Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@21:01:45 GMT

شناسایی یک باند کارچاق کن سازمان یافته در گلستان

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۶۱۲۰۳۹۶

شناسایی یک باند کارچاق کن سازمان یافته در گلستان

به گزارش خبرنگار مهر، حیدر آسیابی صبح دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: با اشراف اطلاعاتی حفاظت و اطلاعات دادگستری گلستان یک باند کارچاق کن سازمان یافته در گلستان شناسایی شد.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: این افراد با ادعای نفوذ در یکی از مراجع قضایی کشور، میلیاردی از افرادی که قربانی این باند شده بودند، پول می‌گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آسیابی ادامه داد: اعضای این باند با پرسه در محوطه دادگستری‌های استان، طرفین پرونده‌های مهم را از طریق رابطانی که در استان‌ها داشتند، شناسایی و اعتماد آنها را جلب می‌کردند و سپس با این ادعا که، در دستگاه قضایی و سایر نهادهای حاکمیتی نفوذ دارند و می‌توانند رای پرونده را در مراجع قضایی تغییر دهند، فقط در یک پرونده، درخواست دو میلیارد تومان کرده بودند.

وی بیان کرد: اعضای اصلی این باند ۶ نفره، زمانی لو رفتند که کارشناسان حفاظت و اطلاعات دادگستری استان به پرسه‌های یک نفر در محوطه دادگستری شهرستان بندرترکمن مشکوک شدند و در بررسی‌ها مشخص شد این افراد اعضای باند سازمان یافته‌ای هستند که دامنه فعالیت‌های آنها در استان‌های گلستان و مازندران، گسترده است.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: با رصد اطلاعاتی کارشناسان حفاظت و اطلاعات دادگستری استان، دو نفر از اعضای این باند پس از دریافت ۷۰۰ میلیون تومان پیش پرداخت برای یک پرونده، دستگیر شدند.

آسیابی با بیان اینکه رد پای این افراد در چند پرونده دیگر هم شناسایی شده است افزود: تحقیقات ادامه دارد و تاکنون دو عضو این باند دستگیر شده‌اند و چهار عضو اصلی دیگر این باند هم شناسایی شده‌اند و تحت تعقیب هستند.

وی گفت: این مدعیان نفوذ در دستگاه قضایی، پس از دریافت پول از افراد، فرار می‌کردند و اصحاب پرونده زمانی می‌فهمیدند سرشان کلاه رفته است که، نه تنها تغییری در روند پرونده ایجاد نشده است بلکه پولشان را هم از دست داده‌اند.

رئیس کل دادگستری گلستان با بیان اینکه همه توان حفاظت و اطلاعات دادگستری استان را بر شناسایی و برخورد با کارچاق کن‌ها و مدعیان نفوذ در دستگاه قضایی متمرکز کرده‌ایم به هم استانی‌ها توصیه کرد: پرونده خود را از مسیرهای قانونی دنبال کنند و در صورت مواجهه با افرادی که ادعای حل و فصل پرونده آنان را، از مسیرهای غیرقانونی دارند، فریب نخورند.

کد خبر 5601460

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان حیدر آسیابی دادگستری گلستان بوشهر گردشگری کرمانشاه اغتشاشات ایران خطبه های نماز جمعه گرگان ویروس کرونا اغتشاش ایلام شهید آمار کرونا آتش نشانی هفته دفاع مقدس خراسان رضوی حفاظت و اطلاعات دادگستری دادگستری گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۶۱۲۰۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی هیئت صلح جانبازان

معاون قضایی و توسعه حل اختلاف دادگستری استان کرمان در ادامه دیدارهای مستمر با خانواده شهدا و ایثارگران با حضور در منزل جانباز ۷۰ درصد  یزدی زاده با ایشان دیدار و گفتگو کرد. 

حجت الاسلام  محمد امیر ابراهیمی در این دیدار گفت: در نظر داریم هیئت صلح جانبازان ۷۰ درصد را راه اندازی کنیم تا با حضور جانبازان بتوانیم از خانواده های مقتولین و اولیا دم رضایت گرفته و مددجویان را از زندان آزاد و از قصاص رهایی بخشیم. 

این مقام قضایی افزود: شما جانبازان با تقدیم جان خودتان اسلام و انقلاب را بیمه و خدمت بزرگی به بشریت انجام داده اید و  بنا داریم به صورت مستمر خدمت شما بزرگواران برسیم و از روحیات ایثارگری شما یاد گرفته و از محضرتان فیض ببریم و از اوضاع و احوال زندگی شما سنبل های هدایت استفاده کنیم و مشکلات حقوقی وقضایی و گرفتاری های کاری و اداری شما در زندگی را در حد امکان حل وفصل کنیم. 

 در پایان این دیدار با اهدا لوح سپاس به امضای حجت الاسلام ابراهیم حمیدی، رییس کل دادگستری استان کرمان از این جانباز گرانقدر تجلیل شد.

 

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • ۲۲ دستور رئیس قوه قضائیه خطاب به مقامات و مسئولان قضایی در سراسر کشور 
  • افتتاح دفتر حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری در دادگستری قزوین
  • بارگذاری ۹۰ میلیون رأی و تصمیم قضایی گمنام‌شده در سامانه تناد
  • ماموریت‌ها و راهکارهای تحول‌آفرین در دستگاه قضایی
  • اختصاص شعب ویژه قضایی برای رسیدگی تخصصی به پرونده های میراث فرهنگی گلستان
  • راه اندازی هیئت صلح جانبازان
  • کشف و ضبط ۱۰۰ قبضه اسلحه شورشی و شکاری در لرستان
  • سازش ۱۳ هزار پرونده قضایی در آذربایجان‌غربی
  • افتتاح دفتر حمایت از تولید و سرمایه گذاری در دادگستری قزوین
  • دستگیری سارق زورگیر در تبریز