Web Analytics Made Easy - Statcounter

جام جهانی قطر ـ با تقسیم امتیازات میان تیم‌های ملی آمریکا و انگلیس، کار شاگردان کی‌روش برای صعود به مرحله یک‌هشتم نهایی جام بیست‌ودوم آسان‌تر شد.

به گزارش ایران اکونومیست، در آخرین بازی از شب ششم جام جهانی 2022، جمعه‌شب از ساعت 22:30 به‌وقت تهران، از گروه A در ورزشگاه البیت تیم‌های ملی آمریکا و انگلیس به مصاف هم رفتند که این بازی بدون گل خاتمه یافت، نتیجه‌ای که به‌سود تیم ملی ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بازی انگلیس با وجود تملک بیشتر و پاسکاری بهتر بازیکنانش، طوری بازی نکرد که بتوان گفت سزاوار کسب سه امتیاز بوده است، در واقع این آمریکا بود که موقعیت‌های گلزنی بیشتری داشت و خطرهای بیشتری روی دروازه حریف خود ایجاد کرد، البته انگلیسی‌ها در وقت‌های تلف‌شده نیمه دوم روی یک ضربه شروع مجدد شانس خوبی برای گلزنی داشتند که از دست رفت.

سه‌شیر به‌خلاف بازی اولش برابر ایران، مقابل آمریکا حرف زیادی برای گفتن نداشت و تنها دو ضربه بازیکنانش داخل چارچوب بود. دوندگی فراوان و بازی درگیرانه بازیکنان آمریکا، به انگلیسی‌ها اجازه نداد که برنامه تاکتیکی خود را به‌نحو احسن اجرا کنند و خطراتی که این تیم در ضدحملات ایجاد می‌کرد هم انگلیسی‌‌ها را مجبور کرد که با احتیاط بیشتری کار را دنبال کنند.

با این نتیجه انگلیس چهارامتیازی شد و در صدر جدول گروه B قرار گرفت. این تیم در صورت کسب حتی یک تساوی از بازی آخرش برابر ولز که روز سه‌شنبه برگزار خواهد شد، صعود خود را قطعی می‌کند. آمریکا اما با قبول دومین تساوی متوالی با دو امتیاز در رده سوم باقی ماند و این بدان معناست که این تیم باید در بازی آخر خود تنها ایران را شکست دهد تا صعود کند.

تصویر جدول گروه B جام جهانی 2022 در زیر آمده است:

+

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: جام جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۶۴۷۷۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش رسانه آمریکایی به رزمایش ایران، روسیه و چین ؛ پیام مهمی برای غرب دارد

به گزارش همشهری آنلاین، یک رسانه آمریکایی در گزارشی با اشاره به رزمایش دریایی اخیر ایران-چین و روسیه در دریای عمان، آن را در بر دارنده پیامی به غرب توصیف کرد.

بخش انگلیسی شبکه صدای آمریکا در این باره نوشت: وزارت دفاع روسیه می‌گوید رزمایش دریایی «کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴» با مشارکت نیروی دریای و هوایی با هدف اصلی ارتقای امنیت فعالیت‌های اقتصادی دریایی انجام گرفت.

تحلیلگران می‌گویند، ممکن است که این رزمایش‌ در طی جنگ فعلی رژیم صهیونیستی-حماس برنامه‌ریزی شده باشد اما پیامد و پیام آن برای بازیگران منطقه‌ی و غرب از اهمیت چشمگیری برخوردار است.

بیش از ۲۰ کشتی، قایق‌های تندرو، ناوهای پشتیبان و بالگردهای نیروی دریایی در این رزمایش شرکت کردند.

«وندل مینیک» یک کارشناس تسلیحات به شبکه صدای آمریکا گفت که این «یک برگ برنده است. به موشک‌های ضدکشتی روی کشتی‌ها نگاه کنید. نیروی دریایی آمریکا با این نوع موشک‌ها واقعا مشکل دارد.»

ناو رزمی شهید سلیمانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران مجهز به موشک‌های ضدکشتی کوتاه برد و دور برد است. این اولین ناو جنگی ایرانی مجهز به سامانه‌های موشک‌انداز عمودی پیشرفته برای شلیک موشک‌های زمین‌به‌زمین و زمین به هوا است.

