Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- مفتاح اسماعیل، وزیر دارایی پاکستان، گفت آژانس‌های کمک‌رسان بین‌المللی که در تلاش برای کمک به صدها هزار نفری که در اثر سیل‌های عظیم در کشورش آواره شده‌اند، خواستار کاهش محدودیت‌ها در واردات مواد غذایی از هند، دشمن دیرینه پاکستان شده‌اند.

به گزارش سرویس بین‌الملل آریا؛باران های موسمی شدید باعث سیل شد که یک سوم پاکستان را زیر آب گرفت و جان بیش از 1100 نفر از جمله 380 کودک را گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان ملل متحد 160 میلیون دلار برای کمک به آنچه که آن را "فاجعه آب و هوایی بی سابقه" توصیف کرد، درخواست کرده است.

پاکستان با افزایش قیمت مواد غذایی مواجه است و وضعیت را برای میلیون ها نفر آسیب دیده از فاجعه سخت‌تر می کند.

این وزیر گفت که دولت در حال بررسی کاهش محدودیت‌ها در مرز عمدتا بسته با هند است تا ورود منابع سبزیجات و سایر اقلام غذایی را تسهیل کند.

او روز چهارشنبه در توییتی در توییتر نوشت: «بیش از یک آژانس بین‌المللی با دولت تماس گرفته‌اند تا به آن اجازه دهند مواد غذایی را از هند به آن سوی مرز زمینی بیاورند.

وی گفت: «دولت پس از مشورت با شرکای ائتلافی و ذینفعان کلیدی، تصمیم می‌گیرد بر اساس وضعیت کمبود منابع، واردات را مجاز کند یا خیر».

این دو همسایه مجهز به سلاح اتمی از زمان تبدیل شدن به کشورهای مستقل در سال 1947، سه جنگ با یکدیگر داشته‌اند. هند و پاکستان کنترل‌های شدیدتری بر مرزهای مشترک عمدتا بسته خود دارند.

علیرغم روابط تاریخی، فرهنگی و خانوادگی بین دو طرف، مبادلات تجاری یا سفرهای کمی بین پاکستان مسلمان و هند با اکثریت هندو وجود دارد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پاکستان سیل مواد غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۷۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر سرطان برای کسانی‌که ته دیگ دوست دارند

آفتاب‌‌نیوز :

هدایت حسینی به مردم توصیه کرد: هرگز از خوردن تکه‌های سوخته غذا لذت نبرید، زیرا معمولاً غذا‌های سوخته به دلیل موادی که در آن‌ها وجود دارد بسیار خطرناک است و بدن ما باید فعل و انفعالات زیادی را به کبد تحمیل کند تا این مواد از بدن دفع شود.

رئیس مرکز تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور، گفت: وقتی به مواد غذایی که دارای ترکیبات قندی و پروتئینی هستند، دمای بسیار بالا داده می‌شود، منجر به تغییرات مخاطره آمیزی در این مواد می‌شود؛ در واقع ترکیبات پروتئینی و قندی در اثر واکنش‌هایی مانند واکنش‌های میلارد یا پیرولیز در دمای بالا مانند سرخ کردن‌های بسیار شدید، عوامل خطرناکی مانند آکریل آمید‌ها ایجاد می‌کنند که می‌تواند سرطان‌زا باشد.

وی به ته‌دیگ غذا که ما ایرانی‌ها به آن بسیار علاقه‌مند هستیم اشاره کرد و گفت: دیده می‌شود هر چه ته‌دیگ غذا سرخ شده‌تر باشد برایمان لذیذتر است درحالی‌که ته‌دیگ می‌تواند سرطان‌زا باشد؛ البته نباید فراموش کرد که نان برشته با سوخته متفاوت است و باید تکه‌های سوخته را جدا کرد.

حسینی، ادامه داد: به طور کلی توصیه می‌شود تا جایی که امکان دارد از روش‌های پخت کُند و آرام مانند آب پز کردن و یا بُخارپز کردن استفاده کرد تا ترکیبات سمی در حین پخت و فرآوری در آن آزاد نشود.

بازرس انجمن علمی بهداشت و ایمنی مواد غذایی ایران هم با اشاره به ضرورت جلوگیری از ته دیگ سیب زمینی برشته شده، گفت: ته‌دیگ سیب زمینی در صورت طبخ نامناسب سرطان‌زا می‌شود.

دکتر «بهادر حاجی‌محمدی» با اشاره به این‌که در کشور ما سه نوع ته دیگ لذیذ و پرطرفدار وجود دارد، اظهار کرد: این سه نوع شامل ته‌دیگ برنج، ته‌دیگ نان و ته‌دیگ سیب زمینی است.

وی با بیان این‌که ته دیگ سیب زمینی در صورت طبخ نامناسب می‌تواند سرطان‌زا باشد، گفت: هنگامی که اغذیه غنی از کربوهیدارات طی زمان مدیدی در معرض دما‌های بالای ۱۲۰ درجه سانتی گراد قرار می‌گیرند، سم سرطان‌زای آکریلامید در آن‌ها تولید می‌شود.

رییس مرکز تحقیقات سلامت و ایمنی غذای دانشگاه علوم پزشکی یزد، با اشاره به این‌که سم آکریلامید یکی از عوامل ابتلا به ناباروری و سرطان است، افزود: به طور کلی خطر سرطان‌زایی در اثر حرارت بیش از حد همه انواع ته دیگ‌ها وجود دارد.

وی دلیل بیشتر بودن احتمال خطر سرطال و ناباروری در ته‌دیگ سیب‌زمینی را ترکیبات موجود در آن دانست و بیان کرد: مقدار قند‌های پیش ساز سم آکریلامید در سیب زمینی بسیار بیشتر از برنج یا گندم است.

حاجی محمدی تصریح کرد: خطر سرطانزایی و ناباروری در اثر طبخ نامناسب ته‌دیگ سیب زمینی، بیشتر از ته‌دیگ نان یا ته‌دیگ برنج است.

وی در ادامه با بیان این‌که هدف از اعلام این خبر منع مصرف سیب زمینی نیست، گفت: استفاده از حرارت ملایم در حین طبخ یکی از ضرورت‌های اجرایی در پخت و پز است و ته‌دیگی مناسب است که قهوه‌ای رنگ باشد.

بازرس انجمن علمی بهداشت و ایمنی مواد غذایی ایران، در پایان با اشاره به این‌که برشته شدن بیش از حد ته‌دیگ مهمترین عامل خطر است، خاطرنشان کرد: اگر رنگ ته‌دیگ سیب زمینی طلایی روشن باشد، خطری وجود ندارد، اما هر چه رنگ ته‌دیگ سیب زمینی تیره‌تر باشد احتمال وجود سم آکریلامید بیشتر است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • کشف و معدوم سازی مواد غذایی فاسد
  • پلمب ۱۳۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی فاسد در طرح سلامت نوروزی سبزوار
  • نامهربانی پاکستان در حق ایران
  • مواد غذایی مفید برای تسکین درد مزمن
  • شبه‌نظامیان مستقر در افغانستان منافع اقتصادی پاکستان را هدف گرفته است
  • خطر سرطان برای کسانی‌که ته دیگ دوست دارند
  • راهکارهای علمی و درست برای کاهش وزن
  • این خوراکی‌ها را برای افزایش طول عمر بخورید
  • کدام مواد غذایی در زیبایی جنین تاثیر دارد؟
  • اگر ایران به اسرائیل حمله کرد روی قبر من ادرار کنید!