Web Analytics Made Easy - Statcounter

طی بیانیه‌ای به مناسبت روز مبارزه با تروریسم از تمامی دولت‌های جهان خواست تا به روند مصونیت‌بخشی و بی‌کیفرمانی تروریست‌ها در سراسر جهان پایان دهند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ معاونت امور بین‌الملل قوه قضائیه و ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران طی بیانیه‌ای به مناسبت روز مبارزه با تروریسم از تمامی دولت‌های جهان خواست تا به روند مصونیت‌بخشی و بی‌کیفرمانی تروریست‌ها در سراسر جهان پایان دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

"با گذشت بیش از هفت دهه از تصویب منشور ملل متحد و اعلامیه جهانی حقوق بشر، جهانیان همچنان در آتش افراط‌گرایی، تنفر پراکنی و خشونت می‌سوزند.

اگر زمانی جنگ‌های جهانی مهم‌ترین عامل در مرگ میلیون‌ها انسان در سراسر جهان بودند، امروز شاید تروریسم جای آن را گرفته و موجبات مرگ هزاران انسان بی‌گناه را فراهم آورده باشد.

پدیده شوم تروریسم و استفاده ابزاری از آن توسط برخی کشورها، باعث شده تا انسان‌های بی‌گناه هر روزه در گوشه‌ای از جهان به کام مرگ کشانده شوند. تروریسم البته هیچ‌گاه خود را در قالبی واحد عرضه نکرده و همواره و همزمان با پیشرفت انواع فن‌آوری‌ها، جلوه‌های جدیدی از خود (نظیر استفاده از پهبادها در عملیات‌های تروریستی، بیوتروریسم و تروریسم سایبری) به نمایش گذاشته است.

طبقه‌بندی تروریسم به خوب و بد و سوءاستفاده از آن برای تخریب تفکرات رقیب، تروریسم‌شوئی و اعطای مصونیت به تروریست‌هایی که وفق اصل اساسی حقوق بین‌الملل کیفری جنایاتشان هیچگاه مشمول مرور زمان نخواهد شد، در کنار شناسایی و پناه دادن به تروریست‌ها و حمایت مالی از آنها از جمله دلایل رشد و توسعه این پدیده شوم و تهدید کننده صلح و امنیت بین‌المللی در عرصه بین‌المللی است.

جمهوری اسلامی ایران، اصلی‌ترین قربانی تروریسم در جهان محسوب می‌شود. ترور بیش از 17000 انسان بی‌گناه طی چهار دهه گذشته، ترور دانشمندان ایرانی خصوصاً ترور جنایتکارانه بزرگترین مدافع حقوق ملت‌های منطقه (سپهبد شهید قاسم سلیمانی) که پس از آن شاهد رشد خشونت و افراط‌گرایی در منطقه هستیم، از جمله مصادیق متعدد مهندسی تروریسم علیه ایران است.

حمایت از گروهک تروریستی منافقین که دستش به خون هزاران انسان بی‌گناه در ایران آلوده است و پناه دادن به آن توسط برخی دولت‌های اروپایی، انفعال و سکوت محض در قبال ترورهای مستمر دانشمندان ایرانی، تنها نمونه‌هایی از واکنش‌های حمایتی برخی کشورها در قبال پدیده ترور است.

امروزه، کشورهای غربی و آمریکا به بهشت امنی برای گروهک‌های تروریستی نظیر منافقین، کوموله، پژاک، دموکرات و ... تبدیل شده‌اند و حمایت‌های سیاسی، امنیتی، اطلاعاتی، فنی، مالی و رسانه‌ای  را از آن‌ها به عمل می‌آورند.

در این چارچوب، ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران ضمن محکومیت شدید انواع و اقسام تروریسم و مخالفت شدید با رویه برخی کشورهای غربی و آمریکا در رتبه‌بندی تروریسم به خوب و بد، روز مبارزه با تروریسم را به عنوان روز حسابرسی و مسئولیت پذیری دول حامی تروریسم می‌داند و از تمامی دولت‌های جهان می‌خواهد تا به عنوان اولین گام، به روند مصونیت‌بخشی و بی‌کیفرمانی تروریست‌ها در سراسر جهان پایان داده و آنها را به پای میز محاکمه بکشانند.

بدیهی است؛ بر اساس منشور ملل متحد در اولویت‌بخشی به ترتیبات همکاری و تعامل در سطح مناطق جغرافیایی، جمهوری اسلامی ایران ضمن اعلام آمادگی کامل خود برای هماهنگی با همسایگان، عزم خود برای مبارزه فراگیر و هدفمند با این پدیده شوم در منطقه غرب آسیا را اعلام می‌دارد."

غریب‌آبادی: رد پای آمریکا در تمامی جنایات تروریستی و ضد حقوق بشری دیده می‌شودترور ابزار سیاست ملی آمریکا/ منافقین سلاح آمریکا علیه ایران

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تروریسم ستاد حقوق بشر قوه قضائیه تروریسم ستاد حقوق بشر قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران حقوق بشر بی گناه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۷۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاریخ و ساعت بازی استقلال و تراکتور

دو تیم استقلال و تراکتور از سری رقابت‌های هفته ۲۵ لیگ برتر ایران روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه در تبریز به مصاف هم خواهند رفت. این بازی در ساعت ۱۷ به وقت ایران برگزار خواهد شد. بازی رفت دو تیم در ورزشگاه آزادی با نتیجه دو بر صفر به سود استقلال پایان یافت.

tags # استقلال ، تراکتورسازی تبریز سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • تصاویر خیره‌کننده از «ماه صورتی» در سراسر جهان
  • واکنش کنعانی به اعتراضات دانشجویان آمریکایی
  • آمریکا برای این سه «هکر ایرانی» ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد
  • تاریخ و ساعت بازی استقلال و تراکتور
  • آمریکا به کمک‌های نظامی و مالی از «رژیم آپارتاید» پایان دهد
  • هیات اقتصادی کره شمالی عازم ایران می‌شود
  • کنعانی: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • خلاصه بازی الهلال ۲ - ۱ العین امارات، اولین شکست پایان رؤیای قهرمانی بود + ویدئو
  • کارگران به دیدار رهبر انقلاب می‌روند
  • بلینکن: ما استاندارد‌های دوگانه درباره نقض حقوق بشر از سوی اسرائیل نداریم