Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-19@04:31:38 GMT

مسیر برگشت خط مترو تهران - پرند ریل گذاری شد

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۶۴۷۸۷۰۳

مسیر برگشت خط مترو تهران - پرند ریل گذاری شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدقوام الدین حسینی مجری خط مترو فرودگاه امام خمینی (ره) و شهر جدید پرند گفت: حدود ۴ کیلومتر از مسیر برگشت خط مترو فرودگاه امام خمینی (ره) تا شهر پرند ریل‌گذاری شده است و این امر یعنی در صورت تأمین به موقع منابع مالی، پروژه مذکور به صورت خطوط رفت و برگشتی افتتاح خواهد شد و گرچه روند تأمین منابع مالی در پروژه خط مترو تهران-پرند طبق توافقات صورت‌گرفته در اسفندماه سال گذشته پیش نرفت و عملاً حتی در بحث واگذاری اراضی مورد نظر در شهر پرند برای تزریق بودجه غیر نقد پروژه نیز تاخیراتی صورت‌گرفت اما با این حال حتی یک روز در سال جاری این طرح تعطیل نبود و با هر امکاناتی که در اختیار داشتیم، آن را پیش بردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با تشریح اقدامات انجام شده اخیر افزود: در حال حاضر عملیات نازک کاری ایستگاه، مراحل پایانی خود را پشت سر می‌گذارد و ورودی نزدیک به بلوار شهید باهنر نیز در حال آماده‌سازی است. پس از ریل‌گذاری کامل مسیر رفت این خط و تست حرکت قطار، اینک طول ریل‌گذاری مسیر برگشت هم به حدود ۴ کیلومتر رسیده‌است. تهیه ریل برای مسیر برگشت برای نخستین بار با بهره‌مندی از ریل‌های تولید داخل کشور صورت گرفته و بزودی این بخش از ریل‌ها وارد کارگاه پروژه می‌شود تا روسازی مسیر برگشت سرعت گیرد. ضمن آنکه سفارش‌گذاری برای تأمین بخشی از تجهیزات ویژه این خط نیز انجام و قراردادها منعقد گردیده تا طی ماه های آینده، ادوات ساخته شده به محل پروژه حمل شود و ان‌شاءالله در روز آغاز بهره‌برداری از پروژه، خط مذکور به صورت رفت و برگشتی افتتاح شد.

مجری خط مترو تهران-پرند با بیان آنکه این پروژه بدون در نظر گرفتن احداث پایانه و تأمین ناوگان و برای اولویت نخست بهره‌برداری به حدود ۹۶۰ میلیارد تومان پول و یا منابع مالی غیر نقد نیاز دارد، گفت: در قضیه واگذاری اراضی مورد توافق برای تأمین منابع غیر نقد پروژه، کارها به تدریج در حال انجام بوده و پیش‌بینی می‌کنیم با ارائه صورت وضعیت‌های جدید پیمانکاران، بخش دیگری از زمین‌های در نظر گرفته توسط شرکت عمران شهر جدید پرند تحویل و واگذار شود؛ در این صورت می‌توان به سرعت گرفتن عملیات اجرایی طرح طی روزها و هفته‌های آینده امیدوار باشیم.

کد خبر 5640294 مهشید جعفری معظم

منبع: مهر

کلیدواژه: مترو مترو پرند شرکت مترو تهران شهرداری تهران هلال احمر جمهوری اسلامی ایران شورای شهر تهران آلودگی هوا سازمان محیط زیست مدیریت شهری اغتشاشات ایران ترافیک علیرضا زاکانی انسیه خزعلی شنبه های امید و افتخار زنان وضعیت هوای تهران جام جهانی 2022 قطر مسیر برگشت ریل گذاری خط مترو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۶۴۷۸۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مترو تهران به بهار رسید

دریافت 7 MB کد خبر 839629 برچسب‌ها شهرداری مترو تهران

دیگر خبرها

  • وضعیت راه‌های کشور؛ جاده چالوس مسدود شد
  • زائران حتماً هنگام عزیمت بلیت برگشت بگیرند
  • ◄ ساخت خط 9 مترو تهران؛ به زودی
  • کارنامه مترو تهران در سال ۱۴۰۲/ افتتاح ۱۰ ایستگاه، ۴ ورودی
  • مسافران در مسیر تهران ـ مشهد نگرانی تأمین سوخت نباشند + فیلم
  • تمرکز مهندسی ایرانی در پروژه کاکارضا/تأمین آب شرب پایدار خرم‌آباد تا ۲۵ سال آینده
  • مترو تهران به بهار رسید
  • (ویدئو) اقدام وقیحانه یک سارق پراید در پرند
  • اجرای همزمان ۵ پروژه برای تأمین آب کشاورزی در شفت
  • خط ۸ مترو از چه زمانی راه اندازی می‌شود؟