Web Analytics Made Easy - Statcounter

عصر ایران؛ مصطفی داننده- حسین کچویان استاد دانشگاه تهران در شبکه افق تلویزیون "زن، زندگی، آزادی" را زیر سوال برد و خواست معترضان را «زن، فحشا، هرزگی» عنوان کرد."

حمید رسایی، نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی هم در تفسیر اعتراضات اخیر ایران گفته است:« فکر می کنید جماعت اقلیتی که در برخی خیابان‌ها روسری را روی دست می چرخانند دنبال چه هستند؟ خیلی از آنها خودشان هم نمی‌دانند اما آن طرف آب در یکی از تجمعات، واقعیت این جریان خودش را نشان داده.

بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان

یکی لخت شده رفته روی بلندی و سخنرانی می‌کند. تمام حرفش این است که چرا در ایران نمی‌گذارند ما لخت بگردیم. تمام خواسته اینها از آزادی همین است، هر شب با یکی بخوابند و مثل حیوان بچَرند.»

تحلیل این افراد و هم فکران آنها این است که معترضین به گشت ارشاد و وضعیت کشور به دنبال «فحشا و هرزگی» هستند.

همین دو کلمه و برچسب‌هایی مثل «هم خوابی و زندگی مثل حیوان» حکمی است که از طرف این طرز فکر در مورد کسانی که معترض هستند صادر شده است. حالا چگونه می‌شود با معترضین در مورد گفت‌وگو حرف زد؟

طرف مقابل که نسبت به مرگ یک دختر 22 ساله معترض است و سوال دارد و هنوز که هنوز است به سوال‌هایش پاسخ داده نشده، حالا با هزار برچسب روبرو شده است. نه تنها آرام نشده‌اند بلکه هر روز هم به آنها توهین می‌شود.

چرا باید تریبون در اختیار افرادی باشد که همیشه بنزین بر آتش حوادث ایران بودند و هیچگاه سعی نکردند نقش آب را بازی کنند.

از نظر آنها باید با همه برخورد کرد. این افراد باتوجه به حرف‌هایشان، هیچ شناختی از نسل جدید ایران ندارند. آنها چون در جمعیت بسته فکری زندگی می‌کنند، نمی‌دانند که جوانان امروز ایران چقدر نسبت به گذشته تغییر کرده‌اند و دغدغه‌هایی متفاوتی نسبت به نسل گذشته خود دارند.

همین عدم شناخت باعث شده است که شب تا صبح مشغول برچسب زدن به این بخش از جامعه باشند.

رفتار این افراد مثل این است که قاضی حکم اعدام را صادر و زمان آن را مشخص کند و بعد تازه به متهمین و شاکیان بگوید حالا بنشیند و حرف بزنید.

حل معضلات اجتماعی و فرهنگی کشور دغدغه این افراد نیست. آنها چون عمدتا نگاه سیاسی دارند و فکر می‌کنند اعتراضات هم مثل انتخابات است و هرچه به طرف مقابل بیشتر کنایه بزنند، رای بیشتری می‌گیرند با ادبیات تند وارد مقابله با معترضین می‌شوند.

در آمریکا بعد از ماجرای جورج فلوید، در دانشگاه‌ها بحث تبعیض‌های نژادی پررنگ شده است و دانشگاه‌ها دانشجویان را مکلف کرده‌اند که در این مورد حرف بزنند و به سمت احترام به انسان‌ها بدون توجه به رنگ و نژاد حرکت کنند.

ما هم می‌توانیم حالا اجازه بدهیم دانشجویان و حتی دانش آموزان در محیط‌های آزاد در مورد مسائلی که دارند حرف بزنند و مباحثه کنند.

تا وقتی اساس حل مشکلات در کشور برچسب زدن و متهم کردن باشد، درخت نفرت که هر روز به آن آب می‌دهیم، پربارتر می‌شود.

با دادن تریبون به تندروهایی که از منطق به دور هستند، تنها بستن راه گفت‌وگو و تعامل در کشور است.

صرافی ارز دیجیتال

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۶۱۳۵۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۰۰۲۲۱۰۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر هر روز روی دیوار خانه شما بنویسند مرگ بر منافق عصبانی نمی‌شوید؟

آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه ایران نوشت: اگر فکر می‌کنید معترضان سنندجی و سقزی و بانه‌ای چیزی غیر از معترضان شیرازی و اصفهانی در ذهن دارند، اشتباه می‌کنید.

روزنامه دولت در گزارشی به برخورد با کردها با اتهام تجزیه‌طلبی اشاره کرده و از آن انتقاد کرد.

به گزارش ایران، اگر فکر می‌کنید رنگ ناآرامی‌ها در کردستان با تهران و شیراز فرق دارد، اشتباه می‌کنید. اگر فکر می‌کنید معترضان سنندجی و سقزی و بانه‌ای چیزی غیر از معترضان شیرازی و اصفهانی در ذهن دارند، اشتباه می‌کنید.

نویسنده پس از بیان این مقدمه نوشت: آیا ناآرامی‌ها در کردستان رنگ تجزیه طلبی دارد؟ نقش و نفوذ گروهک‌های کومله و دموکرات در این وضعیت چقدر است؟ این پرسش را از جهانبخش علیزاده می‌پرسم؛ مترجمی که رمان‌های زیادی از فارسی به کردی ترجمه کرده و به عنوان یک کارشناس فرهنگی اطلاعات دقیقی از بافت بومی و محلی کردستان و روابط و تعاملات زیرپوستی مردم این منطقه دارد.

ایران در ادامه نوشته: او در مقابل سؤال بدون ملاحظه من، بدون ملاحظه می‌گوید: «اگر هر روز روی دیوار خانه شما بنویسند مرگ بر منافق یا چیز بی‌ربطی مثل مرگ بر حزب رستاخیز، چه حالی پیدا می‌کنی؟ عصبانی نمی‌شوی؟ اگر عصبانی شوی، معنی‌اش این است که طرفدار حزب رستاخیزی؟ وقتی این حرف را رو به یک کرد می‌گویی، همین حال را پیدا می‌کند؛ احساس می‌کند به او اهانت می‌کنی. ناراحتی او این نیست که چرا به کومله و دموکرات فحش می‌دهی، ناراحتی‌اش از این است که چرا چنین حرف بی‌پایه و اساسی را مدام رو به او تکرار می‌کنی...»

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • کمتر از ۲ درصد مردم البرز بی سواد هستند
  • ببینید | تهدید بازیکنان تیم ملی ایران برای خواندن سرود ملی! | گفته‌اند اگر نخوانند در برگشت به ایران ...
  • اختلالی برای تمام فصول
  • سخنگوی دولت: آلمان که روزی دست به کشتار کُرد‌ها زد حالا ژست حقوق بشری نگیرد
  • یحیی میخواهد ستاره دربی باشد (عکس)
  • بهانه بزرگ کی‌روش حالا جور شد
  • اعتراضات بی‌سابقه در چین؛ نوجوانان و جوانان در کف خیابان
  • شعار براندازی را نباید تحمل کرد/ معترضان در قالب انقلاب اسلامی و قانون اساسی مطالبات خود را دنبال کنند
  • اگر هر روز روی دیوار خانه شما بنویسند مرگ بر منافق عصبانی نمی‌شوید؟
  • یک بازیگر و خواننده زن آمریکایی درگذشت