Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط‌عمومی دادگستری استان سمنان، محمدجعفر عبداللهی، رئیس کل دادگستری استان سمنان در نخستین جلسه کارگروه استانی اجرای تفاهم‌نامه بین قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی که با حضور اعضای شورای قضایی و نمایندگان مردم استان در مجلس برگزار شد، اظهار کرد: در اجرای تفاهم‌نامه بین مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه که در 30 بهمن سال گذشته به تأیید و تصویب رسید، مسائل و موارد مرتبط به هر دو قوه در دو کارگروه ملی و استانی موردبحث و تجزیه‌ و تحلیل قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: موضوعات مهم استانی و حتی شهرستانی از قبیل احیای حقوق عامه، رفع موانع تولید، حمایت از اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ازجمله مواردی است که در این کارگروه با هدف افزایش خدمت‌رسانی مطلوب‌تر به شهروندان استان مطرح و موردبررسی قرار می‌گیرد.

رئیس شورای قضایی استان سمنان تصریح کرد: عدالت مقوله‌ای است که با انجام اقدامات مؤثر سه قوه حاکمیتی کشور محقق و با حمایت قانونی قوه مقننه و درایت قوه مجریه در نتیجه صلابت و اقتدار قوه قضائیه حاصل می‌شود.

عبداللهی تصریح کرد: دستگاه قضایی برای حفظ و تأمین امنیت شأنی برای خود قائل نیست و منتی بر مردم ندارد و برقراری امنیت را تکلیف قانونی خویش می‌داند.

وی افزود: دستگاه قضایی استان سمنان مفتخر است که مطالبات مورد تأکید مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضائیه را در موضوع برقراری ارتباط اطمینان‌بخش با مردم و توأم با جلب اعتماد عمومی به انجام می‌رساند.

وی تصریح کرد: قطعاً مصوبات کارگروه استانی به‌منظور سیاست‌گذاری و تعیین خط‌مشی و برنامه‌ریزی بهتر برای همکاری دو قوه قضائیه و مقننه با هدف خروجی مناسب خدمت به مردم پیگیری خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان به برخی از مصوبات این جلسه اشاره کرد و گفت: استان سمنان از استان‌های صنعتی کشور به شمار می‌آید و دو کمیسیون فرعی عمران و اقتصاد مقاومتی تشکیل خواهد شد تا در اثر مصوبات این کارگروه هم به مباحث و مشکلات سازمان‌های تابعه پرداخته و نیز مشکلات مرتبط با تولید و اقتصاد در این کارگروه بحث و بررسی شود.

عبداللهی خاطرنشان کرد: کارگروه استانی به‌صورت منظم هر سه ماه یک‌بار با حضور نمایندگان استان یا رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان تشکیل جلسه خواهد داد تا با همدلی و اتحاد و با حفظ استقلال طرفین، شیوه‌های پیگیری مأموریت‌های این تفاهم‌نامه در سطح کلان و استانی با هدف ایفای وظایف و کاهش مشکلات مردمی رفع و بررسی شود.

در این جلسه، نماینده دامغان، نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه، نماینده شاهرود و میامی و اعضای شورای قضایی استان به بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌های خویش درباره مباحث مطروحه و مطالبات سازمان‌های متبوع پرداختند.

پایان پیام/74003/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: دادگستری استان سمنان شورای قضایی استان سمنان دستگاه قضایی رفع موانع تولید استان سمنان قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۶۴۷۱۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معارفه رئیس کل دادگستری سیستان وبلوچستان باحضوررییس دیوان عالی کشور

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، رییس دیوان عالی کشور در مراسم تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری استان امنیت، عدالت، و‌رفاه ومعیشت  را نیازهر جامعه ای دانست و گفت :  درسایه امنیت همه موارد محقق خواهد شد .

حجت الاسلام والمسلمین منتظری  همچنین در خصوص پرونده هشت مهر گفت : این پرونده  نیازمند بررسی های خاص خود است و  حکم صادر شده و‌اعتراض هم  صورت گرفته و در دیوان عالی در حال رسیدگی و  بررسی اعتراض به حکم هستیم .

