Web Analytics Made Easy - Statcounter

خلیل دلپاک در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره تعیین تکلیف حجاج تمتع و با بیان اینکه فراخوان تکمیل اطلاعات ودیعه گذاران این حوزه صادر شده است، تاکید کرد: آخرین سالی که برای ثبت نام تمتع اقدام شد سال ۸۶ بود که از آن تاریخ به بعد امکان دارد بسیاری از اطلاعات مورد نیاز حجاج تغییر کرده باشد لذا نیاز است که دوباره این اطلاعات به ثبت برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ۱۴ هزار نفر ودیعه گذار حج تمتع در استان سمنان وجود دارد، افزود: در سال‌های گذشته بسیاری از ودیعه گذاران حج تمتع فاقد کد ملی، کد پستی یا شماره تلفن همراه یا ثابت بودند و در این مدت ممکن اس حتی نقل مکان کرده باشند لذا حج و زیارت امکان دسترسی به این حجاج را ندارد.

فراخوان تکمیل اطلاعات از چهار طریق ممکن

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان با بیان اینکه فراخوان تکمیل اطلاعات به این دلیل مطرح شده تا بتوانیم اطلاعات دقیقی از ودیعه گذاران حج تمتع داشته باشیم، تاکید کرد: حجاج نیاز است که به چهار روشی که از سوی حج و زیارت تمهید شده، اطلاعات خودشان را تکمیل کنند.

پاک دل با بیان اینکه از طریق فضای مجازی و اینترنت و ورود به سامانه فراخوان حج تمتع می‌توان اطلاعات حجاج را به ثبت رساند، تاکید کرد: در این سامانه سوالاتی از حجاج مطرح می‌شود که بعد از پاسخ به آنها اطلاعات شأن را به روز خواهد شد و یک کد رهگیری نیز دریافت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه دومین راه این است که حجاج با شماره ۳۳۴۴۵۱۸۲ در ساعات اداری تماس بگیرند و راهنمایی شوند، افزود: سومین راه تکمیل اطلاعات مورد نیاز حجاج این است که داوطلبان به دفاتر زیارتی مجاز مراجعه کرده و آن دفاتر اطلاعات شأن را ثبت کنند.

عمره مفرده نیاز به ارتباطات دیپلماتیک دارد

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان با بیان اینکه راه چهارم نیز سامانه پیامکی است، ابراز کرد: حجاج می‌توانند عدد یک را به شماره ۵۰۰۰۴۰۷۵۰۰۰۴۸۰ ارسال و اطلاعات فردی شأن را به راحتی ثبت کنند.

دلپاک درباره عمره مفرده نیز توضیح داد: متأسفانه به دلیل اینکه ارتباط سیاسی و دیپلماتیک با عربستان صعودی وجود ندارد نمی‌توانیم در این زمینه حجاج را اعزام کنیم لذا می‌بایست این کار از این طریق وزارت امور خارجه پیگیری شود.

وی افزود: در صورتی که پیگیری‌های وزارت امور خارجه منجر به اعزام حجاج شود، حج و زیارت این امکان را دارد که بلافاصله حجاج را اعزام کند.

کد خبر 5640434

منبع: مهر

کلیدواژه: حج و زیارت استان سمنان حج تمتع بوشهر هفته بسیج جام جهانی 2022 قطر بسیج تیم ملی فوتبال ایران کرمانشاه خطبه های نماز جمعه گرگان اردبیل اغتشاشات 1401 تبریز ویروس کرونا اصفهان اغتشاشات ایران تکمیل اطلاعات ودیعه گذاران استان سمنان حج و زیارت حج تمتع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۶۴۷۹۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام زائران اصفهانی حج تمتع از سوم خرداد به سرزمین وحی

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان گفت: شهرستان اصفهان با ۷ هزار و ۲۴۰ نفر زائر حج عمره بیت الله الحرام بیشترین تعداد زائران را در استان اصفهان به خود اختصاص داده است که در قالب ۲۶ کاروان با ۳۲ پرواز از فرودگاه شهید بهشتی اصفهان به مدینه منوره و مکه مکرمه اعزام خواهند شد.


حجت‌الاسلام حسین اژدری افزود: بنابر آمار اعلام شده زائران استان اصفهان، ۹ درصد از زائرین کل کشور را به خود اختصاص داده‌اند.


وی گفت: کنگره حج در روز ۱۴ اردیبهشت، با حضور ۶۵۰۰ زائرن در سالن ۲۵ آبان مجموعه نقش جهان و کنگره دیگری هم در شهرستان نجف‌آباد به صورت جداگانه برگزار می‌شود.


مدیر حج و زیارت استان اصفهان خاطرنشان کرد: زائران حج عمره در قالب ۳ کاروان، در ۱۱ اردیبهشت به بیت‌الله الحرام مشرف می‌شوند.

دیگر خبرها

  • نخستین کاروان حج عمره استان سمنان اعزام شد
  • اعزام زائران اصفهانی حج تمتع از سوم خرداد به سرزمین وحی
  • صدور ویزای زائران حج تمتع در حال پیگیری است
  • برای حج تمتع هیچ نماینده‌ای از مجلس اعزام نمی‌شود/ افزایش قیمت ارز نرخ حج را گران کرده است
  • اعزام پنج هزار گلستانی به سفر معنوی حج تمتع
  • حدود ۲ هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع مشرف می‌شوند
  • تشرف نزدیک به دو هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع
  • افزایش سهمیه کاروانهای حج تمتع در گلستان
  • اعزام اولین کاروان حج عمره لرستان به سرزمین وحی
  • اعزام زائران حج تمتع از ۲۴ اردیبهشت