Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرآنلاین، زنگ آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی تابعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از ۲۷ شهریورماه در سراسر کشور به صدا درآمده است. با این حال به دلیل تعطیلاتی که این هفته پشت سر گذاشتیم، همچنین اتفاقاتی که در پی جان‌باختن مهسا امینی در برخی از شهرهای کشور رخ داد، تعدادی از دانشگاه‌ها هفته نخست مهرماه را تعطیل کرده و آموزش‌های مجازی را جایگزین کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما تعدادی دیگر از دانشگاه‌ها، کلاس‌ها را از ۲۷ شهریورماه آغاز کردند و تعطیلات هفته جاری هم مانع حضوری شدن آموزش‌های‌شان نشد.

در ادامه این گزارش به دانشگاه‌هایی اشاره می‌شود که از ۲۷ شهریورماه یا در خود را به روی دانشجویان گشوده‌اند یا به دلایل مختلف، آموزش‌های غیرحضوری را به کلاس های حضوری ترجیح داده‌اند.

دانشگاه های بدون فعالیت حضوری

برخی دانشگاه‌ها با توجه به تعطیلی روزهای سوم و پنجم مهرماه، همچنین دلایلی دیگر، هفته نخست را تعطیل و آموزش ها را غیرحضوری اعلام کردند.

غیرحضوری شدن آموزش ها تا اطلاع ثانوی

در این میان تعدادی از دانشگاه ها به دلایلی که در ادامه به آن اشاره می شود، فعالیت های آموزشی را تا نیمه های مهرماه یا تا اطلاع ثانوی غیرحضوری اعلام کرده اند.

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر به تازگی با صدور اطلاعیه ای خبر از تعطیلی کلاس‌های درس این دانشگاه تا اطلاع ثانوی داد.

دانشگاه بوعلی سینا همدان که دانشگاه محل تدریس محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هم شناخته می شود، به دلیل مشکلات ناشی از کم آبی خبر از تعطیلی کلاس‌های درس می‌دهد.

دانشگاه صنعتی شریف نیز به دلیل اتفاقات اخیر، کلاس های هفته جاری را تعطیل کرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین مهسا امینی هفته دفاع مقدس امین تارخ علی کریمی دانشگاه ها آغاز سال تحصیلی غیرحضوری بازگشایی دانشگاه ها مذاکرات وین مهسا امینی هفته دفاع مقدس امین تارخ علی کریمی دانشگاه ها آموزش ها کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۶۰۹۳۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها در مدارس از ۱۵ اردیبهشت

مراد کلوندی دبیر ستاد ثبت نام اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : خانواده‌هایی که نوآموز کلاس اولی دارند، از ۱۵ اردیبهشت می‌توانند برای ثبت‌نام فرزندانشان به مدارس استان مراجعه کنند.

 کلوندی با بیان اینکه بهترین مدرسه برای دانش‌آموزان نزدیکترین مدرسه به محل سکونت آنهاست، از خانواده‌هایی که نوآموز کلاس اولی دارند، خواست برای ثبت‌نام فرزندانشان به نزدیکترین مدرسه محل زندگی خود مراجعه کنند.

 کلوندی با اشاره به الزامی بودن انجام سنجش سلامت برای ثبت نام کلاس اولی‌ها در مدارس، گفت: توصیه می‌شود نوآموزان کلاس اولی که پیش از این سنجش سلامت نشده‌اند، حتما برای سنجش سلامت اقدام کنند تا هنگام مراجعه به مدارس برای ثبت‌نام با مشکل مواجه نشوند.

 دبیرستاد ثبت نام اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه پیش‌بینی کرد، مهر ماه امسال ۳۰ هزار و ۲۸۶ نوآموز کلاس اولی در استان راهی کلاس درس شوند.

کلوندی افزود: مهر سال گذشته ۳۱ هزار و ۹۸۳ کلاس اولی در مدارس استان ثبت‌نام شدند که ۱۶ هزار و ۷۵۶ نفر آنها پسر و بقیه دختر بودند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • تحویل ۴۵۰ کلاس درس به آموزش و پرورش استان اصفهان
  • هجدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران آغاز به کار کرد
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از چند روز آینده
  • مدارس چهار شهرستان شرقی کرمان چهارشنبه تعطیل شد
  • تعطیلی مدارس این شهرها و استان ها فردا سه شنبه ۲۸ فروردین
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها در مدارس از ۱۵ اردیبهشت
  • شرایط تحصیل اتباع خارجی در دانشگاه های ایران چیست؟
  • عملیات سخت شناور‌کردن تقویم آموزشی
  • اعلام شرایط تحصیل اتباع خارجی در دانشگاه‌های ایران
  • ثبت نام وام شهریه دانشجویی از چه زمانی آغاز می شود؟/ شرایط اختصاص وام+جزئیات