Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار چهارمحال و بختیاری در گفتگو زنده با مردم استان گفت: در توسعه‌ زیرساخت‌ها، تأمین آب پایدار، ایجاد اشتغال، جذب بودجه و... کارهای بزرگی انجام شده و استان به کارگاه فعال تبدیل شده است.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، غلامعلی حیدری در گفت‌وگوی زنده‌ با مردم استان در یکسالگی انتصاب استاندار گفت: مسئولیت را فرصتی برای خدمت می‌دانیم، اگر مردم در جریان گزارش‌‌ها قرار بگیرند امیدوار می‌شوند، دولت از مردم است و وظیفه می‌دانیم هم چهره به چهره و هم از طریق رسانه‌ها با مردم ارتباط داشته باشیم و چندین بار نیز در شهرستان‌ها حضور پیدا کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان گفت: از قبل مشکلات را به صورت میدانی احصا کردیم و جلسات کارشناسی با وزرا و معاونین رئیس‌جمهور برگزار کردیم، حدود ۷۰۰ پروژه‌ی نیمه تمام در استان داشتیم و اولویت را پروژه‌های نیمه‌تمام و پروژه‌های پیشرانی که با راه افتادن آن‌ها تحولی ایجاد می‌گردد قرار دادیم.

وی درمورد تخصیص بودجه به استان گفت: رویکرد دولت عدالت محوری و محرومیت زدایی است، در تخصیص اعتبارات سفر رتبه‌ی دوم و در ابلاغ آن‌ها رتبه‌ی پنجم کشور را داریم.

حیدری با بیان اینکه برای مسیل‌ها اعتبارات خوبی تخصیص داده‌شده و کار شروع شده‌است، درمورد مدیریت بحران‌ها اظهار داشت: زلزله، سیل و قطعی آب باعث کندی و توقف پروژه‌ها نشد و توفیق داشتیم با حضور مسئولین ملی نه از راه دور بلکه در میدان مدیریت کنیم. خوشبختانه استان چهارمحال و بختیاری رتبه‌ی اول مدیریت بحران و رتبه‌ی نخست کاهش حوادث جاده‌ای را به خود اختصاص داده‌است.

استاندار با بیان اهمیت زیرساخت و جاده برای توسعه‌ی استان بیان کرد: ۲۰درصد مصوبات سفر در حدود ۵ هزار و ۵۰۰میلیارد تومان به راه‌آهن و جاده‌ها اختصاص داده شده‌است. ساخت جاده‌های بروجن، لردگان، خوزستان همچنین فرخشهر، شهرکرد، شلمزار، کارون۴ همچنین شهرکرد، سامان، تیران همچنین شهرکرد، بن، لاران همچنین شهرکرد، فارسان، کوهرنگ، همچنین دوآب‌صمصامی، بازفت، اندیکا، مسجدسلیمان و... شروع شده و در دست توسعه هستند.

سال آینده نیز اعتبار خوبی برای جاده‌های روستایی اختصاص داده شده‌ است
وی با اشاره به تشکیل ستاد ویژه‌ی پیگیری مصوبات سفر تشریح کرد: درسال ۱۴۰۰ همه‌ی اعتبارات جذب شدند، سعی شد در ۶ ماه اول تفاهم‌نامه‌ها تبادل شود و ابلاغ اعتبار شده‌است. هفته‌ای یکبار برای پیگیری مصوبات و رایزنی با مسئولین کشوری بنده به تهران سفر می‌کنم و هر هفته نیز مسئولین ملی در استان حضور پیدا می‌کنند که موجب تشریع کارها می‌گردد.

حیدری درخصوص استفاده از ظرفیت قرارگاه‌ها و بنیاد‌های ملی گفت: قرارگاه خاتم‌الانبیا در جاده‌سازی، سد، آبرسانی و زیرگذر و روگذر شهرکرد ورود پیدا کرده‌‌است. قرارگاه امام حسن در فاز اول به ۴۳ روستای خانمیرزا و فار دوم به ۵۳ روستای سردشت که با تانکر آبرسانی می‌شدند آبرسانی می‌کند. ستاد اجرایی فرمان امام در جاده، بیمه‌ی روستایی و ساخت ساختمان مدارسی که کانکسی بودند و... ورود پیدا کرده که تمام مدارس کانکسی ساختمانشان احداث می‌گردد، همچنین بنیاد مستضعفین نیز برای توسعه‌ی کارخانه‌های حجاب، پاک‌پی و... اقدام خواهدکرد. ظرفیت‌هایی نیز برای بودجه فراهم شد، طبق ماده ۵۶ و رایزنی با بانک‌ها هزار و سیصد و پنجاه هزار میلیارد تومان به پروژه‌ها کمک می‌گردد که ۸۰۰ میلیارد تومان برای جاده و ۵۵۰ میلیارد تومان برای سد و فاضلاب است. در دقایق آخر مالیات استان از ۲هزار و پانصد میلیارد به هزار و پانصد میلیارد کاهش پیدا کرد که مازاد آن نیز صرف استان می‌گردد.

