Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان از جابجایی یک میلیون و ۵۴۸ هزار و ۴۱۵ تن کالا،توسط ۶۵ هزار و ۹۷۶ دستگاه کامیون از پایانه های مرزی میلک و میرجاوه خبرداد.

ایوب کرد افزود:از این میزان جابجایی ۸۷۸هزار و۵۱۷ تن صادرات، ۲۴۷هزار و۲۲۷ تن واردات و ۴۲۲هزارو ۶۷۱ تن،مجموع ترانزیت ورودی و خروجی  از این دوپایانه می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:عمده کالاهای صادراتی،گاز مایع، بنزین، سیمان و لبنیات می باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان افزود:سیستان و بلوچستان یکی ازاستان هایی است که بیشترین مرز های آبی و خاکی را دارد سابقه تاریخی این استان در مبادلات تجاری و قرارداشتن در مهم ترین مسیر تجاری دنیای قدیم( جاده ابریشم)و نیز مراودات قومی، فرهنگی و اجتماعی مرزنشینان با کشور های همسایه این استان پهناور،کشورمان را همواره در یک موقعیت صادراتی خاص قرار داده است.

کرد با بیان اینکه مبادلات تجاری مرزی یکی از شاخص‌های اصلی در برقراری ارتباط بین کشورهای همسایه و امرار معاش مردم مرز نشین است، ادامه داد: با توجه به ظرفیت این استان در حوزه صادرات و تجارت و نتایج ارزشمند آن نظیر کسب در آمد ارزی، ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، رویکرد اداره‌کل راهدارای و حمل و نقل جاده‌ای در حوزه پایانه‌های مرزی بر پایه توسعه زیرساخت‌ها و گسترش صادرات پایه‌ریزی شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۶۴۸۳۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنج میلیارد و ۷۳۰ میلیون دلار میزان مبادلات تجاری مرز رسمی پرویزخان

رضا قربانی مدیرکل گمرک پرویزخان گفت : مبادلات تجاری مرز رسمی پرویزخان شامل صادرات، واردات، ترانزیت مبدا، ترانزیت مقصد و دیگر رویه‌های گمرکی است و این حجم از مبادلات نشان دهنده اهمیت این گمرک مهم و راهبردی و نقش آن در رونق اقتصادی کشور است.

وی اظهار کرد: پارسال در مجموع در حوزه صادرات، یک میلیارد و ۲۳۴ هزار دلار انواع کالا به وزن ۲ میلیون و ۷۸۹ هزار تن از گمرک پرویزخان به عراق صادر شد که در هم سنجی با سال قبل از آن از نظر ارزشی ۲۷ درصد و از نظر دلاری رشد ۱۱ درصدی دارد.

مدیرکل گمرک پرویزخان گفت: این شاهراه اقتصادی و مرز مهم، سهم ۳۶ درصدی صادرات استان کرمانشاه را به خود اختصاص داده است ضمن اینکه در حوزه ترانزیت شاهد رشد ۳۱۶ درصدی ارزش دلاری و ۳۴۶ درصدی وزنی از این گمرک هستیم.

قربانی ادامه داد: ارزش دلاری ترانزیت مبدا در گمرک رسمی پرویزخان یک میلیارد و ۶۹۰ هزار دلار به وزن چهار میلیون تن عنوان کرد و ادامه داد: مازوت، نفتا، روغن صنعتی، بیتومین مهمترین کالا‌های ترانزیتی این مرز هستند و ترانزیت این مرز به بنادر جنوبی کشور و از آنجا به کشور‌های امارت و هند انجام می‌شوند.

وی گفت: بنا بر اعلام رییس کل گمرک ایران پرویزخان مرز نوظهور ترانزیت در کشور است و حجم مبادلات تجاری گویای این واقعیت است.

وی اضافه کرد: روزانه بیش از یک هزار تانکر سوخت رسان خالی و پُر از مرز پرویزخان از کشور خارج و یا وارد کشورمان می‌شوند ضمن اینکه صادرات روزانه این مرز به اقلیم کردستان عراق به طور میانگین بیش از ۴۵۰ کامیون انواع کالا است که عمده کالا‌های صادر شده از این مرز رسمی شامل میوه و تره بار، لبنیات، کیک و کلوچه، مصنوعات فلزی، مصنوعات پلاستیکی، سنگ، کاشی و مصالح ساختمانی است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • توسعه 16 هکتاری پایانه ترانزیت و صادرات ارس / کریدور سبز برای تسهیل تجارت ایجاد می شود
  • افزایش ترانزیت ریلی کالا از گمرک رازی در مرز ایران وترکیه 
  • پایانه‌های مرزی و افزایش پرواز‌ها میان ایران و پاکستان توسعه می یابد
  • تسهیل تجارت و تردد در پایانه های مرزی از رویکردهای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است
  • عراق اولین شریک تجاری گمرکات مازندران در صادرات کالا
  • بیش از پنج میلیارد دلار مبادلات تجاری درمرز رسمی پرویزخان
  • پنج میلیارد و ۷۳۰ میلیون دلار میزان مبادلات تجاری مرز رسمی پرویزخان
  • جابجایی مسافر در پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستان ۴۶ درصد افزایش یافت
  • افزایش ۴۶ درصدی جابه‌جایی مسافر از طریق پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستان
  • صادرات یک میلیارد و ۵۴۲ میلیون دلار کالا از آذربایجان شرقی