Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در نقد وضعیت فعلی ما حرف داریم، گفت: ضروری است تا با تدوین مقررات و ترسیم چهارچوب قانونی، اعتراض را به رسمیت بشناسیم و گوش ها را آماده شنیدن اعتراض و انتقاد و سینه‌ها را آماده پذیرش سلایق مختلف کنیم.

به گزارش ایران اکونومیست، سیدعلی موسوی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز یکشنبه (6 آذرماه) مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک هفته بسیج به فعالان عرصه های مختلف لشکر مخلص خدا به ویژه جوانان و نوجوانان پرشور، گفت: برای تیم ملی و جوانان برومندی که به نام ایران در میدان جام جهانی تلاش می کنند، آرزوی موفقیت دارم و به شرافت و همت آنها درود می فرستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه به ارائه تحلیلی از شرایط اخیر کشور پرداخت و افزود: تحلیل رایج این روزها ضعف ها و مشکلات چندین ساله را عامل اصلی این اوضاع معرفی می کند که با وجود تفاوت هایی در ادبیات مربوطه، بعضا وجوه اشتراک برجسته ای در خروجی تحلیل های خودی و دشمن مشاهده می شود. بدیهی است هیچ عقل سلیمی وجود مشکلات را در بخش هایی از مدیریت کشور کتمان نمی کند و حتی باید بپذیریم که برخی از مشکلات مزمن کشور بر اثر غفلت و ناکارآمدی تبدیل به زخم کاری شده و نیاز به علاج فوری دارد، با این حال دشمن همواره با تکیه بر همین زخم ها، سناریوی خود را پیش می برد.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در قضیه اخیر نیز هدف دشمن ایجاد وقفه و مانع در مسیر کار و برنامه دولت سیزدهم بود، تصریح کرد: آنها تا دیدند دولت در حال جمع و جور کردن اوضاع نابسامان اقتصادی است، به محض بروز یک اتفاق ناخواسته در جامعه که به مثابه یک فرصت طلایی برای دشمن بود، تمام قد و بی پرده وارد معرکه شده و با خشونت سناریوی از پیش طراحی شده را پیش بردند.

موسوی افزود: در این مرحله برخی خواص و سیاسیون با سابقه نیز مقهور صحنه آرایی دشمن شده و با مواضع و اظهارات شتابزده، آتش بیار معرکه ای شدند که اندوخته و اعتبار خودشان هم در این آتش سوخت.

وی با بیان اینکه بی تردید اوضاع اخیر کشور عیار چهره ها را نشان داد، یادآور شد: برخی چهره های سیاسی، هنری، ورزشی و اجتماعی در این وضعیت به انسجام ملی لطمه زدند، همان هایی که با سرمایه های مادی و معنوی ملت، با پرچم و سرود ملت و با دعای خیر و شور و اشتیاق این ملت بزرگ به جایی رسیدند و اعتباری کسب کرده اند در روزهای آماج ترکیبی و همه جانبه دشمن، در ناامن سازی کشور به دست دشمن و روایت سازی جعلی پشت ملت و کشور را خالی کردند و هزینه های گزافی به بار آوردند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: البته در نقد وضعیت فعلی ما حرف داریم، لذا ضرورت دارد با تدوین مقررات و ترسیم چهارچوب قانونی، اعتراض را به رسمیت بشناسیم و گوش ها را آماده شنیدن اعتراض و انتقاد و سینه ها را آماده پذیرش سلایق مختلف کنیم.

موسوی در ادامه با بیان اینکه از عملکرد دستگاه های فرهنگی و اجتماعی نیز گلایه داریم، عنوان کرد: امروز دستگاه های متعدد و عریض و طویل فرهنگی اعم از آموزش و پرورش که درگیر دیوانسالاری تو در تو شده، دانشگاه ها که نسبت به محیط اطراف خود بی برنامه شده، وزارت فرهنگ که فراتر از یک ناظم و ناظر عمل نمی کند، صداوسیمایی که جریان زایش و فرهنگی آن با وقفه مواجه است و چندین نهاد دیگر متولی فرهنگ نیاز به بروزرسانی دارد.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی پرافتخار یکی از ستون های ایجاد امنیت و آرامش در جامعه است نیاز به تقویت سازمانی و ساختاری دارد و در بعد رسالت اجتماعی نیز، بازطراحی شیوه ها و تحول در انظارهای اجتماعی ضرورت دارد. همچنین اهمیت و نقش رسانه ها و مدیریت افکار عمومی نیز از اساسی ترین مولفه هاست که از حلقه های مفقوده مدیریت بحران های اجتماعی کشور است.

