Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@22:59:55 GMT

هوای قزوین سرد می‌شود

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۶۴۸۶۳۵۶

هوای قزوین سرد می‌شود

ایسنا/قزوین کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان قزوین گفت: از چهارشنبه ۹ آذر ۱۴۰۱، با توجه به تحت تأثیر قرار گرفتن منطقه از سامانه بارشی، بارش باران و روند کاهش دما را در استان خواهیم داشت.

مهدی آخوندی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی برای امروز با گذر امواج تراز میانی جو از منطقه، افزایش ابر و وزش باد را خواهیم داشت و در پاره‌ای از مناطق به‌ویژه ارتفاعات احتمال بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه ۷ و ۸ آذر ۱۴۰۱، جوی نسبتاً پایدار را در استان خواهیم داشت.

آخوندی عنوان کرد: از بعدازظهر چهارشنبه ۹ آذر ۱۴۰۱، منطقه تحت تأثیر سامانه بارشی همراه با نفوذ زبانه‌های پرفشار قرار می‌گیرد که پیامد آن افزایش ابر و در پاره‌ای مناطق بارش باران و حتی در ارتفاعات استان بارش باران و برف و پدیده مه است.

وی بیان کرد: به لحاظ دمایی نیز از چهارشنبه روند کاهش دما را پیش‌رو داریم.

این کارشناس هواشناسی خاطرنشان کرد: کمینه دمای استان طی ۲۴ ساعت گذشته مربوط به بامداد امروز در شهر آوج با دمای ۴ درجه سلسیوس بوده است، روز گذشته نیز بیشینه دمای استان مربوط به شهر رازمیان با دمای ۲۲ درجه سلسیوس بوده است.

وی یادآور شد: نوسانات دمایی شهر قزوین طی ۲۴ ساعت گذشته، ۷ و ۱۸ درجه سلسیوس ثبت شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی هواشناسي توده هوای سرد پاييز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۶۴۸۶۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ده‌بالا سفیدپوش شد/بنادک سادات رکورد بارش باران را زد

ایسنا/یزد با توجه به فعالیت سامانه جوی جدید از شهرهای مختلف استان یزد بارش‌های بهاری خوبی گزارش شده است.

به‌دنبال اعلام هواشناسی استان یزد، برای عصر دیروز افزایش ابر و وزش باد شدید در سطح استان و در برخی ساعات به خصوص ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبارهای پراکنده پیش بینی شد؛ بیشترین بارش‌های شبانه‌روز گذشته نیز از بنادک سادات شهرستان مهریز به میزان ۲۱.۲ میلی‌متر گزارش شد.

همچنین میزان بارندگی در مرکز استان و شهر یزد نیز حداکثر در ایستگاه فرودگاه یزد به ۵.۴ میلی‌متر رسید.

سامانه جوی فعال روی استان منجر به بارش برف در برخی مناطق استان عمدتاً در مناطق ییلاقی شهرستان تفت و مهریز نیز شد به طوری که در مناطق ده‌بالا، خودسفلی، دره‌شیر و سانیج در شهرستان تفت بیشترین میزان برف به ترتیب ۱۷، ۳، ۶ و ۱۲ سانتیمتر بود؛ و در منشاد شهرستان مهریز نیز ۱۰ سانتیمتر برف روی زمین نشست.

کمینه دمای استان در شبانه‌روز گذشته نیز از بیداخوید با دمای صفر درجه سانتیگراد و بیشینه آن از هرات با دمای ۲۵ درجه سانتیگراد گزارش شد؛ و دمای شهر یزد در این مدت بین  ۱۲ تا ۲۲ درجه سانتیگراد در نوسان بود.

بنابر اعلام هواشناسی استان، با پیش‌بینی شرایط جوی برای هفته جاری شاهد افزایش ابر و وزش باد شدید در سطح استان یزد و در برخی ساعات به خصوص ساعات بعدازظهر و اوایل شب شاهد رگبارهای پراکنده باشیم.

بر اساس تحلیل و بررسی آخرین نقشه های پیش‌یابی هواشناسی، تقریبا در هفته جاری به طور متناوب شاهد گذر امواج جوی از روی استان یزد خواهیم بود و در مناطق جنوبی استان از جمله شهرستان‌های خاتم و مروست در روزهای میانی هفته بارش‌ نزولات الهی پیش بینی شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزش باد شدید در جنوب و غرب تهران/ بارش باران در ارتفاعات
  • هوای اصفهان بارشی می‌شود + جزئیات
  • افزایش دمای هوای استان گلستان برای روزهای پایانی هفته
  • رگبار شدید باران امروز و فردا در این ۱۱ استان | وضع هوای همه شهرها تا آخر هفته
  • وضعیت آب و هوای کشور/ رگبار باران در نقاط مختلف؛ وزش باد شدید در نوار شرقی
  • روند افزایشی دما در خراسان رضوی آغاز شد
  • خروج سامانه بارشی از خراسان رضوی
  • بارش باران و ماندگاری هوای سرد تا ظهر فردا در خراسان رضوی
  • هوای قزوین به تدریج گرم می شود
  • ده‌بالا سفیدپوش شد/بنادک سادات رکورد بارش باران را زد