Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، علی‌رغم تکذیب مکرر ادعای دخالت در انتخابات آمریکا توسط چین و روسیه، اداره تحقیقات فدرال ایالات متحده (اف‌بی‌آی) بار دیگر این ادعاها را تکرار کرد.

مقامات اف‌بی‌آی مدعی هستند که روسیه در حال کار برای افزایش شک و تردید درباره صحت و سلامت انتخابات میان‌دوره کنگره آمریکا در ماه نوامبر بوده و چین نیز تلاش می‌کند تا سیاستمداران آمریکایی را که تهدیدی برای خود می‌داند، تضعیف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» بامداد سه‌شنبه نوشت: «توصیه‌نامه اطلاعاتی که از طبقه‌بندی محرمانه خارج‌شده و توسط ما دیده شد، می‌گوید چین احتمالا در تلاش است تا با نفوذ روی رقابت‌های انتخاباتی خاص، نامزدهایی را که فکر می‌کند با پکن دشمن هستند، تضعیف کند. از نظر پکن، دخالت در انتخابات میان‌دوره احتمالا کم‌خطرتر از انتخابات ریاست‌جمهوری است».

مقام‌های اف‌بی‌آی علی‌رغم اینکه اذعان کردند هنوز هیچ تهدید معتبری برای زیرساخت‌های انتخاباتی در آمریکا نیافته‌اند، اما گفتند: «وضعیت کنونی بسیار پیچیده است، بسیار پیچیده‌تر از وضعیتی که در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ بود».

یک مقام ارشد این سازمان در گفتگو با آسوشیتدپرس مدعی شد که روسیه در حال ترویج شدید موضوعات تفرقه‌افکن در اینترنت است که شامل تشکیک آمریکایی‌ها در صحت و سلامت انتخابات است؛ اما به تولید محتوای اختصاصی در این زمینه دست نمی‌زند.

وی که نام یا سمتش فاش نشد، اظهار داشت: «در کل، تلاش‌های چین نیز بیشتر روی شکل دادن به چشم‌اندازهای سیاسی از جمله در سطوح محلی و ایالتی است تا نتایج الکتورال‌ها».

پیش از این نیز یک نماینده جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا گفته بود هم‌حزبی‌های وی در صورتی که کنترل کنگره در انتخابات میان‌دوره‌ای را پس بگیرند، برای استیضاح بایدن تحت فشار قرار خواهند گرفت. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/خ

منبع: فارس

کلیدواژه: انتخابات میان دوره کنگره آمریکا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اف بی آی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۶۱۲۵۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رأی‌گیری در حوزه انتخابیه کرمانشاه، به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت : گفت: رأی‌گیری در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه کاملاً الکترونیکی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، علی شعبانی امروز _ چهارشنبه پنجم اردیبهشت _ در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه اظهار کرد: از ۶ حوزه انتخابیه استان کرمانشاه، تکلیف ۵ حوزه انتخابیه مشخص‌شده و تنها حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه است که به دور دوم کشیده شد.

وی افزود: در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، حوزه انتخابیه کرمانشاه از ۳ کرسی تعلق گرفته تنها تکلیف یک کرسی با منتخب شدن محمد رشیدی مشخص شده و نتیجه ۲ کرسی دیگر به دور دوم کشیده شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه بابیان اینکه دور دوم انتخابات مجلس در ۲۱ اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد، تصریح کرد: در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه آقایان عبدالرضا مصری، جهانبخش امینی، فضل‌الله رنجبر و ابراهیم رحیمی زنگنه ۴ نامزدی هستند که در بازه زمانی تعیین شده ۱۳ اردیبهشت تا ۲۰ اردیبهشت به تبلیغات خواهند پرداخت.

وی تفاوت دوره دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه کرمانشاه را در تمام الکترونیکی برگزار شدن آن عنوان کرد و گفت: برخلاف دوره اول که به‌صورت صدور تعرفه، نوشتن رأی در برگه‌های تعرفه و شمارش تعرفه‌ها در پایان انجام می‌شد، در دوره دوم دیگر فرد در صدور تعرفه دخالتی نخواهد داشت و توسط دستگاه و به‌صورت الکترونیکی تعرفه صادر و در صندوق انداخته خواهد شد.

شعبانی شرایط احراز هویت رأی‌دهندگان در دوره دوم را مشابه دوره اول دانست و خاطرنشان کرد: با وجود اینکه وزارت کشور مجوز کاهش ۳۰ درصدی صندوق‌های اخذ رأی را داده است، با مشورت صورت گرفته با استاندار بنا داریم جهت رفاه حال رأی‌دهندگان تعداد کمتری از صندوق‌ها را کاهش دهیم.

وی ضمن تصریح این‌که در دور اول ۵۰ درصد عوامل و نیروهای اجرایی در برگزاری انتخابات در حوزه انتخابیه کرمانشاه به‌کارگیری شده بود، گفت: در دور دوم نیز همین تعداد عوامل اجرایی به کار گرفته خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه اشاره‌ای به اعتراضات برخی از نامزدها در دوره اول انتخابات داشت و ادامه داد: در دور اول اعتراضات برخی از نامزدها را داشتیم که با بررسی‌های صورت گرفته توسط هیئت نظارت و همراهی هیئت اجرایی در سریع‌ترین زمان ممکن به آن‌ها رسیدگی شد.

وی برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را سالم‌ترین دوره عنوان کرد و نقش دولت در روند انتخابات را کاملاً بی‌طرف دانست.

کد خبر 747671

دیگر خبرها

  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • کشور مهیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است
  • کشور محیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • رأی‌گیری در حوزه انتخابیه کرمانشاه، به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • چین و روسیه؛ تنها شرکت‌ کنندگان خارجی نمایشگاه ریلی
  • ادعای بی‌اطلاعی آمریکا از طرح حمله خطرناک اسرائیل به رفح
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • ادعای عجیب اسنایپر برتر آمریکایی: سلاح‌های زمان شوروی بهتر هستند!
  • سیاست‌های آمریکا با ادعای طرفداری از صلح فاصله زیادی دارد