Web Analytics Made Easy - Statcounter

تلسکوپ فضایی جیمز وب همچنان به ارائه تصاویر خیره کننده از اعماق فضا ادامه می‌دهد و این بار تلسکوپ جیمز وب تصویر زیبایی از کهکشان فانتوم را منتشر کرده است.

به گزارش digitaltrends، تصویر کهکشان فانتوم قبلا توسط تلسکوپ فضایی هابل گرفته شده بود، اما فناوری مادون قرمز قدرتمندتر جیمز وب برای اولین بار رشته‌های ظریف گاز و غبار این کهشان را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کهکشان فانتوم حدود ۳۲ میلیون سال نوری از سیاره ما فاصله دارد و طبق گفته آژانس فضایی اروپا این کهکشان در مجموعه کهکشان‌های مارپیچ طبقه بندی می‌شود.

این کهکشان تقریباً رو به روی زمین قرار گرفته است، موقعیتی که دید عالی را به رصدگران ارائه می‌دهد. کار فعلی جیمز وب بخشی از یک پروژه بزرگتر برای نقشه برداری از ۱۹ کهکشان ستاره ساز مجاور در مادون قرمز است. با قابلیت‌های این تلسکوپ اخترشناسان می‌توانند مکان دقیق نقاط ستاره ساز را در این کهکشان‌ها کشف کنند. آژانس فضایی اروپا می‌گوید جیمز وب همچنین می‌تواند به اخترشناسان کمک کند تا جرم و سن خوشه‌های ستاره‌ای را بسنجند و در مورد ماهیت دانه‌های کوچک غبار که در فضای بین ستاره‌ای در حال حرکت هستند، اطلاعات بیشتری ارائه دهد.

تلسکوپ فضایی جیمز وب در پایان سال گذشته از مرکز فضایی کندی در فلوریدا پرتاب شد. این تلسکوپ قدرتمندترین تلسکوپ فضایی است که تا کنون در مداری در حدود یک میلیون مایل دورتر از زمین قرار گرفته است. جیمز وب از اواسط ژوئیه تصاویر خیره‌کننده‌ای منتشر کرده است، اما این ماموریت هدفی فراتر از تصویر برداری دارد، زیرا دانشمندان امیدوارند که داده‌های جیمز وب به آن‌ها کمک کند تا درباره منشأ کیهان بیشتر بیاموزند و حتی سیاراتی مانند سیاره ما را کشف کنند تا حیات در مکان‌هایی دیگر نیز ادامه داشته باشد.

بیشتر بخوانید

تلسکوپ جیمز وب بزرگ‌ترین تصویر خود را منتشر کرد

 

باشگاه خبرنگاران جوان فضای مجازی دريچه فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جیمز وب تلسکوپ فضایی جیمز وب تصویر برداری تلسکوپ فضایی جیمز وب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۸۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مانورهای فضایی مشترک آمریکا و کره جنوبی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، آمریکا و کره جنوبی مانورهای فضایی مشترک برگزار کردند.

رسانه های کره جنوبی روز چهارشنبه به نقل از نیروی هوایی این کشور اعلام کردند که کره جنوبی و آمریکا مانورهای فضایی مشترکی را اجرا کردند. هدف از انجام این مانورها آمادگی برای حملات احتمالی کره شمالی به سیستم موقعیت یاب جهانی (GPS) و دیگر تهدیدات فضایی اعلام شد.

خبرگزاری یونهاپ هم به نقل از منابع خود گزارش داد که اسکادران عملیات فضایی نیروی هوایی کره جنوبی و نیروی فضایی آمریکا کره، در طول این مانورها سناریوهایی را برای مقابله در برابر تداخل ارتباطی ماهواره ای و افزایش دقت سیستم موقعیت یاب جهانی در برابر تهدیدات کره شمالی شبیه سازی کرده اند.

دیروز هم خبرگزاری دولتی کره شمالی(KCNA) نوشت که ارتش پیونگ‌یانگ برای نخستین بار، با هدف شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای زیر نظر «کیم جونگ اون» رهبر این کشور، رزمایش ترکیبی برگزار کرد.

خبرگزاری کره شمالی نوشت: نیروهای کره شمالی در این رزمایش‌ها آرایش ضدحمله هسته‌ای را تمرین و کلاهک‌های هسته‌ای مشقی را شلیک کردند تا در صورت صدور هشدار بحران هسته‌ای آمادگی داشته باشند.

کد خبر 6088000

دیگر خبرها

  • مانورهای فضایی مشترک آمریکا و کره جنوبی
  • سفر در فضا و زمان؛ میراث ماندگار هابل
  • تلسکوپ فضایی هابل ۳۴ ساله شد
  • کشف یک باکتری عفونی خطرناک در ایستگاه ‌فضایی بین‌المللی
  • ۵ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • بلاک شات دیدنی لبران جیمز مقابل جمال موری در دیدار دنور ناگتس و لس آنجلس لیکرز / فیلم
  • تصاویر نجومی چهارم اردیبهشت (۲۳ آوریل)
  • دایی بایدن را آدمخوارها خورده اند؟ | جیمز ماراپه: ما آدمخوار نیستیم
  • حیات بشر در قمر یخی زحل محتمل است
  • انفجار و آتش‌بازی در کهکشان همسایه