خونریزی اعلام کرده بود. البته ایران ریشه این بحران را در توسعه طلبی ناتو می داند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ایران با پیمان آتلانتیک شمالی موافق نیست،اظهار داشت:  علی رغم این مواضع  طرف‌های درگیر بحران را به آرامش فراخوانده و معتقدیم که جنگ، راه حل پایان این درگیری نیست.

سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران از ابتدای جنگ اوکراین و روسیه، طرف های مقابل را به حل بحران در چارچوب حقوق بین الملل دعوت کرده است، یادآور شد:  مواضع هوشمند جمهوری اسلامی ایران در قبال روسیه و اوکراین سبب شده تا امروز ایران به عنوان یکی از کشورهایی که ظرفیت میانجیگری را دارد، مطرح شود.

وی در خواست فرانسه از ایران برای میانجی‌گری را یک قابلیت برای دیپلماسی جمهوری اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: این فرصت باید به دقت مورد بررسی و توجه قرار بگیرد و اتخاذ مواضع معقول بین المللی، این ظرفیت را به کشور می دهد که نقش آفرینی های بزرگی در مسائل بین المللی ایفا کند و قطعا در تقویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی در دولت سیزدهم اثر گذار است.

منبع: کانون مدیریت فرایند ایران | ایرنا مسئولیتی در خصوص محتوای این خبر یا آگهی تبلیغاتی ندارد برچسب‌ها اوکراین جمهوری اسلامی ایران روسیه ناتو ابوالفضل عمویی دولت سیزدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوکراین جمهوری اسلامی ایران روسیه اوکراین جمهوری اسلامی ایران روسیه ناتو ابوالفضل عمویی دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۷۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی و جنگ روسیه و اوکراین



به گزارش خبرگزاری صداوسیما، وزارت خزانه داری آمریکا در ادعای خود علیه جمهوری اسلامی ایران آورده است: اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری (OFAC) بیش از ۱۲ نهاد، شخص و کشتی را که نقش اصلی در تسهیل و تامین مالی فروش مخفیانه پهپاد‌های وزارت دفاع ایران که خود در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و جنگ روسیه در اوکراین نقش دارد، تحریم کرد.
وزارت خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی اعلام کرد که شرکت تندر صحرا، شرکت اصلی است که بر فعالیت‌های تجاری وزارت دفاع ایران در حمایت از این تلاش‌ها نظارت می‌کند.
وزارت خزانه داری آمریکا مدعی شد: شرکت تندر صحرا همچنین نقش کلیدی در طراحی، توسعه، ساخت و فروش هزاران پهپاد ایران ایفا می‌کند که بسیاری از آنها در نهایت به روسیه برای استفاده در جنگ تجاوزکارانه این کشور علیه اوکراین منتقل شدند.
وزارت خزانه داری آمریکا ادامه داد: اداره کنترل دارایی خارجی همچنین دو شرکت و یک کشتی که کالا‌های ایرانی را حمل می‌کنند و به نفع شرکت سپهر انرژی جهان نما پارس عمل می‌کنند تحریم می‌کند. این شرکت به طور مشابه نقش پیشرو در فعالیت‌های تجاری ستاد کل نیرو‌های مسلح ایران (AFGS) ایفا می‌کند.
وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد: همزمان با این اقدام، انگلیس و کانادا تحریم‌هایی را علیه چندین نهاد و افراد دخیل در خرید پهپاد و سایر فعالیت‌های نظامی مرتبط با ایران اعمال می‌کنند.
برایان نلسون معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و مالی مدعی شد: «وزارت دفاع ایران با حمایت از جنگ روسیه در اوکراین، حمله بی سابقه به اسرائیل و تکثیر پهپاد‌ها و سایر سخت افزار‌های خطرناک نظامی برای نیرو‌های وابسته و تروریست‌ها به بی ثبات کردن منطقه و جهان ادامه می‌دهد.»
او ادامه داد: ایالات متحده در هماهنگی نزدیک با شرکای انگلیسی و کانادایی خود، به استفاده از تمام ابزار‌های موجود برای مبارزه با کسانی که فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران را تامین مالی می‌کنند، ادامه خواهد داد.
وزارت خزانه داری آمریکا ۴ اردیبهشت ماه نیز در تداوم تحریم‌های واشنگتن علیه تهران به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ادعا‌های ضد ایرانی اعلام کرد: دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا دو شرکت و چهار فرد را که در فعالیت‌های مخرب سایبری به نمایندگی از فرماندهی سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران دست داشتند، تحریم کرد.
وزارت خزانه داری آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی مدعی شد: این بازیگران بیش از ده‌ها شرکت آمریکایی و نهاد‌های دولتی را از طریق عملیات سایبری، از جمله حملات فیشینگ و بدافزارها، هدف قرار دادند.
به گفته وزارت خزانه داری آمریکا، در ارتباط با اقدام امروز، وزارت دادگستری آمریکا و دفتر تحقیقات فدرال یک کیفرخواست علیه این چهار نفر به دلیل نقش آنها در فعالیت‌های سایبری علیه نهاد‌های آمریکایی را منتشر می‌کند.

دولت بایدن از نخستین روز سال ۱۴۰۳ هجری شمسی به بهانه‌های مختلف جمهوری اسلامی ایران را تحریم کرده است.
دولت دموکرات جو بایدن که مدعی رویکرد دیپلماسی در قبال ایران و تلاش برای بازگشت به برجام بوده، تاکنون نه تنها موفق به بازگشت به برجام نشده است بلکه با تحریم‌های پی در پی به بهانه‌های برنامه دفاعی بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران از جمله موشکی بالستیک، پهپادی، هسته‌ای و حقوق بشر، در راستای سیاست‌های شکست خورده فشار حداکثری دولت دونالد ترامپ حرکت کرده است.

دیگر خبرها

  • تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی و جنگ روسیه و اوکراین
  • سرمایه معنوی جمهوری اسلامی در این منطقه بی‌بدیل از جهان، رو به فزونی است
  • سفر مهم دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه/پنج پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت اطلاعات در جهان
  • درباره رابطه ایران با گرجستان و ارمنستان!
  • نظامیان فرانسوی کنار اوکراین علیه روسیه می‌جنگند
  • تثبیت موقعیت ایران پس از عملیات وعده صادق
  • هشدار چین به آمریکا: بدنام‌کردن دیگران، راه‌حل بحران اوکراین نیست
  • درخواست زلنسکی برای تغییر توجه غرب از اسرائیل به اوکراین
  • بررسی دستاوردهای ایران در مرکز شرق شناسی روسیه 
  • درخواست سوئد برای تحریم جدید علیه انرژی روسیه