Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع تایوان روز پنجشنبه اعلام کرد چین در رزمایش‌های خود، حمله به کشتی‌های جنگی آمریکایی را تمرین کرده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این وزارتخانه در گزارشی اعلام کرد، چین قصد دارد در صورت وقوع جنگ، مانع از کمک نیروهای خارجی به تایوان شود.

در این گزارش هشدار آمیز که برای پارلمان تایوان تهیه شده و نسخه‌ای از آن به دست رویترز رسیده آمده است که چین در حال تقویت آمادگی رزمی برای حمله به این جزیره است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت دفاع تایوان در این گزارش نوشته است: «چین از تمرینات رزمی برای انجام حملات شبیه‌سازی شده علیه کشتی‌های آمریکایی استفاده کرده که وارد اولین زنجیره جزایر خواهند شد».

این گزارش مدعی شده که چین قصد دارد تا سال ۲۰۳۵ به زنجیره جزایر واقع در جنوب این کشور که از ژاپن تا فیلیپین و برونئی امتداد دارند، مسلط شود.

وزارت دفاع تایوان می‌افزاید، از شروع سال جاری میلادی، چین به‌طور فزاینده‌ای ارعاب نظامی علیه روحیه تایوانی‌ها را با برگزاری رزمایش‌های مختلف در دستور کار قرار داده است.

 در این گزارش آمده است، چین قادر است با استفاده از نیروهای ویژه، سیستم‌های فرماندهی تایوان را «نابود کرده» و به زیرساخت‌هی آن آسیب وارد کند. پکن همچنین می‌تواند با حملات الکترونیکی، سیستم‌های ارتباطی و فرماندهی این جزیره را مختل کند.

این وزارتخانه می‌نویسد، چینی‌ها قادر هستند تایوان را محاصره کرده و منابع تأمین انرژی و اقتصاد آن را قطع کنند اما پکن با موانع ترابری و لجستیکی برای به راه انداختن حمله‌ای تمام عیار روبه‌رو است.

این گزارش متذکر می‌شود، چین برای رفع این مشکل، از کشتی‌های ترابری غیرنظامی در رزمایش‌های اخیر خود استفاده کرده تا حمایت لجستیکی ارتش خودرا برای هرگونه حمله به تایوان تقویت کند و از سوی دیگر اولین ناو هواپیمابر چین سال ۲۰۲۵ در اختیار ارتش قرار خواهد گرفت.

در این گزارش بدون اشاره به جزئیات آمده است، چینی‌ها جنگ اوکراین را با دقت مطالعه کرده و برنامه‌های خود برای حمله به تایوان را «اصلاح» کرده‌اند.

وزارت دفاع تایوان برای قانون‌گذاران توضیح داده است که چین ممکن است از «تاکتیک‌های مناطق خاکستری» برای تغییر وضعیت نظامی منطقه استفاده کند که استفاده از پهپادها و قایق‌های بدون سرنشین از جمله آن‌ها است.

هم‌زمان با انتشار این گزارش، امروز (پنجشنبه) تایوانی‌ها برای اولین بار اعلام کردند یک پهپاد ناشناس را سرنگون کرده‌اند. وزارت دفاع تایوان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «نیروهای مستقر از دستورات برای دادن هشدار خروج به پهپاد پیروی کردند اما هشدارها موثر واقع نشد. این پهپاد با آتش دفاعی سرنگون شد». 

رسانه‌ها پیش‌تر از شلیک مجدد یگان پدافندی تایوان به سمت پهپاد‌های ارتش چین خبر دادند. وبگاه «فوکوس تایوان» گزارش داده بود یگان‌های پدافندی ارتش تایوان مستقر در جزیره «کینمن» شامگاه چهارشنبه به وقت محلی در سه نوبت و در مکان‌های مختلف به سمت پهپادهای چینی شلیک کردند و به دنبال آن، این پهپادها به سرعت منطقه را ترک و به سمت «شیامن» در چین پرواز کردند.

طی هفته‌های اخیر و به دنبال سفر تحریک آمیز «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان امریکا  به جزیره تایوان به رغم هشدارهای چین، تنش‌ها در منطقه شدت یافته است. بعد از سفر پلوسی به تایوان، برخی دیگر از مقامات و سیاستمداران آمریکایی به این جزیره سفر و با مقامات تایوان دیدار کرده‌اند.

چین با برگزاری رزمایش‌ نظامی به این تحرکات پاسخ داده و همزمان قدرت‌نمایی جنگنده‌های چینی در منطقه شدت یافته است. به دنبال این سفر پر حاشیه، مدتی است که تایوان درگیر ماوریت‌های روزانه جنگنده‌ها و رزمناوهای ارتش چین شده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: تایوان ناوگان آمریکا رزمایش چین وزارت دفاع تایوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۰۵۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به تانکر حامل سوخت در لبنان

به گزارش قدس آنلاین، حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به خاک لبنان و هدف قراردادن اهداف غیرنظامی از سوی ارتش این رژیم همچنان ادامه دارد.

خبرنگار المیادین گزارش داد که یک پهپاد ارتش رژیم صهیونیستی یک تانکر حامل سوخت را در منطقه دورس واقع در البقاع در شرق لبنان هدف قرار داده است.

بنا بر گزارش‌های رسیده برخورد موشک شلیک‌شده از سوی این پهپاد صهیونیستی به موانع خاکی کنار جاده، به زخمی‌شدن راننده این تانکر حامل سوخت انجامیده است.

همچنین در نتیجه این حمله پهپادی ارتش رژیم صهیونیستی به خاک لبنان، تانکر حامل سوخت نیز دچار آسیب شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به تانکر حامل سوخت در لبنان
  • شهادت یک خبرنگار دیگر در نوار غزه
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح + تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشور‌های عربی ریخت/ تبدیل شدن نوار مرزی شمال اسرائیل به شهر ارواح+ فیلم
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح + تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشور‌های عربی ریخت
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح+ تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشورهای عربی ریخت
  • استقرار ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرز‌های روسیه/کشته شدن ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه/کشته شدن 500 هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • هشدار آشکار؛ اولین مانور شبیه سازی ماشه هسته‌ای با هدایت شخص کیم جونگ اون انجام شد | کره شمالی برای چه چیزی آماده می شود؟
  • نظارت رهبر کره‌شمالی بر اولین مانور تاکتیکی شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای
  • زمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای در کره شمالی