در بخش دیگری از این گزارش مطرح شد «میر جاودان‌فر» استاد امنیت ایران در دانشگاه رایشمن در هرتزلیا در اراضی اشغالی گفت: چینی‌ها و روس‌ها از این تجربه به عنوان ابزاری برای نشان دادن حضور خود و فشار به غرب استفاده می‌کنند. چینی‌ها می‌گویند این رزمایش‌ها عادی هستند و ارتباطی به رخدادهای خاورمیانه ندارد.

او افزود: با این وجود، این واقعیت که این رزمایش‌ به رغم حضور بی‌سابقه نیروی دریایی آمریکا و غرب در خاورمیانه اتفاق می‌افتد، نشان می‌دهد که رقابت میان جبهه چین-روسیه-ایران در قبال جبهه غرب در حال شدت گرفتن است و آب‌های خاورمیانه نقش مهمی در این رقابت دارد.

جاودان‌فر معتقد است که «این رزمایش‌ها در راهبرد عمده‌تر به رهبری چین، روسیه و ایران نقش دارند.»

صدای آمریکا همچنین اشاره می‌کند که این رزمایش، تنها یک هفته پس از رزمایش «پاسخ نوردیک» ناتو انجام شد که پس از اتمام جنگ سرد در سال ۱۹۹۱، پرهزینه‌ترین رزمایش ناتو محسوب می‌شود. این رزمایش با مشارکت نظامی اعضای جدید ناتو، یعنی سوئد و فنلاند برگزار می‌شود.»

«سوفی کوبزانتسف» یک تحلیلگر مسائل روسیه و عضو اندیشکده «میسگَو» در اراضی اشغالی نیز می‌گوید، «روسیه از ابتدای جنگ اوکراین به دنبال ایجاد یک نظم جهانی جدید بود که بتواند در آن نقشی به عنوان یک ابرقدرت جهانی داشته باشد. بخشی از این مفهوم نظم نوین جهانی، ایجاد یک موازنه نظامی در قبال غرب است. این رزمایش در ایجاد این تصویر و انتقال این پیام به غرب که یک ائتلاف نظامی با راهبردی خلاف راهبرد شما وجود دارد، به ایران، روسیه و چین کمک کرد.

این رسانه آمریکایی همچنین محل انجام شدن این رزمایش را نیز حائز اهمیت دانسته و نوشت که ۲۰ درصد از نفت در تجارت جهانی از تنگه هرمز عبور می‌کند دریای خلیج فارس و عمان را مرتبط می‌سازد.

رزمایش «کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴» چهارمین رزمایش نظامی چین، روسیه و ایران از سال ۲۰۱۹ است.

کد خبر 839651 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر ویژه ایران و چین ایران و روسیه رزمایش

دیگر خبرها

  • گذشت زمانی که آمریکا و انگلیس بتوانند نفت این ملت را بدزدند
  • سلفی‌های آرنولد با گرگ ایرانی پایان ندارد؛ تاج‌گذاری جدید چوپان پس از آمریکا در انگلیس (فیلم)
  • رزمایش ایران، روسیه و چین پیام مهمی برای غرب دارد
  • زیدآبادی تحلیل کرد؛ چرا ایران به سمت ساخت سلاح هسته‌ای نرفته است؟
  • مبلغ دقیق جایزه هادی چوپان در آرنولد کلاسیک انگلیس با پول ایران
  • واکنش رسانه آمریکایی به رزمایش ایران، روسیه و چین ؛ پیام مهمی برای غرب دارد
  • رسانه آمریکایی: رزمایش ایران، روسیه و چین پیام مهمی برای غرب دارد
  • خداداد عزیزی: کیفیت دربی ربطی به سبک بازی استقلال نداشت
  • عزیزی: دربی‌های ایران از هر ۵ بازی یکی خوب از آب در می‌آید/ کیفیت دربی ربطی به سبک بازی تیمِ نکونام نداشت
  • حذف غیرمنتظره تیم لیگ برتری از جام حذفی انگلیس