نماینده مردم ملکان در مجلس یادآور شد: اما با لحاظ همه این موارد، رویکرد دیگری از نظر جریان شناسی و علت یابی این اوضاع وجود دارد که بر قوت ها و ظرفیت های فزاینده کشور تأکید دارد که جامع ترین تحلیل از این دست، تحلیل رهبر معظم انقلاب از وضعیت روز کشور است. در این تحلیل، دهه هشتادی ها و نودی ها از دست رفته نیستند بلکه تفاوت ها و خصوصیات خودشان را دارند و فرصت های آینده سازی انقلاب هستند. جریان فرهنگی سلام فرمانده مصداق بارز این مدعا است و در این تحلیل اصل مترقی عفاف و حجاب تضعیف نشده، بلکه به تنوع خواهی و سلایق روز هم توجه می شود و به جای به اصطلاح گیر دادن، به شخصیت و رشد فکری و منش اخلاقی بها داده می شود و بالاخره در این تحلیل، نقشه راه عبور از گردنه ها و پیچ های تاریخی پیش رو جهاد تبیین است که حقیقتا برای نظامی که بر بستر تاریخی پیروزی حق بر باطل بنا شده و امروز در دهه پنجم حکومت داری با چالش های ترکیبی و همه جانبه در ابعاد امنیتی، اجتماعی، اقتصادی و رسانه ای مواجه است، عنصر تبیین و روشنگری موثرترین راهکارها است.

موسوی در ادامه تاکید کرد: در تحلیل جریان شناختی و سیاسی نیز این نکته حائز اهمیت است که برخی چهره های مردود و مساله دار از این می گویند چون ما نیستیم این اتفاقات پیش می آید که باید گفت اتفاقا این آتشی از عملکرد لیبرالی و ریاکارانه امثال شماست که به جان کشور افتاده که در دوران مدیریت خود اینگونه جوانان و نوجوانان را از نظام اعتقادی کشور دور کرده و به کناری رانده اید.

وی با بیان اینکه در این روزها که برخی ما و برخی دیگر را مقصر می دانند می خواهم از تبیین گران و روشنگران جامعه تشکر کنم، گفت: از دکتر قالیباف رئیس دغدغه‌مند، متفکر و انقلابی، از سرداران قلم، حسین شریعتمداری‌ها، مهدی محمدی ها، محسن مهدیان ها، یامین پورها، رائفی پورها، عبدالله گنجی ها، یاسر جبرائیلی ها، پناهیان‌ها و از صدها شخصیت انقلابی بصیر و روشنگری که برای مصالح ملت و نظام اسلامی نوشتند، گفتند و کار کردند.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: نظام مقدس اسلامی با رهبری داهیانه خود و با اهتمام به عقلانیت انقلابی و التزام عملی به اصل مردمداری از این وضعیت عبور خواهد کرد و بر همه ما فرض است که در تحلیل ها و موضع گیری ها جانب عدالت را رعایت کنیم.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: اعتراضات مردمی ، نماینده ملکان ، نا آرامی‌های اخیر ایران

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اعتراضات مردمی نماینده ملکان نا آرامی های اخیر ایران نماینده مردم ملکان در مجلس مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۶۴۸۶۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد تند اسحاق بریک: به درد نخورهایی که اسرائیل را به خطر می اندازند

اسحاق بریک، ژنرال سابق ارتش رژیم صهیونیستی همچنان به انتقاد و حمله به سیاست های دولت بنیامین نتانیاهو ادامه میدهد و نتانیاهو و دولت وی را عامل نابودی اسرائیل خطاب می کند.

سرویس جهان مشرق - اسحاق بریک، منتقد سرسخت دولت رژیم صهیونیستی در جدید ترین اظهارات خود بر علیه نتانیاهو، او و اعضای کابینه جنگ، گالانت، هالوی و گانتس را، افرادی خطاب کرد که فقط به فکر بقای خود هستند و به قیمت ادامه بقای خود، به موجودیت اسرائیل ضربه میزنند.

