Web Analytics Made Easy - Statcounter

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار پیامی در کانال پیام‌رسان‌های ایرانی خود به شیطنت یک رسانه واکنش نشان داد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و فناوری خبرگزاری برنا؛ عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار پیامی در کانال شخصی خود در پیام‌رسان ایران «بله» و سایر کانال‌هایش در دیگر پیام‌رسان‌های ایرانی با انتشار فیلم تقطیع نشده اظهاراتش در حاشیۀ آخرین جلسۀ هیأت دولت نسبت به شیطنت یک رسانه واکنش نشان داد، زارع پور همچنین طی توضیحاتی به بیان مجدد راهبردهای کلان دولت سیزدهم درخصوص مواجهه با فضای سایبر پرداخت و تأکید کرد که برخلاف ادعای این رسانه، لبخند رضایت زمانی بر صورت او و کابینۀ سیزدهم نقش می‌بندد که اقتصاد دیجیتال در کشورمان پویاتر از گذشته به حرکت خود ادامه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر ارتباطات در کانال پیام‌رسان «بلۀ» خود نوشت؛

«دیروز در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران محترم در مورد محدودیتهای ایجاد شده در روزهای اخیر برای برخی پلتفرمهای خارجی عرض کردم که این محدودیتها توسط مراجع ذیصلاح امنیتی به ما ابلاغ شده است و برداشتن آنها هم به تشخیص همان مراجع است. امروز دیدم که یک روزنامه با بداخلاقی، عکسی که مربوط به خوش و بش بخش دیگری از مصاحبه است را تیتر صفحه اول خود کرده است و نوشته «بستن و خندیدن»! و اینگونه القا کرده است که وزیر از محدودیتهای اعمال شده خوشحال است! من فیلم این بخش از عرائضم  را در اینجا گذاشتم و فیلم کامل هم در سایت وزارتخانه موجود است و خودتان می توانید قضاوت کنید.

فرصت این شیطنت رسانه ای را مغتنم شمردم تا به استحضار مردم عزیز کشورم برسانم که دولت سیزدهم توسعه کسب و کارهای دیجیتال و اقتصاد دیجیتال را یکی از راهبردهای اساسی خود می داند. در همین راستا با تصویب هیات وزیران «کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال» در سطح دولت  تشکیل شده که تمامی اختیارات رییس محترم جمهور و هیات وزیران را برای برداشتن موانع سر راه کسب و کارهای دیجیتال دارد که  این نشان می دهد دولت به دنبال بهره گیری حداکثری از فضای مجازی است.

این وزارتخانه همواره حامی کسب و کارهای دیجیتال بوده و در شرایط پیش رو که به دلیل تصمیم مراجع ذیصلاح امنیتی، محدودیت‌هایی برای برخی پلتفرم‌های خارجی ایجاد شده است، ضمن رایزنی با نهادهای مذکور، تمام تلاش خود را برای حل مشکل کسب و کارهای برخط و همچنین تقویت زیرساختها و پلتفرم‌های داخلی برای میزبانی کسب و کارها و هموطنان عزیز به کار بسته است. یادمان نرود که  محدودیت اینترنت در دولت های گذشته هم در شرایط خاص مسبوق به سابقه بوده که منجر به قطع کل  اینترنت می شد؛ اما در این دوره، این اتفاق نیفتاد و تمامی خدمات داخلی و بسیاری از خدمات خارجی بدون هیچ گونه اختلالی در دسترس هستند و تلاش شده که هموطنان عزیز برای ارتباطات و امورات روزمره مشکلی نداشته باشند.

همانطور که بارها عرض کرده ام یکی از اهداف مهم این وزارتخانه ارتقا کیفیت و سرعت زیرساختهای ارتباطی کشور است.  پیگیری اجرای طرح‌هایی مثل «فیبرنوری منازل و کسب و کارها» که سرعت اینترنت را دهها برابر افزایش خواهد داد، نشان دهنده عزم و اراده جدی این وزارتخانه برای توسعه ارتباطات در فضای مجازی است. 

ان شاء لله این ایام سپری خواهد شد و با نگاه راهبردی دولت سیزدهم به حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و اقدامات پیش رو، آینده ای بهتر در انتظار کسب و کارهای مجازی و اقتصاد دیجیتال کشور خواهد بود.»

