Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسول مقسم روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: با حل اختلاف حقوقی و اصلاح نقشه اراضی در سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی ملی باقی مانده  این شهرستان در منطقه " توشن " بخش مرکزی، تمامی اراضی ملی گرگان دارای سند مالکیت تک برگ خواهند شد.

شهرستان گرگان ۸۳ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی ملی در پنج دهستان استرآباد جنوبی، روشن آباد، انجیراب، قرق و استرآباد شمالی از توابع بخش های مرکزی و بهاران با کاربری هایی از جمله جنگل، مرتع و جنگل دست کاشت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقسم افزود: اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گرگان در اجرای طرح کاداستر (حدنگاری) و دریافت سند مالکیت تک برگ در میان ۱۴ شهرستان استان جزو شهرستان‌های برتر به شمار می رود. 

اجرای طرح حدنگاری در استان گلستان از جمله شهرستان گرگان از سال ۹۴ کلید خورده بود ولی طی ۲ سال اخیر با همکاری دستگاه های مرتبط در استان شتاب چشمگیر به خود گرفت و پایان یافت که اجرای مقررات و ساماندهی عرصه ها در ۱۴ شهرستان بلافاصله وارد مرحله اجرایی شده و با کسانی که این عرصه ها را تصرف کرده اند برخورد قانونی توسط دستگاه های مرتبط صورت می گیرد.

کاداستر (حدنگاری) منابع طبیعی شامل نقشه های رقومی دارای مختصات با دقت هندسی استاندارد است که بر اساس شیوه نامه کاداستر سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کشور از محدوده منابع ملی و اراضی مستثنیات تهیه شده و در سامانه شمیم (شبکه ملی یکپارچه ملک) سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ثبت می شود.

اجرای حدنگاری جزو طرح های ملی و از برنامه های اصلی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری به شمار می رود که تثبیت مالکیت دولت بر عرصه های ملی، جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی و دولتی از محل اعتبارات ملی، طرح ممیزی اراضی و تفکیک مستثنیات از جمله اهداف اصلی اجرای آن است.

برچسب‌ها استان گلستان منابع طبیعی و آبخیزداری گرگان كاداستر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان گلستان منابع طبیعی و آبخیزداری گرگان استان گلستان منابع طبیعی و آبخیزداری گرگان كاداستر منابع طبیعی اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۰۳۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه ها مالکین اراضی و املاک را برای اخذ سند ترغیب کنند

به گزارش خبرنگار مهر، سید مهدی هاشمی، صبح سه شنبه در نشست تبیین چشم‌انداز و برنامه عملیاتی ثبت اسناد کرمان در سال جاری گفت: صدور اسناد مالکیت اراضی و املاک تقاضامحور است و رسانه‌ها در تنویر افکار عمومی و ترغیب مالکین اراضی و املاک به اخذ سند نقش مهمی دارند.

وی افزود: یکی از موانع پیشبرد حدنگاری به ویژه در حوزه اراضی کشاورزی، ابهامات و گره‌های ذهنی مالکین در خصوص احتمال قطع یارانه یا اخذ مالیات در صورت اخذ سند است و باید با بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها، این اطمینان خاطر ایجاد شود که سنددار شدن اراضی کشاورزی نه تنها موجب متضرر شدن افراد نمی‌شود بلکه مزایایی از قبیل امکان بهره‌مندی از تسهیلات بانکی را فراهم می‌کند و افزایش ارزش اقتصادی املاک را در پی دارد.

عضو شورای قضائی استان کرمان افزود: تا پیش از این حدنصاب‌های قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی مصوب ۱۳۸۵ که صدور اسناد مالکیت را منوط به دارا بودن مساحت خاصی اعلام کرده بود که مانع عظیمی بر سر راه حدنگاری کشاورزی بود، لذا مصوبات قرارگاه ملی حدنگاری و شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان کرمان با استناد متقن به اسناد بالادستی از جمله قانون جامع حد نگار مصوب سال ۱۳۹۳، سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در برنامه هفتم توسعه، سند تحول قضائی و تأکیدات رؤسای قوه قضائیه و مجریه بر حدنگاری، موجب شده تا امکان صدور اسناد مالکیت حد نگار اراضی کشاورزی تسهیل شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان افزود: واحدهای ثبتی باید در اجرای حدنگاری و صدور اسناد مالکیت از استعلامات زائد اجتناب کنند و صرفاً به موارد مطرح در قوانین اکتفا شود و رعایت این موضوع در بازرسی از ادارات مورد توجه جدی قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه به منظور تسریع در فرآیند صدور اسناد کشاورزی، برای ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی قرارداد تهیه نقشه و مستندسازی با شرکت‌های مشاور منعقد شده است، افزود: پرونده‌های تشکیل شده توسط شرکت‌ها در سامانه سحاک بارگذاری و با توجه به اتصال سامانه مزبور به سامانه قانون تعیین تکلیف سازمان ثبت، روند رسیدگی سرعت بیشتری پیدا خواهد نمود.

هاشمی، ادامه داد: اولویت کاری ما در سال جاری، حدنگاری اراضی کشاورزی است و برای تحقق این هدف‌گذاری باید علاوه بر استمرار کار شبانه‌روزی از ظرفیت تمامی دستگاه‌های متولی حوزه زمین استفاده کنیم.

کد خبر 6079859

دیگر خبرها

  • اجرای پروژه مشارکتی آبخیزداری و آبخوان‌داری با اعتبار ۳۵ میلیارد تومانی در اقلید
  • سمنان پیشرو کشور در تثبیت مالکیت اراضی ملی و منابع طبیعی است
  • آزادسازی ۳ هکتار از اراضی ملی ساری
  • حدنگاری اراضی کشاورزی کرمان در اولویت ثبت اسناد و املاک استان
  • رسانه ها مالکین اراضی و املاک را برای اخذ سند ترغیب کنند
  • رفع تصرف ۱۳ هکتار از اراضی ملی در شهرستان چرام
  • تخریب دیوار سنگی در چرام برای رفع تصرف اراضی ملی
  • رفع تصرف ۱۳ هکتار از اراضی ملی چرام
  • صدور سند برای 600 هزار مترمربع زمین کشاورزی بابل
  • تشکیل بیش از ۶ هزار پرونده قاچاق چوب / ۲۲ هزار هکتار از اراضی ملی خلع ید شد