Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: با اقدامات وزارت نفت، پیگیری‌های لازم برای ذخیره‌سازی سوخت انجام شده است تا در زمینه تأمین سوخت مورد نیاز برای سفر زوار، کوچکترین مشکلی به وجود نیاید.

سارا فلاحی؛ نماینده استان ایلام و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو اظهار داشت: در حال پیگیری برای ذخیره‌سازی و پرکردن انبار‌ها از سوخت هستیم تا در زمینه تأمین سوخت زوار مشکلی به وجود نیاید؛ در همین راستا، شرکت پخش و پالایش وزارت نفت نیز قول همکاری داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فلاحی در خصوص شلوغی جاده‌ها در ایام اربعین بیان کرد: در حال حاضر چندین مسیر برای تردد زوار وجود دارد؛ به عبارتی راه‌های رفت و برگشت از ورودی‌های جغرافیایی مختلف (مرز‌های مهران، چذابه، خسروی و شلمچه) وجود دارد و همچنین جاده ایلام نیز تا زمان اربعین چند بانده خواهد شد.

امور اربعین بر دوش یک استان است؛ ایلام نیاز به کمک دارد!

این نماینده مجلس با بیان اینکه کار اربعین نیاز به عزم ملی دارد و نباید همه بار آن را به دوش مسئولان ایلامی انداخت، گفت: در سفر وزیر کشور به ایلام پیشنهاد داده شد تا کارگروهی از وزاری مربوطه اعم از وزارت امور خارجه، وزیر کشور، وزیر نفت، وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان برنامه و بودجه تشکیل شود و سپس از استانداران نیز برای تأمین نیاز‌هایی نظیر ماشین آلات، اتوبوس و ... کمک بگیرند. شهرداری تهران بابت حمل‌ونقل راحت‌تر زوار ۱۰۰۰ اتوبوس را تقبل کرده است.

وی ادامه داد: همانطور که می‌دانید در این مسیر به امکانات زیادی نیاز است از جمله تأمین آب، یخ و اسکان زوار؛ مسئله بعدی نیز تأمین امکانات زوار در عراق است بنابراین در این باره همکاری زیادی از سوی سازمان‌های مختلف لازم است.

فلاحی گفت: وزارت نفت تاکنون چندین میلیارد تومان در راه اربعین کمک کرده، ولی کافی نیست و بودجه تخصیص داده شده سازمان برنامه و بودجه کشور نیز باید به طور کامل به مسیر مهران تزریق شود.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه شرایط مرز‌ها در این ایام با مواقع عادی سال متفاوت است، گفت: در صورتی که مسئولان ذیربط از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند، به دلیل کمبود امکانات زیرساختی در مرزها، با چالش‌های زیادی روبرو خواهیم شد، ولی در صورت برنامه‌ریزی و اتخاذ رویکرد مسئولانه، قطعا اتفاق مثبتی خواهد افتاد.

وعده سازمان هواپیمایی محقق نشد

فلاحی با اشاره به اینکه تعداد پرواز‌های ایلام خیلی کم است، گفت: طبق جلسه با رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، به ما قول افزایش ۵ پرواز به ایلام داده شد، ولی تاکنون، این امر محقق نشده و تنها ۲ پرواز در روز صورت می‌گیرد؛ انتظار می‌رود حداقل تعداد پرواز شهر‌هایی که زوار بیشتری دارد افزایش یابد. لازم به ذکر است که لاین دوم فرودگاه ایلام تجهیز شده و آماده بهره‌برداری است؛ بنابراین در صورت افزایش پرواز‌ها فرودگاه، جواب‌گو خواهد بود؛ همچنین در این فرودگاه ظرفیت پرواز ایلام به نجف نیز وجود دارد.

قیمت‌های نجومی ماشین‌های برگشت امسال هم تکرار می‌شود؟

این نماینده مجلس در خصوص کمبود اتوبوس در برگشت و قیمت‌گذاری غیراصولی من‌درآوردی راننده‌ها توضیح داد: با استانداری صحبت شده تا دفتری در مرز برای نظارت بر نهاد‌های نظامی امنیتی وجود داشته باشد تا با دریافت کرایه‌های بالا در حق زوار ظلم نشود؛ البته گفته شده در مرز کشور با نصب بنر کرایه‌های مصوب شهر‌های مختلف به اطلاع مسافران رسانده شده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اربعین بلیت اربعین قاچاق سوخت سارا فلاحی مرز مهران کرایه اتوبوس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۵۷۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پل کیلومتر ۵۶ مسیر ایلام - مهران تا خرداد ماه تکمیل می شود

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام روز پنجشنبه ۳۰ فروردین ماه، از پل کیلومتر (۵۶) واقع در مسیر ایلام - مهران بازدید کرد در جریان پیشرفت فیزیکی این پروژه قرار گرفت.

استاندار ایلام در جریان بازدید از پروژه گفت: اعتبارات این پل از محل اربعین تامین شده و تا پایان خردادماه سال‌جاری تکمیل می‌شود.

بهرام‌نیا افزود: پیمانکار این پروژه از پیمانکاران توانمند است که در اربعین همواره بیشترین تلاش را داشتند.

کد خبر 6081649

دیگر خبرها

  • تخصیص بیش از هزار میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت‌های اربعین شهرستان مهران
  • پروژه‌های زیرساختی برای اربعین امسال تکمیل می‌شود
  • تلویزیون دستمزد نجومی می‌دهد؟
  • احداث پارکینگ با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو در پایانه مرزی مهران
  • پیگیری اعتبارات لازم برای طرح ۶ خطه شهر مهران
  • ایجاد پارکینگ با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو در مرز مهران
  • پل کیلومتر ۵۶ مسیر ایلام - مهران تا خرداد ماه تکمیل می شود
  • کردستان برای سومین سال متوالی میزبان زوار اربعین می شود
  • نیازهای حمل و نقل سفر زوار اربعین در مریوان تامین شود
  • مرز مهران پر تردد‌ترین پایانه مرزی به کشور عراق