Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید محمدرضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به اقدامات شاخص دولت سیزدهم در راستای ارتقای تولید و اشتغال، بیان کرد: در این دولت ۶۴ واحد صد درصد راکد استان سمنان به تولید بازگشته است که در این شاخص سمنان بعد از تهران و کرمانشاه رتبه سوم کشور را به دست آورده است.

وی با بیان اینکه مجموعاً ۱۸۹ واحد صنعتی راکد در کل استان سمنان در بدو روی کار آمدن دولت سیزدهم شناسایی شد، تاکید کرد: احیای بیش از ۳۰ درصد در این مدت سبب شده تا اشتغال قابل توجهی در استان تثبیت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رفع موانع تولید

استاندار سمنان با بیان اینکه برخی واحدهای راکد مشکلات نقدینگی داشتند که با تسهیلات و تغییر سرمایه گذار و … حل شد، بیان کرد: برخی دیگر درگیر مسائل حقوقی بودند که این موضوع نیز باعث شده بود تا واحدهای تولیدی راکد شوند همچنین مسائل فنی و مدیریتی، بازار فروش، ماشین آلات فرسوده و… از دیگر علل رکود واحدهای صنعتی محسوب می‌شد که با تلاش‌های صورت گرفته بخشی از این واحدها به تولید بازگشتند.

هاشمی با بیان اینکه استان تهران با خروج ۳۷ درصد صنایع راکد صنعتی از رکود رتبه اول کشور را در این بخش دارد و سمنان بعد از کرمانشاه در جایگاه سوم قرار دارد، گفت: بعد از سمنان همچنین خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان و … قرار دارند.

وی با بیان اینکه تسهیلات ماده ۱۸ قانون اشتغال و تولید، تسهیلات سفر رئیس جمهور، در کنار سرمایه در گردش، ماده ۱۶ در زمره منابعی است که توانسته بخش خوبی از نیاز واحدهای راکد را تأمین کند، گفت: روند خروج واحدهای صنعتی و تولید از رکود در استان ادامه داشته و تا پایان سال این آمار افزایش هم خواهد یافت.

کد خبر 5640172

منبع: مهر

کلیدواژه: سید محمد رضا هاشمی واحد صنعتی راکد استانداری سمنان بوشهر هفته بسیج جام جهانی 2022 قطر تیم ملی فوتبال ایران کرمانشاه بسیج خطبه های نماز جمعه اغتشاشات 1401 گرگان اردبیل تبریز ویروس کرونا اصفهان آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۶۴۷۸۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای ۳۰۸ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد وحیدی ظهر پنجشنبه طی بازدیدی از یکی از کارخانه‌های احیا شده در مشهد مقدس اظهار کرد: از ابتدای دولت در استان خراسان رضوی تعداد ۳۰۸ کارخانه راکد به چرخه تولید بازگشتند و این اقدام استاندار برای حمایت از تولید تا پایان دولت، توسط ایشان باید پیگیری و ادامه پیدا کند.

وزیر کشور بیان کرد: خراسان رضوی در حوزه احیای بنگاه‌های اقتصادی راکد عملکرد خوبی داشته است.

وی با اشاره به آمار این کارخانه‌ها افزود: از ابتدای دولت در استان خراسان رضوی تعداد ۳۰۸ کارخانه راکد به چرخه تولید بازگشتند و احیا شدند.

وحیدی اظهار کرد: این بنگاه‌های اقتصادی در حوزه صنعت «صنوف تولیدی و واحدهای تولیدی»، معدن، کشاورزی، گردشگری و صنایع دستی بودند که به چرخه تولید برگشتند.

وزیر کشور خطاب به نماینده عالی دولت در خراسان رضوی تاکید کرد: جای دارد استاندار خراسان رضوی با همین رویه و روش که منجر به احیای واحدهای تولیدی شد، حمایت خود را از کارخانه‌ها تا پایان دولت ادامه دهد.

وی تصریح کرد: در سال جهش تولید با مشارکت مردم، همه ما باید دست به دست هم دهیم تا کارنامه‌ای ماندگار از این عرصه به یادگار بگذاریم.

کد خبر 6088655

دیگر خبرها

  • احیای ۳۰۸ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • ۱۱۱ هکتار به اراضی صنعتی در دشتستان تخصیص یافت
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان احیا شد
  • کرمان، سیرجان، رفسنجان و بم صنعتی‌ترین شهر‌های کرمان/ سال گذشته در بخش تولید ارائه تسهیلات نداشته‎ایم
  • ۱.۵ میلیارد دلار صادرات واحد‌های صنعتی استان تهران در سال گذشته
  • سهم ۱۷ درصدی تهران از صادرات کشور/ ۲۰۰ واحد راکد احیا شد
  • ارتقای ظرفیت ۵۰ واحد نیمه‌فعال لرستان
  • ابتکار جدید یک هسته فناور در سوددهی واحدهای صنعتی
  • احیای ۲۰۰ واحد راکت صنعتی در سال گذشته