Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-03-19@08:23:39 GMT

گیاهی که 3 برابر شیر کلسیم دارد

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۶۱۲۶۵۶۰

گیاهی که 3 برابر شیر کلسیم دارد

آفتاب‌‌نیوز :

مژده زارعی با اشاره به این‌که در گذشته خیلی‌ها بر این باور بودند که گل تاج خروس گیاهی مضر است، البته نه تنها مضر نیست بلکه خواص زیادی برای سلامتی دارد، اظهار کرد: ارزش غذایی این گیاه به اندازه‌ دانه‌های کینواست به طوری که اگر در چهارچوب تغذیه‌ سالم قرار بگیرد به تناسب اندام نیز کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: متأسفانه گل تاج خروس مدت‌ها مورد بی‌مهری و فراموشی قرار گرفت اما باید بدانید که همین تاج خروس سه برابر شیر کلسیم دارد و از ارزش غذایی بالایی نیز برخوردار است، تا جایی که ناسا آن‌را یک غذای کم وزن و درعین‌حال زودهضم و مغذی برای فضانوردان معرفی کرده است.

زارعی با اشاره به این‌که برگ‌های گل تاج خروس، خوراکی و تا حدودی شبیه برگ‌های چغندر یا اسفناج است، عنوان کرد: از نظر ارزش غذایی گل تاج خروس حاوی ویتامین‌های A، C، E، B۲، B۳، B۵، B۶، اسیدفولیک، مواد معدنی و اسیدآمینه‌ها است، آن هم اسیدآمینه‌ مهم و ضروری به نام لیزین که در غلاتی مانند گندم، جو دو سر و غیره نیز وجود دارد.

این کارشناس گیاهان دارویی عنوان کرد: البته خواص گل تاج خروس به همین جا ختم نمی‌شود، این گیاه سرشار از کلسیم، آهن و منیزیم است، که در مقایسه با گندم به ترتیب چهار و دو برابر بوده و برتری دیگر گل تاج خروس این است که فاقد گلوتن بوده و به همین دلیل برای افرادی که به این ماده حساسیت دارند مناسب است.

وی با اشاره به اینکه میزان مناسب پروتئین و لیزین موجود در این گیاه برای سلامت موها و ناخن‌ها مفید است، بیان کرد: اگر از کلسترول بالای خون رنج می‌برید می‌توانید به این گیاه اعتماد کنید، چون باعث کاهش کلسترول شده و به این ترتیب خطر سکته‌ قلبی و بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد.

زارعی ادامه داد: این گیاه باعث کاهش خطر پوکی استخوان و دیگر نارسایی‌های مربوط به کمبود کلسیم می‌شود، به خاطر اینکه حاوی حدود دو تا سه برابر کلسیم بیشتر نسبت به شیر است.

این کارشناس گیاهان دارویی افزود: گل تاج خروس سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد معدنی، برای قوه‌ بینایی مفید بوده و به راحتی هضم می‌شود به خاطر اینکه حاوی میزان قابل‌توجهی فیبر است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کلسیم شیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۶۱۲۶۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کود گیاهی که نیاز آبی را کاهش می دهد +فیلم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، آب یک عنصر حیاتی برای رشد گیاه محسوب می شود در اغلب نقاط ایران آب مورد نیاز محصولات کشاورزی باید از طریق آبیاری تامین شود. 70 درصد آب های مصرفی دنیا در کشاورزی مصرف می شود که بخشی از آن از سفره های زیر زمینی تامین می شود تقاضای مصرف آب در کشاورزی افزایش یافته به همین دلیل منابع زیرزمینی به سرعت در حال کاهش است. مدیریت صحیح و استفاده از شیوه‌های کشاورزی ارگانیک از جمله اقداماتی است که برای بالابردن راندمان آب آبیاری بسیار موثر است. 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فیلم| روش چینی‌ها برای پرورش مرغ و خروس در دخمه
  • (ویدئو) روش چینی‌ها برای پرورش مرغ و خروس در دخمه
  • چگونه چینی‌ها هزاران مرغ و خروس محلی را در دخمه‌های کوهی پرورش می‌دهند (فیلم)
  • مصرف زیاد این ویتامین باعث درد استخوان می شود
  • پوکی استخوان زنان؛ چگونه می‌توان آن را به تاخیر انداخت؟
  • این افراد اصلا عدس نخورند!
  • کود گیاهی که نیاز آبی را کاهش می دهد +فیلم
  • چگونه می‌توان پوکی استخوان را به تاخیر انداخت؟
  • فروپاشی منشور همبستگی؛ دُم خروس سناریوی سوریه‌سازی ایران
  • نشانه‌های پوکی استخوان را بشناسید