Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی گفت: صدور مجوز ساخت بارگاه بهداشتی زرشک و عناب در استان تسهیل شد. 

جواد قناعت، امروز یکشنبه ۶ آذر در دیدار با معاون حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی سازمان امور اراضی کشور اظهار کرد: در گذشته این مجوز برای باغات بالای پنج هزار مترمربع صادر می‌شد که روند صدور مجوز تسهیل شد و کشاورزان می‌توانند در باغات عناب و زرشک به متراژ ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع و بالاتر اقدام به احداث بارگاه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گزارش ایسنا، وی ضمن تشکر از نگاه ویژه معاون حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی سازمان امور اراضی کشور به این استان در انعطاف‌ پذیری در قوانین درخصوص صدور مجوز بارگاه بهداشتی زرشک، گفت: در مجموع یک سوم مردم خراسان جنوبی کشاورز و اکثراً زرشک کار هستند.

استاندار با اشاره به کم برخوردار بودن خراسان جنوبی و اینکه در گذشته به این استان کمتر توجه شده، گفت: مساعدت ویژه حضرتعالی در صدور مجوز بارگاه زرشک و عناب جای قدردانی دارد چرا که در نشست‌ها و دیدارهای مختلف با کشاورزان نبود بارگاه بهداشتی زرشک و خانه کارگری از دغدغه‌های جدی آنان بود.

قناعت بیان کرد: در چند جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی به رفع این دغدغه کشاورزان پرداخته شده که انعطاف حضرتعالی در صدور مجوز ساخت بارگاه زرشک و عناب برای اراضی باغی با متراژ ۲ هزار و ۵۰۰ متر و بالاتر، این دغدغه کشاورزان رفع شد.

وی با تأکید بر اینکه موضوع سنددار شدن اراضی کشاورزی در خراسان جنوبی نیز به جد دنبال شود تا از برنامه عقب نیفتیم، تصریح کرد: در کنار صدور مجوز بارگاه زرشک و عناب باید کشاورزان نیز مجاب به سنددار کردن اراضی خود شوند و نیز صدور پایان کار برای بارگاه زرشک و عناب در گرو سنددار کردن اراضی کشاورزی باشد.

قناعت با اشاره به سفر روز گذشته سفیر قرقیزستان به استان و ارائه ۱۰ راهکار مکتوب برای ایجاد تعاملات بین خراسان جنوبی و این کشور، گفت: به دنبال این هستیم که تعاملی بین بخش خصوصی دو کشور ایجاد شود تا از این پس ارتباطات و مراودات خوبی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در جریان این سفر بر روی صادرات زرشک به کشور قرقیزستان تأکید شد و این موضوع مکتوب هم ارائه شد که مورد استقبال سفیر قرار گرفت؛ در خراسان جنوبی در خصوص ویلاسازی در اراضی کشاورزی و کاهش سطح اراضی کشاورزی جای نگرانی وجود ندارد.

۲۷ درصد اراضی کشاورزی خراسان جنوبی سنددار شد

مهدی جعفری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی نیز در این دیدار گفت: از دغدغه‌های اصلی زرشکاران خراسان جنوبی صدور مجوز ساخت بارگاه بهداشتی زرشک است تا بار میکروبی زرشک کاهش یابد و بتوانیم صادرات مطلوبی از محصول زرشک را داشته باشیم.

وی افزود: درخصوص صدور مجوز بارگاه زرشک مردم دو مشکل داشتند یکی سنددار بودن اراضی و دیگری متراژ زمین بود که باید حتماً متراژ زمین کشاورز بالای پنج هزار مترمربع باشد.

جعفری ادامه داد: امروز با حضور معاون حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی سازمان امور اراضی کشور تصمیمات خوبی در خراسان جنوبی گرفته شده که ابتدا برای صدور مجوز متراژ زمین از پنج هزار مترمربع به ۲ هزار ۵۰۰ متر تقلیل پیدا کرد.

وی بیان کرد: با تسهیل صدور مجوز از این پس برای ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع از اراضی زرشک با ۲۰۰  اصله درخت مجوز ساخت بارگاه بهداشتی زرشک به متراژ ۴۰ مترمربع صادر می‌شود و به ازای هر هزار متر افزایش متراژ زمین هم ۱۰ متر به متراژ بارگاه اضافه خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: برای محصول عناب هر برای هر ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع  متراژ باغ عناب مجوز ساخت ۳۰ مترمربع بارگاه داده خواهد شد و به ازای هر هزار متر افزایش متراژ زمین کشاورز، هشت متر به متراژ بارگاه اضافه خواهد شد؛ برای رفع دغدغه مردم در تأمین سند اراضی، برای احداث بارگاه زرشک و عناب در ابتدای آغاز بکار درخواست سند نخواهیم داشت اما برای پایان کار بارگاه حتماً باید سند زمین کشاورزی ارائه شود.

