Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-19@10:47:08 GMT

سلیمی: مجلس به زاهدی وفا رای اعتماد نداد

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۶۱۲۷۶۸۷

سلیمی: مجلس به زاهدی وفا رای اعتماد نداد

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز سه شنبه 12 مهر بررسی صلاحیت محمدهادی زاهدی‌وفا برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دستور کار مجلس قرار داشت و نمایندگان آرای خود را اعلام کردند.

در دور اول شمارش زاهدی وفا با اختلاف مرزی آرا، رای اعتماد مجلس را به دست آورد که با اعتراض برخی نمایندگان به بازشماری آرا رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم اکنون شمارش آرای نمایندگان ادامه دارد.

ادامه دارد...

منبع: فارس

کلیدواژه: زاهدی وفا وزیر کار رای اعتماد مجلس نمایندگان مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۶۱۲۷۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایندگان جدید مجلس وارد فضای تنش نشوند

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: کسانی که وارد مجلس می‌شوند باید به سرنوشت یازده دوره گذشته توجه و وارد فضای درگیری و تنش نشوند و به تذکرات رهبر معظم انقلاب توجه ویژه داشته باشند. - اخبار اجتماعی -

علیرضا نادعلی؛ سخنگوی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با اشاره به دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: وظیفه همه ما در سطوح مختلف این است که در سرنوشت کشور ایفای نقش کنیم. هر نفر از آحاد مردم  به عنوان یک رای‌دهنده در این ایفای نقش سهیم است و آنهایی که در سطوح بالاتر تاثیرگذار هستند، با توجه به نگاه مردم به منظور حضور حداکثری پای صندوق رای وظیفه بیشتری دارند.

وی  با بیان اینکه حتما از دیدگاه رهبر انقلاب، افرادی که با چارچوب اندیشه‌های ایشان آشنا هستند نه به عنوان یک موضوع نوظهور بلکه به عنوان یک موضوع قدیمی در انتخابات مختلف بر اساس مردم‌سالاری دینی رخ داده است، مقام معظم رهبری بر مشارکت حداکثری تاکید داشتند، افزود: گاهی برخی فکر می‌کردند که اگر مشارکت کمتر باشد ممکن است یک گروه بیشتر رای بیاورند پس بهتر است و لزومی ندارد ما خودمان را با سایر کشورها مقایسه کنیم ولی در جمهوری اسلامی با توجه به رکوردهایی که ثبت کردیم طبیعی است عددهایی که مشاهده می‌شود در زمینه مشارکت  جا دارد که خیلی بیشتر شود.

سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: معتقدم ثابت شد که در انتخابات مجلس شورای اسلامی دوره دوازدهم از آن چیزی که فکر می‌کردند آمار مشارکت بالاتر رفت ولی قطعا برخی موارد تاثیری بر بالا بردن میزان مشارکت  در ادوار بعدی تاثیرگذار خواهد بود که مهمترین مورد  رفع گره‌های اساسی کشور در حوزه‌های اقتصادی و... است که در این زمینه تلاش‌هایی صورت می گیرد و به‌زودی این مشکلات حل خواهد شد و باید تبیین‌های لازم صورت بگیرد که مردم با امید پای صندوق‌های رای بیایند.

وی گفت: دشمن با راه‌اندازی تبلیغات گسترده در تلاش بود تا نشان دهد مسئولان به فکر مردم نیستند و تلاش می‌کردند که مشارکت را پایین بیاورند و باید در در حوزه‌های مختلف دستاوردها تبیین شود، از سوی دیگر مسئولان باید توجه داشته باشند که به دنبال جلب رضایت مردم باشند.

نادعلی ادامه داد: رقابت اخیر در انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی مقداری بازار انتخابات را گرم‌تر کرد و شاهد سردی نبودیم،  در سال‌های  گذشته با توجه به فضای انتخاباتی کشور از یک سال قبل انتخابات فضای کشور رقابتی می‌شد بگونه‌ای که بزرگان نظام سیاسی کشور تذکر می‌دادند نباید زودتر وارد فضاهای انتخاباتی شد اما امروز شاهدیم که آنقدر دیر اتفاقات لیست‌ها رخ می‌دهد که فرصتی برای شناخت مردم از لیست‌های انتخاباتی بوجود نمی‌آید.

وی گفت: باید افراد معتمدی وجود داشته باشند که لیست‌های مختلف را به مردم معرفی کنند.

نادعلی گفت: در انتخاباتی ریاست جمهوری شاهدیم که تعداد نفرات نامزد انتخاباتی نسبت به مجلس کمتر است و مردم راحت‌تر می‌توانند در زمینه نامزد مورد نظر تحقیق کنند، اما در انتخابات مجلس شورای اسلامی خصوصا در شهر تهران انتخاب 30 نفر سخت است و بررسی و تحقیق در مورد لیست‌های متعدد نیاز به وقت و زمان بیشتری دارد که باید به مردم زمان داد چرا که انتخاب 30 نفر در یک هفته بسیار زمان کمی است. البته صدا وسیما بسیار در زمینه شناخت کاندیداها تلاش کرد اما کافی نیست.

عضو شورای شهر تهران گفت: در همه انتخابات‌ها از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون آنچه که بر همه واجب است رعایت تقوای جمعی و تقوای سیاسی است. در انتخابات اخیر مجلس بی‌تقوایی در مورد برخی افراد مانند بزرگ‌نمایی و تخریب صورت گرفت و اتهاماتی به برخی از افراد زده شد و موضوعاتی نزدیک انتخابات مطرح کردند که برخی از افراد را پایین بیاورند که این موضوع بسیار تلخ است. اینکه برخی از افراد با رویکرد انقلابی این سخنان را بر زبان بیاورند تلخ‌تر هم هست؛ ما اساسی داریم با توجه به فرمایشات حضرت امام(ره) و رهبر انقلاب و احساس می‌کنیم انقلابی بودن فقط با کار انقلابی کردن اتفاق می افتد؛ ادعای انقلابی بودن و انقلابی عمل کردن دو موضوع جداست روند انتخاب افراد و معرفی آنها به مردم باید چکش‌کاری شود.

وی گفت: نوع فاکتورهایی که بر اساس آن افراد برای حضور در لیست انتخاب می‌شوند باید مورد تجدید نظر قرار بگیرد و کسانی که وارد مجلس می‌شوند باید به سرنوشت یازده دوره گذشته توجه داشته باشند و وارد فضای درگیری و تنش نشوند و باید به تذکرات رهبر انقلاب توجه ویژه صورت بگیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارسال لایحه اصلاح مواد ۴۱ و ۱۶۷ قانون کار به مجلس پس از عید
  • شمارش معکوس برای تعیین حداقل دستمزد ۱۴۰۳ / آیا دولت با مزد ۲۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان موافقت می‌کند؟
  • شمارش معکوس برای تعیین حداقل دستمزد ۱۴۰۳
  • آرای نمایندگان از مجلس بعدی شفاف اعلام می‌شود
  • شمار دستگاه های دیالیز جدید و پیشرفته در بندرعباس به ۱۶ رسید
  • نمایندگان جدید مجلس وارد فضای تنش نشوند
  • برخی تلاش می‌کردند نمایندگان از پیگیری اصلاح قانون نظام وظیفه دلسرد شوند
  • میانگین مدت خدمت سربازی چند ماه می شود؟
  • برخی می‌خواستند نمایندگان از «اصلاح قانون نظام وظیفه» دلسرد شوند
  • استاندار مرکزی: بزرگترین پروژه دولت، ترمیم اعتماد و امید مردم است