رئیس دیوان عالی کشور گفت: هر چه یک پرونده سنگین تر و پر محتوا باشد زمان بیشتری برای رسیدگی نیاز دارد و دقت در رسیدگی زمان می برد، ما باید تلاش کنیم زمان را به حداقل برسانیم، پرونده مسیر خود را طی کرده حکم صادر و به حکم اعتراض شده در دیوان عالی کشور است این قول را به مردم سیستان و بلوچستان می‌دهم با استفاده از اختیارات خودم پرونده را با اولویت پیگیری خواهم کرد.

وی ادامه داد: بر اساس اختیار قانونی که به عهده بنده است رسیدگی به این پرونده را در اولویت قرار خواهم داد چون اگر اولویت نباشد و این پرونده در فرآیند رسیدگی باشد ممکن است رسیدگی به آن دو سال طول بکشد.

حجت الاسلام منتظری عنوان کرد: رئیس دیوان این اختیار را دارد که پرونده‌ها را براساس شرایط خاص در اولویت قرار داده و خارج از نوبت رسیدگی کند حتما پرونده هشتم مهرماه زاهدان را پس از بازگشت به تهران پیگیری خواهم کرد که اگر برای آن دستور اولویت داده شده باشد تصحیح شود و اگر این اتفاق نیفتاده باشد حتما دستور اولویت قرار داده خواهد شد.

رییس دیوان عالی کشور با بیان اینکه از همه کسانی که در سپاه پاسداران، نیروی انتظامی، ارتش، بسیج و مجموعه قرارگاهی که امنیت را در سیستان و بلوچستان و کشور به وجود آورده‌اند؛ قدردانی می‌کنیم تصریح کرد: دشمن به شدت تلاش می‌کند امنیت را که امری حیاتی است را در کشور سلب کند و امنیت را از جامعه ما بگیرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

آیت الله کحامی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان هم در مراسم تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری استان با اشاره به اینکه دردستگاه قضا استان پرونده های مختلفی وجود داردگفت : گاهی اوقات اتفاقات ویژه ای در داخل و خارج از استان و کشور می افتد که نیازمند توحه ویژه است .

سردار مرتضوی فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق کشور هم در مراسم تکریم گفت : امنیت پایدار نیاز امروز جامعه است و عده ای تحت تاثیر رسانه های ببگانه قرار گرفته اند و تلاش می کنند که  امنیت استان را خدشه دار کنند .

حجت الاسلام والمسلمین مصطفوی نیا رئیس قبلی دادگستری استان گفت : هم اکنون  بیش از ۹۷ درصد ابلاغیه ها پرونده ها بصورت الکترونیکی ابلاغ می شوند .

حجت الاسلام والمسلمین موحدی راد رئیس کل جدید دادگستری استان هم گفت: دستگاه قضا همراه و همدل با همه دستگاه‌های نظامی، انتظامی، امنیتی دست به دست هم می‎‌دهیم و هر کس که قصد تعرض به امنیت این استان را دارد به شدت برخورد می‌کند.

در مراسم حجت الاسلام والمسلمین موحدی راد به عنوان رئیس کل دادگستری سیستان وبلوچستان و حجت الاسلام والمسلمین مصطفوی نیا به عنوان رئیس کل دادگستری استان قزوین معرفی شدند .

 

دیگر خبرها

  • معارفه رئیس کل دادگستری سیستان وبلوچستان باحضوررییس دیوان عالی کشور
  • تعرض به امنیت سیستان و بلوچستان را بی پاسخ نمی‌گذاریم
  • برگزاری دومین جلسه کارگروه نظارت و صیانت با حضور رئیس فدراسیون فوتبال
  • برقراری توازن و عدالت منطقه‌ای سیاست اصلی شورای شهر قم است
  • بازشدن گره های کور چنددهه ای استان گلستان با اهتمام دستگاه قضایی 
  • رئیسی: امنیت پاکستان را امنیت خود می‌دانیم
  • دیدار سفیر اتریش با رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی 
  • رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی پیگیری تخصیص حقوق دولتی استان از محل درآمدی و عایدی‌های استان
  • پیشگیری از وقوع جرم در دستور کار دستگاه قضایی استان سمنان است
  • تعیین تکلیف خودرو‌های توقیف‌شده در اموال تملیکی بوشهر