جعفری با اشاره به سنددار شدن اراضی کشاورزی استان گفت: ۲۷ درصد اراضی کشاورزی خراسان جنوبی تاکنون سند دار شده است.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی زرشك عناب صادرات محصولات کشاورزی کشاورزی خراسان جنوبی بارگاه بهداشتی زرشک خراسان جنوبی ۲ هزار و ۵۰۰ متر زرشک و عناب اراضی کشاورزی متراژ زمین هزار متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۶۴۸۹۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قاطع با خرید و فروش اراضی طرح نهضت ملی مسکن

به گزارش قدس خراسان، ظهر روز یکشنبه نشست خبری مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی به مناسبت سالروز افتتاح حساب ۱۰۰ و تأسیس این نهاد انقلابی به فرمان رهبر کبیر انقلاب (ره) برگزار شد.

سیدخلیل منبتی در ابتدای این نشست بیان کرد: از دورانی که درگیر بحران‌های مختلف بودیم تا امروز که نیازمند توسعه و آبادانی در شهر و روستا هستیم، بار اصلی این امر بر دوش بنیاد مسکن است. این بنیاد طبق قانون اساسی بیش از ۳۰ تکلیف دارد که اغلب آن‌ها بر عرصه روستایی متمرکز است. امروز بیش از ۲۵۹۰ روستا در خراسان رضوی وجود دارد که نیازمند توسعه و پیشرفت روزافزون هستند و این مساله اهمیت تکالیف بنیاد مسکن را بیشتر می‌کند.

وی با اشاره به فعالیت ۲۷ نمایندگی بنیاد مسکن در شهرستان‌های خراسان رضوی گفت: تاکنون بیش از ۱۳۸۷ واحد مسکونی در بینالود، گلبهار، تربت حیدریه و شهرک رضویه به بهره برداری رسیدند. در بخش شهری هم ۵۲۰ واحد در منطقه پنج‎تن مشهد و مجتمع ۵۱۲ واحدی امام رضا (ع) مخصوص مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در دست ساخت است.

منبتی ادامه داد: گرچه تسهیلات کمک هزینه ساخت مسکن همواره عقب‌تر از تورم و آسیب‌های اقتصادی است، اما با این حال تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی ساخت مسکن با سود ۴ درصد، یکی از دستاوردهای بزرگ بنیاد مسکن است که در سال‌های اخیر حاصل شده و مردم می‌توانند در بخش روستایی از آن بهره‌مند شوند. در سال‌های اخیر از ۴۸۶ هزار واحد مسکونی روستایی در کل استان، حدود ۱۶۸ هزار واحد معادل با ۳۵ درصد تاکنون مقاوم‎سازی شده و این روند ادامه خواهد داشت.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب خراسان رضوی به روش‌های ابتکاری نوینی در ساخت مسکن روستایی و شهری اشاره کرد و گفت: بست‌های پیش ساخته‌ای که در محل ساخت نصب می‌شوند، مصرف پروفیل و فولاد را کاهش می‌دهند و در ازای هر مترمربع به ۲۹ کیلوگرم می‌رسانند در حالی که طبق معمول این نرخ بیش از ۶۶ کیلوگرم است. ۳۰ هزار واحد از سال گذشته تاکنون به عنوان تعهدات ساخت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تعریف شده که بخش قابل توجهی از آن تاکنون به بهره برداری رسیده و تحویل داده شده است.

منبتی گفت: تا به امروز، طرح‌های هادی برای بیش از ۹۸ درصد روستاهای استان تعریف شده و تاکنون بیش از ۱۳۸۷ روستا موردبازنگری طرح هادی قرار گرفته‌است. همچنین بیش از ۱۶۹ هزار تن قیر رایگان برای آسفالت بیش از ۱۳ هزار کیلومتر مربع از معابر استان استفاده شده است.

وی با تاکید بر اینکه در جریان اجرای طرح نهضت ملی مسکن، تأکید ما این است که سوداگری در مرحله اعطای زمین صورت نگیرد گفت: به دارندگان اراضی تاکید شده که در بازه زمانی اعلام شده نسبت به ساخت مسکن اقدام کنند. اگر معامله‌ای با هدف خرید و فروش این اراضی صورت بگیرد، دولت بی‌درنگ زمین را پس خواهد گرفت حتی اگر با ده واسطه به فروش رفته باشد.

منبتی تاکید کرد: بیش از ۲۶ هزار قطعه زمین در جریان نهضت ملی مسکن بخش روستایی واگذار شده که هم اکنون فرآیند ساخت آن‌ها در جریان است.

خبرنگار: محدثه مودی

محدثه مودی

دیگر خبرها

  • اولتیماتوم دولت برای اجرای قانون تسهیل صدور مجوز‌ها
  • اجرای کامل قانون تسهیل صدور مجوز‌ها پیش از پایان دولت
  • تسهیل صدور مجوز کسب و کار با حذف قانون فواصل بهداشتی
  • صدور ۱۲۰ پروانه کاربرد علامت استاندارد در خراسان جنوبی
  • برخورد قاطع با خرید و فروش اراضی طرح نهضت ملی مسکن
  • ایجاد بیش از ۱۰ هزار شغل در حوزه اصناف خراسان جنوبی
  • صدور و تمدید 120 پروانه کاربرد علامت استاندارد در خراسان جنوبی
  • صدور بیش از ۴ هزار پروانه کسب صنفی در خراسان جنوبی
  • مجوز‌های کاغذی کسب و کار در قزوین بی اعتبار می شوند
  • مجوزهای کسب کاغذی باطل می شود