Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-03-19@02:46:05 GMT

دلیل افزایش قیمت مرغ در روز‌های اخیر

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۶۱۲۹۰۳۷

دلیل افزایش قیمت مرغ در روز‌های اخیر

رئیس اتحادیه مرغداران گوشتی کشور دلایل افزایش قیمت مرغ در روز‌های اخیر و عبور از نرخ مصوب ۵۹۸۰۰ تومان را تشریح کرد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، حبیب اسدالله نژاد با اشاره به دو اقدام ضروری برای کاهش هزینه تمام شده تولید مرغ، عنوان کرد: نخست اینکه باید نهاده، دارو و واکسن به میزان کافی و با قیمت مناسب به دست تولید کننده برسد و دوم اینکه کیفیت این محصولات مناسب با استاندارد‌های جهانی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس اتحادیه مرغداران گوشتی کشور افزود: بسیاری از نهاده‌هایی مانند خوراک طیور وارداتی که به دست مرغدار می‌رسد قیمت بالایی دارد و پروتئین‌اش هم بسیار پایین است، استاندارد این خوراک بسیار پایین است و کارایی لازم را برای پرورش مرغ ندارد، مواد موثر دارو و واکسن‌ها هم بعضا مناسب نیست و همه این‌ها موجب می‌شود که هزینه‌های تولید بسیار بالاتر باشد.

رئیس اتحادیه مرغداران گوشتی کشور افزود: شرکتی ۷ ماه پیش محموله خوراک به وزن ۴۵۰۰ تن وارد کشور کرد که بی کیفیت بود به طوری که سازمان استاندارد هم آن‌ها را تایید نکرد در عین حال به مرغداران فروخته بود و آن‌ها به دلیل بی کیفیتی تحویل نگرفتند، اما تاکنون مرغداران پول خودشان را هم نتوانسته‌اند بگیرند که پیگیری شان از از طریق دادگاه ادامه می‌دهند.

وی در پاسخ به اینکه چرا قیمت مرغ اخیرا گران شده است؟ گفت: هزینه تولید مرغ بالا رفته است البته زمان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی هم نظر ما این بود که به صورت تدریجی باشد، اما توجهی نکردند، همان زمان هم گفتم که هزینه تولید یک کیلو مرغ زنده ۴۹ هزار تومان است، اما معاون اول تاکید کرد که تا پایان شهریور این شرایط را تحمل کنیم؛ اکنون قیمت تمام شده مرغ کشتار ۷۰ هزار تومان است و مرغدار اگر پایین‌تر از این رقم بفروشد در حقیقت ضرر می‌کند.


 کاهش تولید مرغ


وی به کاهش تولید مرغ هم اشاره کرد و گفت: تولید مرغ در شهریور امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد و نسبت به فروردین امسال ۴۰ درصد کاهش داشته است.

رئیس اتحادیه مرغداران گوشتی کشور در پاسخ به اینکه آیا با این وضعیت کاهش تولید، در آینده قیمت بالا خواهد رفت؟ اضافه کرد: قیمت‌ها نباید زیاد بالا رود، زیرا به همان نسبت که تولید کاهش یافته، تقاضا برای محصول هم کم شده است.

گفتنی است در روز‌های گذشته قیمت مرغ به کیلویی ۷۰ هزار تومان رسید در حالی که نرخ مصوب آن ۵۹۸۰۰ تومان است.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: افزایش قیمت مرغ دارو واکسن تولید مرغ قیمت مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۶۱۲۹۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین قرارداد‌ یک دهه اخیر صنعت نفت کشور فردا امضا می‌شود

بزرگترین قرارداد‌های یک دهه اخیر صنعت نفت کشور به ارزش بیش از ۱۳ میلیارد دلار فردا (یکشنبه، ۲۷ اسفندماه) و در آستانه سالروز ملی شدن صنعت نفت به‌منظور افزایش روزانه ۳۵۰ هزار بشکه‌ای ظرفیت تولید نفت خام ایران با شرکت‌های ایرانی و با حضور محمد مخبر و جواد اوجی امضا می‌شود.

