Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@18:14:24 GMT

تغییر وضعیت، مطالبه جدی کادر درمان

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۶۴۷۷۱۰۱

تغییر وضعیت، مطالبه جدی کادر درمان

ایسنا/لرستان تغییر وضعیت نیروهای کادر درمانیکه در جریان کووید ۱۹ در خط مقدم بودند یکی از مطالبات این قشر است.

 از زمان شیوع ویروس منحوس کرونا، کادر بهداشت و درمان براساس وظیفه اخلاقی و ذاتی خود، با از خودگذشتگی هرچه تمام‌تر در خط مقدم مبارزه با این ویروس ایستاده‌اند که با توجه به این موضوع ضرورت دارد تبدیل وضعیت نیروهای فاقد هرگونه سهمیه که در این دو سال همه‌گیری کووید ۱۹ با ایثارگری تمام دوشادوش سایر مدافعان سلامت خدمت کردند مورد اهتمام ویژه مسئولین امر قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای نیروهای شرکتی و قراردادی ردیف ایجاد کردیم

دکتر علی فرهادی، معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان در خصوص تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و قراردادی در این دانشگاه گفته بود: برای نیروهای شرکتی و قراردادی ردیف ایجاد شده و در سطح کشور تنها دو دانشگاه این کار را کردند که یکی از آنها علوم پزشکی لرستان بوده است.

فرهادی بیان کرد: برای نیروهای طرحی نیز ۸۰۰ پست تعریف شده و فرستادیم وزارتخانه به محض تایید بلافاصله کار گزینش و تبدیل وضعیت آنان انجام خواهد شد.

توضیحات معاون وزیر بهداشت در خصوص تبدیل وضعیت نیروها

بهروز رحیمی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در جمع خبرنگاران، گفته بود: مهمترین رکن و سرمایه اصلی وزارت بهداشت وضعیت نیروی انسانی و وجود نیروی انسانی خیلی ارزشمند است.

وی تصریح کرد: چند موضوع در راستای نیروی انسانی در وزارت بهداشت در دست پیگیری است نکته اول بحث تبدیل وضعیت و ایجاد امنیت شغلی برای شاغل در وزارت بهداشت تحت عنوان نیروهای شرکتی، قراردادی ۸۹ روزه و نیروهای طرحی در حال خدمت است.

معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: یک مسیر را از طریق مجلس که آن هم طرح ساماندهی کارکنان دولت بوده را در حال پیگیری هستیم که بتوانیم این نیروها را تبدیل وضعیت کنیم.

رحیمی اضافه کرد: در خصوص نیروهای طرحی کسانی که در زمان کرونا کمک وزارت بهداشت کردند حتماً شامل این طرح خواهند شد یکی از کارهای بسیار خوب بحث پیگیری مجوز استخدامی در وزارت بهداشت بوده که با سازمان استخدامی مراحل نهایی را در حال طی کردن است.

وی بیان کرد: امید می‌رود با عدد ۳۰ الی ۴۰ هزار نفری بتوانیم آزمون استخدامی را برگزار و یک سهمیه قابل‌توجه و یک امتیاز قابل‌توجه برای همکاران پرستار و گروه‌های بهداشتی و درمان شاغل در دوران کرونا را قرار دهیم که بتوانیم آن‌ها در مجموعه وزارت بهداشت کنار خودمان داشته باشیم.

در کمیسیون بهداشت پیگیر تغییر وضعیت نیروهای قراردادی و طرحی کادر درمان هستیم

دکتر یحیی ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: موضوع نیروهای قراردادی کل دستگاه‌ها برای تغییر وضعیت در کمیسیون اجتماعی مطرح است.

وی اضافه کرد: در جریان کرونا ویروس نیروهای قراردادی و طرحی کادر درمان که در جریان کرونا در خط مقدم بودند به کمک کادر سلامت آمدند بنابراین لازم است امنیت شغلی این افراد حفظ شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در کمیسیون بهداشت پیگیر تغییر وضعیت این افراد هستیم. و البته هنوز تعداد آنان مشخص نیست.

ابراهیمی بیان کرد: با جذب این افراد بخشی از کمبود نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان استان و کشور مرتفع می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی ایسنا یحیی ابراهیمی بهداشت کمیسیون اجتماعی وزارت بهداشت علی فرهادی كميسيون اجتماعي سازمان استخدامی دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیروهای شرکتی وزارت بهداشت نیروی انسانی تغییر وضعیت تبدیل وضعیت کادر درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۶۴۷۷۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسوولان دماوند در امر جمع آوری سگ های بلاصاحب بیشتر تلاش کنند

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی بنداد کرمانی، در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته دماوند برنامه‌های هفته سلامت در شهرستان دماوند را تشریح کرد.

وی با بیان اینکه نقش مردم و خیرین در حوزه سلامت دماوند چشم‌گیر است، گفت: برای ارتقای مراکز بهداشت و درمان دماوند در تلاش هستیم.‌

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند در خصوص موضوع سگ‌های بلاصاحب عنوان کرد: در این زمینه، متولیان امر باید بیشتر از گذشته برای جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب اقدام کنند، چراکه حیوان گزیدگی فضای ترس و ناامنی در جامعه ایجاد می‌کند.

کد خبر 6082656

دیگر خبرها

  • درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود
  • مسوولان دماوند در امر جمع آوری سگ های بلاصاحب بیشتر تلاش کنند
  • نقش موثر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در توسعه فرهنگ عفاف و حجاب 
  • اعلام برنامه‌های شبکه بهداشت و درمان شهرستان پیشوا
  • معاون درمان وزیر بهداشت: پروانه ۱۰۰ بیمارستان دارای اخطار ایمنی تمدید نشد
  • دولت سیزدهم برای جاده معلمان و بیمارستان دامغان چه اعتباری درنظرگرفت؟
  • بهره برداری از ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور
  • افتتاح ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در دولت سیزدهم
  • ۵ مطالبه مهم استاندار آذربایجان شرقی از معاون وزیر بهداشت
  • جذب ۲۶ هزار نیروی ‌جدید در ‌وزارت بهداشت