Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قم معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط‌ زیست کشور از تالاب شکار ممنوع مره در جاده قم ـ گرمسار بازدید کرد و گفت: حقیقتا حضور دسته های بزرگ پرندگان مهاجر در این تالاب در دل کویر، بسیار ارزشمند بوده و با توجه به ظرفیت های عظیم زیست محیطی در این منطقه، سطح حفاظتی آن می‌تواند به پناهگاه حیات وحش ارتقاء یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن اکبری معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط‌ زیست کشور در سفر یک روزه به شهر مقدس قم، ضمن زیارت بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه(س) و مزار مطهر شهدای گمنام، از منطقه حفاظت شده پلنگ دره، تالاب شکار ممنوع مره، موزه تاریخ طبیعی اداره کل و باغ پرندگان شهرداری قم بازدید کرد.

وی در بازدید از موزه تاریخ طبیعی استان قم با اشاره به ظرفیت های علمی و آموزشی در این مکان فرهنگی، بر ضرورت تجهیز، توسعه و بهسازی آن تأکید کرد و گفت: امکانات و اعتبارات لازم برای بهره مندی هرچه بیشتر شهروندان از موزه تاریخ طبیعی اختصاص خواهد یافت.

معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست کشور همچنین با حضور در باغ پرندگان شهرداری قم، تصریح کرد: ضمن رعایت تمامی ضوابط و مؤلفه های زیست محیطی در باغ پرندگان و انجام حمایت های لازم، باید از ظرفیت های آموزشی آن نیز برای فرهنگسازی به ویژه برای کودکان و دانش آموزان استفاده شود.

وی همچنین در بازدید از منطقه حفاظت شده پلنگ دره، از افزایش جمعیت حیات وحش در این منطقه ابراز خرسندی کرد و گفت: اداره کل محیط زیست باید همه توان خود را برای حفظ و حراست از گونه های ارزشمند گیاهی و جانوری در منطقه پلنگ دره به کار بگیرد.

اکبری تجدیدنظر در زون بندی منطقه حفاظت شده پلنگ دره را نیز برای حفاظت حداکثری از این منطقه راهگشا دانست و گفت: باید برای پیشگیری از شیوع طاعون نشخوارکنندگان در منطقه و عدم چرای بی رویه و شناسایی تمامی گونه های منطقه پلنگ دره برنامه ریزی لازم انجام شود.

وی در پایان از تالاب شکار ممنوع مره در جاده قم ـ گرمسار بازدید کرد و گفت: حقیقتا حضور دسته های بزرگ پرندگان مهاجر در این تالاب در دل کویر، بسیار ارزشمند بوده و با توجه به ظرفیت های عظیم زیست محیطی در این منطقه، سطح حفاظتی آن می‌تواند به پناهگاه حیات وحش ارتقاء یابد.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست بر ضرورت احیاء و حفظ حقابه های زیست محیطی تالاب ها و رودخانه های استان قم تأکید کرد و گفت: ضمن راه اندازی پاسگاه محیط بانی در این منطقه، می توان با ایجاد سایت پرنده نگری و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، برای حفاظت هرچه بهتر از تالاب مره اقدام کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تالاب مره قم باغ پرندگان پلنگ دره موزه تاریخ طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست قم سازمان حفاظت محیط زیست محیطی محیط زیست پلنگ دره حیات وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۶۴۸۲۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای سند الگوی کشت در حوزه‌های تالابی کشور

مدیر کل دفترحفاظت و احیاءتالاب های سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با پیگیری‌های انجام یافته، سال گذشته سند الگوی کشت در حوزه‌های تالابی کشور اجرایی شد.

به گزارش ایسنا، آرزو اشرفی زاده در تشریح عملکرد دفتر حفاظت و احیاء تالاب‌ها گفت: سال گذشته پروژه تدقیق و بازنگری مطالعات نیازآبی زیست محیطی میانکاله و زریوار نهایی شد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته خسارات وارده به تالاب‌های کشور مستند به آیین نامه اصلاحی جلوگیری از تخریب و آلودگی غیرقابل جبران تالاب‌ها محاسبه شد، افزود: در این راستا تخصیص وجوه و درآمد حاصل از اجرای قانون تالاب‌ها در سطح کشور به حساب صندوق ملی محیط زیست جهت هزینه کرد در راستای برنامه های حفاظت، مدیریت و احیاء تالاب های آسیب دیده نیز مورد پیگیری قرار گرفت.

اشرفی زاده با تأکید بر تشکیل دهمین کارگروه تخصصی ستاد ملی هماهنگی و مدیریت تالابها در سال 1402 تصریح کرد: حمایت های لازم در خصوص اجرای برنامه مدیریت 29 تالاب کشور با همکاری دبیرخانه های مدیریت زیست بومی تالابی استانها انجام گرفته است.

مدیرکل دفترحفاظت و احیاء تالابهای سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: پیش‌نویس تفاهم نام همکاری بین معاونت محیط زیست دریایی سازمان و سازمان منطقه آزاد قشم با موضوع حفاظت، احیاء و پایش تالاب بین المللی خورخوران با رویکرد مدیریت زیست بومی آماده شده است.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، اشرفی زاده همچنین به ثبت تالاب برم الوان در فهرست کنوانسیون رامسر اشاره کرد و بیان داشت: در این راستا شهرهای تالابی کیاشهر، بابل و گندمان به دبیرخانه کنوانسیون رامسر برای ثبت معرفی شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پهنه آبی تالاب‌های چالدران افزایش یافت
  • افزایش پهنه آبی تالاب های چالدران
  • اجرای سند الگوی کشت در حوزه‌های تالابی کشور
  • (ویدئو) مشاهده یک خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت‌شده اشترانکوه
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه لرستان + فیلم
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه لرستان
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه + فیلم
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه
  • دستگیری شکارچی غیرمجاز در منطقه شکارممنوع ریوند سبزوار
  • بازدیداز پناهگاه حیات وحش دشت سوتاو و حمامیان بوکان