انتهای پیام/

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فیلترینگ اینستاگرام گپ وزیر ارتباطات ایتا وزارت ارتباطات واتساپ روبیکا فیلترینگ اینستاگرام قطعی اینترنت زارع پور آیگپ عیسی زارع پور بله سروش پلاس قطعی اینستاگرام قطعی واتساپ روبینو زمان وصل اینترنت فیلترینگ واتساپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۶۱۰۳۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزرایی که در سال ۱۴۰۲ از مجلس کارت زرد گرفتند

وزیر دادگستری و وزیر سابق ورزش و جوانان سال گذشته از نمایندگان مجلس کارت زرد گرفتن که در این گزارش موضوعات سوالات مطرح شده از آنها و ماجرای کارت زرد را می‌خوانیم. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، سوال نمایندگان از وزرا یکی از ابزارهای نظارتی مجلس است که بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس سوال نمایندگان پس از اعلام وصول از سوی هیئت رئیسه در جلسه علنی به کمیسیون مربوطه ارجاع می‌شود تا در جلسه‌ای وزیر به ارائه توضیحاتی پیرامون سوال بپردازد و اگر نماینده سوال کننده از توضیحات قانع نشد ، گزارش جلسه بنا به درخواست وی و با موافقت کمیسیون مربوطه برای طرح در صحن علنی به هیات رئیسه ارائه می‌شود.

خضریان: از استیضاح «صحرایی» منصرف نشده‌امطبق آیین‌نامه داخلی مجلس در صورتی که یک سؤال از وزیر در صحن علنی مطرح شود، پس از توضیحات وزیر، در صحن علنی رأی‌گیری می‌شود و در صورتی که توضیحات قانع کننده باشد سوال مختومه اعلام می‌شود و یا نماینده با دادن مهلتی به وزیر به صورت مشروط قانع می‌شود  و اگر نصف به‌علاوه یک نمایندگان حاضر از توضیحات وزیر قانع نشده باشند، به‌عنوان یک اخطار یا کارت زرد به وزیر محسوب می‌شود.

*ماجرای کارت زرد در مجلس چیست؟

ماجرای کارت‌های زرد به وزرا به مجلس هشتم برمی‌گردد زمانی که نمایندگان تصمیم گرفتند برای تقویت بعد نظارتی قوه مقننه سازوکاری بنا کنند تا براساس آن هرگاه احساس کردند وزیری انتظاراتشان را پاسخ نمی‌دهد، بتوانند دست به جیب شوند و کارت زرد را به او نشان دهند و اگر کار به سومین کارت زرد برسد، استیضاح او را کلید بزنند.

طبق ماده 209 آیین‌نامه داخلی مجلس می‌گوید: چنانچه در هر دوره مجلس، سه بار با رأی اکثریت نمایندگان حاضر، سؤالات نمایندگان از هر وزیر وارد تشخیص داده شود طرح استیضاح وزیر درصورت رعایت مفاد اصل هشتاد و نهم (89) قانون اساسی و آیین‌نامه داخلی در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.

*وزرایی که در سال 1402 از مجلس کارت زرد گرفتن

به  گزارش تسنیم، (روز دوشنبه 29 خرداد ماه، 1402) سوال روح‌الله نجابت نماینده شیراز و زرقان از حمید سجادی وزیر سابق ورزش و جوانان درباره علت بی‌عدالتی در توزیع زیرساخت‌ها و امکانات ورزشی در کشور و کوتاهی در اجرای مصوبات سفرهای استانی رئیس جمهور و وعده‌های اعلام شده وزیر درباره ساخت تأسیسات ورزشی مطرح شد که نمایندگان با 63 رأی موافق، 146 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از توضیحات وزیر قانع نشدند و به این ترتیب وزیر از مجلس کارت زرد دریافت کرد.

*کارت زرد مجلس به وزیر دادگستری

بنابراین گزارش، رسیدگی به سؤال محمود احمدی بیغش نماینده شازند و تعدادی دیگر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از امین‌حسین رحیمی وزیر دادگستری درباره علت دخالت در روند رسیدگی به پرونده قضایی که مغایر با اصل 168 قانون اساسی می‌باشد در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی (17 مرداد ماه سال 1402) قرار داشت.

وزیر در این نشست پیرامون سؤال توضیحاتی ارائه کرد که نماینده سؤال‌کننده قانع نشد و سؤال به رأی نمایندگان گذاشته شد که نمایندگان نیز از پاسخ وزیر دادگستری قانع نشدند و در نهایت وزیر دادگستری از مجلس کارت زرد گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارسال پیام و درخواست واریز وجه و ارز دیجیتال، شگرد جدید کلاهبرداران اینترنتی
  • صنعت نفت در دولت سیزدهم با اقدام‌های جهادی به صنعتی پویا بدل شد
  • امکان خاکسپاری فرامرز اصلانی در ایران وجود دارد؟ | توضیحات وزیر ارشاد+ فیلم
  • بستر افزایش نشاط اجتماعی فراهم شود/ ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت اساتید پیشکسوت
  • پلیس فتا: ارسال پیام درخواست واریز وجه و ارز دیجیتال شگرد کلاهبرداران اینترنتی است
  • دو ماهواره بخش خصوصی آماده پرتاب هستند
  • وزرایی که در سال ۱۴۰۲ از مجلس کارت زرد گرفتند
  • حمایت از تولید، نیازمند تخفیف‌های بیشتر در حوزه مالیاتی است
  • وزیر اقتصاد: حمایت از تولید، نیازمند تخفیف های بیشتر در حوزه مالیاتی است
  • وضعیت اینترنتی تهران چگونه است؟