Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کرملین امروز (پنجشنبه) اعلام کرد، مسکو نسبت به اقدامات تحریک‌آمیز اوکراین در جریان بازدید هیات کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا نگران است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت: از آنجایی که تیراندازی‌های تحریک‌آمیز در منطقه نیروگاه اتمی زاپوریژیا هنوز متوقف نشده‌اند، ما نگران این اقدامات تحریک‌آمیز طرف اوکراینی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاهد هستیم که اقدامات دیگری نیز برای بی‌ثبات کردن اوضاع در حال انجام است. اما همان طور که قبلا هم گفتیم، منتظر این هیات هستیم و کاملا آماده‌ایم با آنها همکاری کنیم و کاملا مشتاق ورود این هیات به نیروگاه زاپوریژیا هستیم.

پسکوف در بخش دیگری از این کنفرانس خبری گفت: به دنبال اصلاحاتی که امروز در نورسلطان اعلام شد، کرملین می‌خواهد شاهد باشد که روسیه و قزاقستان در آینده روابطی فوق‌العاده داشته باشند.

وی افزود: می‌خواهیم ببینیم که آینده روابط دوجانبه‌مان و آینده خود قزاقستان، درخشان‌ترین آینده است.

سخنگوی کرملین همچنین گفت: اقدام اتحادیه اروپا در تعلیق توافقنامه تسهیل ویزا با روسیه بر اروپایی‌ها نیز تاثیر خواهد گذاشت.

وی افزود: بدون شک، تعلیق این توافق اوضاع را برای اروپایی‌ها نیز دشوار می‌سازد. در نتیجه، این یک تصمیم مضحک دیگر در سری اقدامات مزخرف این چنینی است.

پسکوف در پاسخ به این سوال که آیا اقدام متقابلی از جانب روسیه انجام خواهد شد یا خیر، گفت: مسکو با اطمینان مسیری را دنبال می‌کند که به بهترین وجه با منافعش مطابقت داشته باشد.

پسکوف همچنین اعلام کرد: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پیش از عزیمت به کالینینگراد با پیکر میخاییل گورباچف، آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی خداحافظی کرد و بر روی تابوتش گل گذاشت.

گورباچف روز سه‌شنبه پس از مبارزه با یک بیماری جدی و طولانی در سن ۹۱ سالگی در مسکو درگذشت.

پسکوف گفت: پوتین امروز به منطقه کالینینگراد رفت اما پیش از عزیمت در بیمارستان مرکزی توقف کرد و با پیکر میخاییل گورباچف خداحافظی کرد و بر روی تابوت او گل گذاشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کرملین دیمیتری پسکوف زاپوریژیا تحریک آمیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۰۴۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش روسیه به عملیات وعده صادق سپاه پاسداران

در پی عملیات «وعده صادق» ایران علیه رژیم صهیونیستی که در آن نقاطی از اراضی اشغالی در پاسخ به اقدام متجاوزانه‌اش علیه کنسولگری ایران مورد حمله موشکی و پهپادی ایران قرار گرفت، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما نسبت به بروز یک نقطه تنش خطرناک دیگر در منطقه ابراز نگرانی می‌کنیم و خواستار خویشتن‌داری هستیم.

به نقل از ایسنا در این بیانیه آمده است: مسکو خواستار خویشتنداری طرف‌های درگیر در خاورمیانه است تا از تشدید تنش در منطقه خودداری شود. ما نهایت نگرانی خود را در مورد تشدید خطرناک اوضاع در منطقه ابراز می کنیم. بارها هشدار داده‌ایم که حل‌وفصل نکردن بحران‌های متعدد در خاورمیانه، به ویژه در منطقه درگیری فلسطین و اسرائیل که اغلب با اقدامات تحریک‌آمیز غیرمسئولانه دامن زده می‌شود، منجر به افزایش تنش خواهد شد.

مسکو همچنین گفت: ما از همه طرف‌های درگیر می‌خواهیم که خویشتن داری نشان بدهند. امیدواریم کشورهای منطقه مشکلات موجود را از طریق ابزارهای سیاسی و دیپلماتیک حل کنند. ما مشارکت سازنده بازیگران بین المللی را در این امر مهم می‌دانیم.

دیگر خبرها

  • تحولات اوکراین| استفاده آمریکا از کی‌یف برای اهداف نظامی
  • گروسی به ایران، روسیه و اوکراین سفر می‌کند
  • گروسی: تنش‌های اخیر تاثیری بر فعالیت‌های آژانس نداشته است
  • کرملین: تشدید تنش در خاورمیانه به نفع احدی نیست
  • نگرانی کرملین از تنش‌های منطقه‌ای و دعوت به خویشتن‌داری
  • لاوروف در گفتگو با امیرعبداللهیان: اقدامات تحریک‌آمیز خطرناک است
  • واکنش روسیه به پاسخ موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل
  • واکنش روسیه به عملیات وعده صادق سپاه پاسداران
  • درخواست مسکو از طرف‌های درگیر در منطقه
  • تمام راکتور‌های نیروگاه «زاپوریژیا» اوکراین در حالت «خاموشی سرد» قرار گرفت