وی با اشاره به اهمیت توسعه‌ی دامپروری و کشاورزی گفت: به دنبال توسعه‌ی مجتمع‌های دامپروری و کشاورزی دانش‌بنیان هستیم. کشت گلخانه‌ای بسیار مهم است و از ۳۰ هکتار به ۵۵ هکتار افزایش یافته‌است. نرخ بیکاری در استان کاهش پیدا کرده‌است که مرکزش روستاست و ما از تولید به جد حمایت می‌کنیم.

حیدری درمورد مدیریت بحران آب در استان گفت: پروژه‌ی آب شرب بیش از ۵۰ درصد مردم استان به صورت آزمایشی آبگیری شده و امسال افتتاح می‌گردد، بیش از ۵هزار میلیارد برای تأمین آب پایدار اختصاص داده‌شده و سدهایی که متوقف شده بودند راه افتادند. باید براساس قانون هم از رودخانه‌ها سهممان را بردایم هم از ظرفیت سدها استفاده کنیم و این مهم ان‌شاالله تا سال ۱۴۰۳ به ثمر برسد. در قطعی آب شهرکرد کار ۶ ماهه در کمتر از ده روز انجام شد و باید از همکاری مردم تشکر کنیم.

استاندار درمورد زیرساخت‌های ورزشی و گردشگری گفت: ۳۱چمن مصنوعی در مدارس افتتاح شد که تا آخر سال به ۴۱ زمین می‌رسد، ۱۷۰ میلیارد تومان برای زیرساخت‌های ورزشی تخصیص داده شده و ۱۲۰ میلیارد نیز برای توسعه‌ی زیرساخت‌های گردشگری و بوم‌گردی تخصیص داده شده‌است.

وی با اشاره به سرکشی‌های سرزده از ادارات، پروژه‌ها و ارزیابی مدیران و حضور در بین مردم گفت: در انتصابات ملاک کار جهادی و پاسخگویی به مردم است، نزدیک ۶۰ انتصاب از مدیران ردیف اول استان انجام شده و کسانی که روحیه‌ی اینچنین نداشته باشند از این قطار پیاده می‌شوند.

حیدری در پایان با اشاره به همدلی و انسجام بین نماینده‌ی ولی فقیه، مجمع نمایندگان و دیگر مسئولین گفت: انسجام مثال زدنی‌ای وجود دارد، نباید به حاشیه‌ها بپردازیم و مردم انتظار دارند به مسائل اصلی بپردازیم و بی حاشیه به مردم خدمت کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: استاندار توسعه استانی استان چهارمحال و بختیاری میلیارد تومان اختصاص داده زیرساخت ها استان گفت داده شده پروژه ها توسعه ی رتبه ی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۶۴۹۱۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مادر شهید بهنام صحرانشین آسمانی شد

عسگری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری گفت: مرحومه فاطمه عشقی زاده سامانی مادر شهید بهنام صحرانشین دعوت حق را لبیک گفت و به دیدار فرزند شهیدش شتافت.

وی افزود: شهید بهنام صحرا نشین دهم شهریور ۱۳۴۸ در شهر سامان متولد شد.

بیشتر بخوانید

تشییع و خاکسپاری پیکر مادر شهید در فرادنبه

وی دانش آموز سوم راهنمایی بود که از سوی بسیج در جبهه حضور یافت و در سی و یکم تیرماه ۱۳۶۵ در جزیره مجنون عراق بر اثر اصابت ترکش به گردن و کمر شهید شد.

مزار وی در گلزار شهدای زادگاهش قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • اطلاعیه قطعی برق در شهرکرد
  • پیش بینی آسمانی صاف تا کمی ابری در چهارمحال و بختیاری
  • پیکر رزمنده دوران دفاع مقدس فردا تشییع و خاکسپاری می‌شود
  • مادر شهید بهنام صحرانشین آسمانی شد
  • تشدید نظارت بر تالاب‌های چهارمحال و بختیاری
  • خبر‌های ورزشی ۲۸ فروردین چهارمحال و بختیاری
  • تجهیز اورژانس هوایی چهارمحال و بختیاری به بالگردهای روز جهان
  • اعلام میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال و بختیاری
  • حمله به اسرائیل امید را در دل مردم مظلوم جهان زنده کرد
  • حمایت مردم چهارمحال و بختیاری از پاسخ موشکی به اسرائیل