Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@12:48:07 GMT

تشدید نظارت‌های بهداشتی در 3 روز پایانی ماه صفر

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۶۰۸۲۲۵۸

تشدید نظارت‌های بهداشتی در 3 روز پایانی ماه صفر

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی‌اصغر حسنی رئیس اداره سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اظهارکرد: درمأموریت ویژه دهه پایانی ماه صفر 480 ناظر بهداشتی بر کنترل آب شُرب، وضعیت اسکان و پذیرایی موکب‌ها، مراکز اقامتی و پذیرایی، مساجد، تکایا، حسینیه‌ها، مدارس، اماکن نفریحی، مجموعه‌های ورزشی و آبی، محل‌های اسکان موقت، نانوایی‌ها، بحث کنترل کیفی آشپرخانه‌ها و رستوران‌ها و کنترل موارد بهداشتی در بدو ورود زائران در پایانه مسافربری، راه‌آهن و فرودگاه نظارت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در این ایام و به‌ویژه در 3 روز پایانی ماه صفر و روزهای رحلت پیامبر اکرم(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا(ع) 160 ناظر بهداشتی در قالب 80 تیم سیار اطراف حرم مطهر رضوی کنترل‌های بهداشتی را دارند و مشابه آن را نقاط مختلف شهری و جاده‌ای داریم و اوج آن در مسیرهای منتهی به بارگاه منور رضوی بوده است.

رئیس اداره سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تأکید بر اینکه یکی از مسائلی که بارها در مناسبت‌های خاص سال بر آن تأکید می‌شود بحث عدم ذبح دام در محل‌های اسکان و پذیرایی زائران بوده، زیرا به لحاظ بهداشتی مشکلات زیادی هم در محیط پیرامونی و هم در سلامت افراد حاضر در محل ایجاد می‌نماید، گفت: از تمامی موکب‌داران و متولیان این مکان‌ها می‌خواهیم که این کار را تنها در کشتارگاه انجام دهند تا نظارت دامپزشکی را هم به همراه داشته باشد و از سلامت گوشت مصرفی اطمینان کامل داشته باشند.

حسنی اضافه کرد: توصیه دیگرمان به موکب‌داران این است که اگر مکان مناسبی برای پخت و پز غذا ندارند این کار را در داخل و اطراف موکبشان انجام ندهند و در جهت حفظ سلامت زائران امام رضا(ع) به آشپزخانه‌ها و رستوران‌های مورد اطمینان مراجعه نمایند و غذای سالم و مطمئن را به دست زائر امام رضا(ع) بدهند.

وی خاطرنشان کرد: ما از ظرفیت نیروهای داوطلب در بحث نظارت بر موکب‌ها بهره‌مند هستیم و در هرکجا که مشکلی به‌وجود آید بلافاصله رابط بهداشت ورود پیدا می‌کند تا مشکل به‌وجود آمده به سرعت برطرف گردد.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: موکب نظارت بهداشتی ماه صفر دهه آخر صفر علوم پزشکی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۶۰۸۲۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مرکز جامع سلامت روستای میقان شاهرود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ مهدی میرزایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود شاهرود گفت: این مرکز در زمینی به مساحت هزار و ۷۰۰ متر مربع با زیربنای ۵۰۰ متر مربع با هشت میلیارد تومان هزینه احداث شده و سه هزار و ۵۰۰ نفر را تحت پوشش دارد.
به گفته میرزایی در این مرکز خدمات بهداشای، دندانپزشکی، سلامت روان، تغذیه، آزمایشگاه و بهداشت محیط و حرفه‌ای ارائه می‌شود.
بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه افتتاح این مرکز گفت: هم اکنون در کشور ۱۸ هزار مرکز بهداشتی و شهری فعال است که این تعداد دو هزار و ۷۰۰ مرکز در دولت سیزدهم افتتاح شده است.
همچنین با حضور وزیر بهداشت عملیات ساخت پایگاه سلامت شهرک مسکن مهر فدک شاهرود با زیربنای یک هزار و ۵۰۰ متر مربع و اعتبار ۱۰ میلیارد تومان آغاز شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • افتتاح مرکز جامع سلامت روستای میقان شاهرود
  • معدوم کردن ۶ تن فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در خمینی شهر
  • ترخیص بهداشتی ۹ میلیون تن نهاده دام وارداتی از بندر امام
  • ۴ تن فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف در زنجان معدوم شد
  • بازدید مشترک و پایش مرکز معاینه فنی خودروهای سبک شهرستان چایپاره
  • ترخیص بیش از ۹ میلیون تن نهاده دام در بندر امام خمینی
  • ۲ هزار بازرسی بهداشتی در قالب بسیج سلامت نوروزی گناوه انجام شد
  • معدوم سازی بیش از ۱۶۰ هزار کیلو گرم از فرآورده‌های خام دامی در مازندران
  • توقیف ۴۲ تن رب غیر بهداشتی در تربت حیدریه
  • نظارت بر نانوایی‌های شفت تشدید شود