اسحاق بریک در این رابطه گفت:

«ما هنوز ماجراجویی با ایران را به پایان نرسانده‌ایم و چهار «شگفت‌انگیز، بی بی، گانتز، گالانت و هرنزی هالوی در حال حاضر به دنبال ماجراجویی بعدی در رفح هستند. آنها به دنبال راه هایی هستند که وضعیت اسرائیل را پیچیده کنند تا جنگ تمام نشود. آنها به دلیل سهل انگاری شرم آور خود که باعث حمله حماس به شهرک های اطراف غزه شد، دست به اغراق زدند و ما را تا حد زیادی گیج کردند.»

بی بی، گانتز، گالانت و هرتزی هالوی، مسخره هایی که اسرائیل را به خطر می اندازند

«آنها همچنین سعی کردند اسرائیل را با حزب الله درگیر کنند، تلاشی که می توانست به یک جنگ منطقه ای منجر شود که ویرانی های بزرگ و خسارات سنگینی را برای اسرائیل به همراه داشته باشد. آنها تا این لحظه راهی برای از بین بردن حاکمیت غیرنظامی حماس پیدا نکرده اند، حکومتی که همچنین اجازه نمی دهد حکومت نظامی آن در نوار غزه از بین برود.»

این ژنرال صهیونیست در ادامه افزود:

«چهار شگفت انگیز در برابر حملات حزب الله به شهرک های شمالی،‌ فقط به صورت درمانده نگاه می کنند، حملاتی که منجر به آواره شدن صد هزار نفر از ساکنان از خانه های خود و بد شدن وضعیت معیشتی آنها شد. برای نیروهای ذخیره که اکنون ماه ها جنگیده اند هیچ جایگزینی وجود ندارد و اینکه نیروهای ذخیره تا چه زمانی تحمل کنند، فقط مسئله زمان است، زیرا آنها باید از خانواده خود حمایت کنند و همچنین شغل خود را حفظ کنند.»

اسحاق بریک در رابطه با آتش افروزی های این چهار نفر گفت:

«با همه اینها اخیرا تصمیم گرفتند ایران را تحریک کنند و مستقیم وارد معادله هرج و مرج و سردرگمی شوند که با غرور رهبری می کنند. آنها مدام به آتش افروزی بدون هیچ هدفی ادامه می دهند و تنها وضعیت کشور را پیچیده می کنند، تا زمانی که هیچ راهی برای خروج از هرج و مرجی که آنها ایجاد کرده اند، وجود نداشته باشد و همه اینها برای حفظ حاکمیت و بقای خودشان است. آنها با اقدامات حیله گرانه خود حتی پیش از آنکه تهدیدات دشمنان ما از بیرون محقق شود، از درون به تجزیه کشور دامن می زنند.»

دیگر خبرها

  • طلب ۶۹۶ میلیارد تومانی تامین اجتماعی از کارفرمایان قمی
  • انتقاد تند از کریمی قدوسی بعد از ادعای جنجالی اش در حوزه نظامی / نه مسئولیت دارد نه عقوبت می شود!
  • تخصیصات فعلی اعتبارات به صورت علی الحساب است
  • گزارش ملی رصد سالانه وضعیت فرهنگی و اجتماعی کشور منتشر می‌شود
  • زمان تغییر آغاز شده است / تحلیل «المیادین» از وضعیت ایران در منطقه پس از عملیات «وعده صادق»
  • انتقاد تند اسحاق بریک: به درد نخورهایی که اسرائیل را به خطر می اندازند
  • ایران آماده جنگ است اگر... | انتقاد تند معاون حزب الله از کمک کشورهای عربی به اسرائیل برای دفع حمله ایران
  • تاثیر هوش مصنوعی در پژوهش‌های علوم اجتماعی
  • فارن پالیسی: ایران و اسرائیل می خواهند از این مرحله تنش عبور کنند/ تل آویو به دنبال تهدید ایران بدون تشدید تنش فعلی بود/ بی ثباتی در وضعیت رابطه میان تهران و تل آویو باقی می ماند
  • جمعیت زیرپوشش تامین اجتماعی قم به ۸۴۸ هزار و ۳۸۱ نفر رسید