Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل بانک مرکزی از پیشرفت خوب در مذاکرات برای آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران خبر داد و گفت: نتایج در روزهای آینده در عمل مشاهده می‌شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، علی صالح آبادی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی براینکه در راستای آزادسازی منابع ارزی مسدوده شده ایران در کره جنوبی، قرار است حساب جدیدی از سوی ایران معرفی شود، آیا حساب معرفی و تایید شده است؟ اظهار داشت: توافقات خوبی را با همکاری وزارت خارجه انجام شده، حساب‌هایی معرفی  و  هماهنگی لازم انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با هماهنگی و همکاری وزارت خارجه پیشرفت خوبی ایجاد شده است، تصریح کرد: نسبت به هر زمان دیگری پیشرفت‌های بسیار خوبی داشتیم، امیدواریم در روزهای آینده خبرهای خوبی را به جامعه منتقل کنیم.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: جزئیات را نمی‌توانم الان اعلام کنم. در روزهای آینده نتایج را در عمل مشاهده می شود.

وی همچنین گفت: منابع ارزی، جزیی از دارایی های ملت ایران است و باید در راستای منافع کشور مورد استفاده قرار بگیرد. در همین راستا هم بانک مرکزی با همکاری دستگاه دیپلماسی از ابتدای استقرار دولت، پیگیری این موضوع را بطور جدی در دستور کار قرار داد که در یک مرحله، خوشبختانه منجر به آزادسازی بخشی از منابع مسدودی در انگلیس پس از بیش از 40 سال گردید که رسما هم در این خصوص اطلاع رسانی شد.

صالح آبادی تاکید کرد: درخصوص سایر منابع مسدودی هم مذاکرات فشرده و مستمری در راستای استیفای حقوق قانونی ملت ایران انجام و طی هفته های اخیر هم پیشرفت خوبی در این خصوص حاصل شده، البته برخی ملاحظات بانکی در این زمینه باقی است که به طرف های مقابل اعلام شده و نمایندگان طرفین در حال پیگیری این موضوع هستند.

به گزارش تسنیم،  آزادسازی زندانیان ایران و آمریکا و همچنین آزادسازی میلیاردها دلار از منابع بلوکه‌شده ایران در کره جنوبی خبر مهمی است که هم‌اکنون از سوی رسانه‌های مطرح دنیا نیز درحال مخابره است.

 در حالی که مذاکرات رفع تحریم‌ها به‌دلیل عدم اتخاذ تصمیم سیاسی از سوی ایالات متحده آمریکا همچنان بدون حصول نتیجه باقی مانده است، این کشور مستقل از روند مذاکرات هسته‌ای، در حال پیگیری موضوع آزادی زندانیان خود در ایران و هم‌زمان آزادسازی منابع مسدودشده ارزی کشورمان در کره جنوبی است.

طی هفته‌های اخیر مذاکرات فشرده‌ای با وساطت یکی از کشورهای منطقه درباره آزادسازی هم‌زمان زندانیان ایران و آمریکا انجام شده است و میلیاردها دلار از منابع ارزی مسدودشده کشورمان نیز در این چارچوب در شرف آزادسازی است.

خبرهای تکمیلی بیانگر آن است که آزادسازی همزمان زندانیان ایران و آمریکا و همچنین آزادسازی 7 میلیارد دلار از منابع بلوکه‌شده ایران با میانجی‌گری قطر انجام شده است، ضمن اینکه سوییس و سازمان ملل نیز به‌عنوان کانال ارتباطی در این امر درگیر هستند.

ادامه دارد..

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: روزهای آینده بانک مرکزی انجام شده شده ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۶۱۲۱۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک‌های هلال احمر بدون هیچ چشم‌داشتی بصورت شبانه‌روز انجام می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، کیانوش ثقفی نیا صبح چهارشنبه در مراسم اختتامیه ۲۴ مین طرح ملی خدمات بشردوستانه به مسافرین نوروزی اظهار کرد: در مراسم اختتامیه طرح ملی بشردوستانه که به میزبانی جمعیت هلال احمر شهرستان کامیاران برگزار شد، سعادتی بود که در خدمت جوانان و امدادگرانی حضور یابیم که همه چیز خود را برای خدمت بی منت به هموطنان گذاشتند.

وی افزود: خدمات داوطلبان هلال احمر برای تسکین آلام بشری و برای مردمی که در همه جا احساس امنیت و آرامش داشته باشند، قابل تقدیر است.

ثقفی نیا اعلام کرد: به تاسی از پیامبر اکرم (ص) هر جا شخصی ندای کمک خواست، هلال‌احمر ها به کمک مردم شتافتند کمک‌های بشردوستانه و بدون هیچ چشم داشتی به صورت شبانه روز انجام شده است.

وی بیان داشت: هلال احمر در میان مردم جایگاه ارزشمندی دارد و در شرایط سخت، امدادگران و جوانان در کنار هموطنان بودند و قدردان زحمات این عزیزان هستیم.

کد خبر 6080796

دیگر خبرها

  • پیگیری تامین منابع مالی طرح کمربندی قم در دیدار با رئیس بانک ملی ایران
  • فروش آزاد ۱۶ میلیون دلار در افغانستان
  • رکورد ابدی مصطفی پاشا در تراکتور!
  • رفع اتفاق خط انتقال آب شرب روستای قریس شهرستان خوی
  • هوای گرم تا یکشنبه هفته آینده در اردبیل حاکم خواهد بود
  • کمک‌های هلال احمر بدون هیچ چشم‌داشتی بصورت شبانه‌روز انجام می‌شود
  • آزادسازی ۳ هکتار از اراضی ملی ساری
  • (ویدئو) انتقاد تند و صریح رئیس سازمان بورس از بانک مرکزی
  • قانون برنامه هفتم در روزهای آینده نهایی می‌شود
  • بانک مرکزی از نوسانات شدید و مقطعی ارز جلوگیری می کند؛ هشدار درباره دلارهای تقلبی در بازار | توصیه جدی به خریداران دلار