Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر کشور اوکراین از افزایش موارد خشونت های خانگی در این کشور درپی خاموشی های برق خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روسیا الیوم، وزیر کشور اوکراین از افزایش خشونت‌های خانگی در این کشور درپی قطعی‌های برق در اوکراین خبر داد.

بر اساس این گزارش، «دنیس موناسترسکی» وزیر کشور اوکراین در تلگرام نوشت: تماس‌ها با خط خشونت‌های خانگی افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خشونت نباید به نزدیکان و دوستان منتقل شود.

این در حالی است که شهردار کی یف پایتخت اوکراین پیش از این از احتمال بهبود نسبی وضعیت تأمین برق در این شهر خبر داده بود.

«کلیچکو» شهردار کی یف روز شنبه اعلام کرد که احتمال دارد از فردا، قطع برق اضطراری در کی یف جای خود را به قطعی‌های برنامه ریزی شده بدهد.

«ویتالی کلیچکو» شهردار کی یف روز پنج شنبه هم در گزارشی اعلام کرد که بیش از ۷۰ درصد از ساکنان کی یف از صبح روز پنجشنبه دسترسی به برق ندارند.

این مقام شهری کی یف افزود که دسترسی به آب در این شهر تا حدی تأمین شده است.

یک رسانه اوکراینی، با اشاره به قطع برق عمده ساکنان پایتخت اوکراین، به نقل از شهردار کی یف نوشت: بازگشت برق به پایتخت اوکراین به از سرگیری تعادل در سیستم شبکه برق اوکراین بستگی دارد.

«آندری یرماک»، رئیس دفتر ریاست جمهوری اوکراین، روز چهارشنبه گفت که قطع برق این کشور ممکن است هفته‌ها به طول بینجامد و این امر نشان دهنده آن است که نیاز به ذخیره استراتژیک ژنراتورهای الکتریکی برای اوکراین بسیار مهم است.

حملات گسترده ارتش روسیه علیه زیرساخت‌های اصلی اوکراین در شهرهای مختلف پس از انفجار پل کریمه در ۱۶ مهر آغاز شده و به گفته ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در نتیجه این حملات تاکنون نزدیک به ۴۰ درصد زیرساخت‌های انرژی اوکراین از بین رفته است.

 

منبع: دانا

کلیدواژه: شهردار کی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۶۴۸۹۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه نظامی جهان در سال ۲۰۲۳ رکورد شکست/ از اوکراین تا غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، موسسه بین‌المللی پژوهش‌های صلح استکهلم در گزارشی اعلام کرد که هزینه نظامی در سراسر جهان در سال ۲۰۲۳ با افزایش ۶.۸ درصدی نسبت به سال قبل از آن، به بالاترین سطح رسیده است.

این موسسه در گزارش جدید خود نوشت: هزینه نظامی جهان برای نهمین سال متوالی افزایش پیدا کرد و با ۲۴۴۳ میلیارد دلار، به بالاترین سطح رسید.

همچنین هزینه نظامی در هر پنج منطقه جغرافیایی که این موسسه آن را تعریف کرده نیز افزایش یافته است.

آمریکا با سهم ۳۷ درصدی مجموع و همچنین هزینه ۹۱۶ میلیارد دلاری در سال ۲۰۲۳ در حوزه نظامی، همچنان از این حیث رکورددار است. چین نیز با سهم ۱۲ درصدی و هزینه‌کرد ۲۹۶ میلیارد دلاری به همراه روسیه با سهم ۴.۵ درصدی و هزینه ۱۰۹ میلیارد دلاری در سال گذشته، در رتبه دوم و سوم قرار دارند؛ ارقام از افزایش ۲۴ درصدی هزینه نظامی در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال ۲۰۲۲ حکایت دارد.

براساس اعلام این موسسه، اوکراین از حیث هزینه نظامی در سال ۲۰۲۳ در رتبه هشتم کشورهای پرهزینه قرار گرفت. هزینه‌های نظامی این کشور در سال گذشته مقایسه با سال پیش از آن، با ۵۱ درصد افزایش به ۶۴.۸ میلیارد دلار رسید؛ این رقم ۵۸ درصد مجموع هزینه‌های دولت کی‌یف را شامل می‌شود.

منطقه خاورمیانه نیز شاهد افزایش ۹ درصدی هزینه نظامی بود به طوری که هزینه نظامی رژمی صهیونیستی در بحبوحه جنگ غزه، با افزایش ۲۴ درصدی به ۲۷.۵ میلیارد دلار رسید.

کد خبر 6085346

دیگر خبرها

  • اطلاعیه خاموشی برق در چرام
  • معاون شهردار تهران: دوره قبل مدیریت شهری زیست شبانه و نگهداری از حیوانات خانگی را ترویج می‌داد
  • هنوز فلسطینی‌ها حق ورود به مسجدالاقصی را ندارند + ویدئو | رفتار خشونت‌آمیز صهیونیستها با فلسطینی‌ها ببینید
  • خاموشی یکساله چراغ های کمربندی جنوب شیراز
  • خاموشی چراغ های کمربندی جنوب شیراز مشکل ساز شد
  • آلمان: تشدید حملات شهرک‌نشینان صهیونیست به فلسطینیان نگران‌کننده است
  • تظاهرات مردم پاریس علیه اسلام‌هراسی
  • هزینه نظامی جهان در سال ۲۰۲۳ رکورد شکست/ از اوکراین تا غزه
  • ظلمی به نام تنبیه بدنی
  • کمک آمریکا به اوکراین باعث طولانی شدن و افزایش تلفات جنگ می‌شود