بزرگترین قراداد توسعه‌ای صنعت نفت ایران در آزادگان رقم می‌خورد

به گزارش ایرنا، قرارداد توسعه میدان مشترک نفتی آزادگان در غرب کارون که سال‌ها بلاتکلیف مانده بود با تدبیر وزارت نفت دولت سیزدهم برای یکپارچه‌سازی روند توسعه آن امضا خواهد شد، آزادگان به‌عنوان بزرگ‌ترین میدان مشترک نفتی ایران و در مجاورت میدان مجنون عراق و ۸۰ کیلومتری غرب اهواز واقع شده است.

طرح توسعه میدان آزادگان با حفاری ۱۸۵ حلقه چاه تازه در حال اجراست و به‌تازگی آیین رسمی عملیاتی شدن ۶۰ حلقه چاه آن با حضور سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری در استان خوزستان عملیاتی شد، هم‌اکنون تولید روزانه این میدان پس از فرآورش در واحد بهره‌برداری غرب کارون به تلمبه‌خانه غرب کارون ارسال می‌شود.

گام دوم توسعه میدان نفتی آذر

گام نخست در توسعه میدان مشترک آذر برداشته شده است، اکنون وزارت نفت دولت سیزدهم قصد دارد با تکیه بر توان داخلی گام دوم توسعه را کلید بزند، آذر، از نظر ساختار زمین‌شناسی یک میدان نفتی پیچیده به شمار می‌آید، ساختار زمین‌شناسی ویژه، حفاری در این میدان را به یکی از سخت‌ترین و پرچالش‌ترین حفاری‌ها تبدیل کرده است.

مرحله دوم توسعه و افزایش تولید در قدیمی‌ترین میدان نفتی ایران

میدان نفتی مسجد سلیمان نخستین و قدیمی‌ترین میدان نفتی در خاورمیانه، در شهرستان مسجدسلیمان و استان خوزستان واقع شده است که توسعه مرحله نخست این میدان از سوی شاخه بین‌الملل شرکت ملی نفت چین (CNPCI) در قالب بیع متقابل انجام شد. حال فردا قرار است قرارداد گام دوم توسعه این میدان امضا شود که این موضوع حکایت از پیشرفت شرکت‌های اکتشاف و تولید (E&P) در زمینه توسعه در بخش بالادست صنعت نفت دارد.

حجم نفت درجای میدان مسجد سلیمان حدود ۶.۲ میلیارد بشکه برآورد می‌شود و تولید نفت در ایران برای نخستین بار در خردادماه سال ۱۲۸۷ از مسجد سلیمان آغاز و تاکنون از این مخزن، حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون بشکه نفت برداشت شده است.

قرارداد توسعه میدان‌های سومار، سامان و دلاوران

قرارداد توسعه سه میدان سومار، سامان و دلاوران واقع در گستره عملیاتی شرکت نفت مناطق مرکزی در غرب کشور فردا در قالب الگوی تازه قرارداد‌های نفتی ایران شامل توسعه، تولید و بهره‌برداری امضا می‌شود.

دیگر خبرها

  • اعلام رسمی سازمان مالیاتی برای افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده از اولین روز ۱۴۰۳
  • در تولید تخم‌مرغ سیر صعودی داشتیم/ آماده‌سازی بستر صادرات تخم‌مرغ به روسیه
  • افزایش تولید داخلی و کاهش واردات غلات از بندر امام خمینی
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۲۸ اسفند
  • پیش‌بینی قیمت ۸۰ هزار دلاری بیت‌کوین
  • کشته شدن ۱۱۰ نفر در تصادفات ۳ روز اخیر
  • دلایل کاهش گوشت قرمز؛ وزارت جهاد: بهار مشکل گوشت رفع می‌شود
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۲۷ اسفند
  • رالی بیت‌کوین پایان یافت؟
  • بزرگترین قرارداد‌ یک دهه اخیر صنعت نفت کشور فردا امضا می‌شود