Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، داوود شلیل احمدی، رئیس مرکز آموزشی و درمانی گلستان اهواز آخرین وضعیت میثم پیرفلک، مجروح حادثه تروریستی تیراندازی در شهر ایذه را تشریح کرد.

وی گفت: عمل‌های اصلی این بیمار که شامل عمل جراحی عروق و جراحی اعصاب بوده در روزهای قبل انجام شده است، ولی به خاطر حجم آسیب ناشی وارد شده از اصابت گلوله به بافت‌ها و استخوان‌ها، این بافت‌ها تخریب شدند و به همین دلیل محلی برای ایجاد التهاب و عفونت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز آموزشی و درمانی گلستان اهواز ادامه داد: در روزهایی که بیمار، شرایط بعد از عمل را تجربه کرد، این التهاب و عفونت باعث نامساعد شدن حال وی شد. پس از این التهاب، بیمار دچار سپسیس (واکنش بیش از حد سیستم ایمنی بدن نسبت به عفونت) شد که این موضوع باعث اختلال در تنفس و حرکت روده‌ها می‌شود. به همین دلیل دوبار و در روزهای پنجشنبه ۳ و شنبه ۵ آبان‌‎ماه ۱۴۰۱ در اتاق عمل، بررسی مجددی از لحاظ وجود عفونت در محدوده شکم انجام شد که خوشبختانه بیمار عفونت شکمی نداشت و فقط بافت‌ها و استخوان‌های تخریب شده دچار عفونت شده بودند.

شلیل احمدی به درمان عفونت‌های بیمار با داروی آنتی‌بیوتیک اشاره کرد و افزود: به علت شرایط شدید تخریب بافت‌ها و استخوان‌ها، درمان بیمار طولانی مدت خواهد بود و امیدواریم بدن وی بتواند مقاوم باشد تا شرایط موجود را تحمل و این مرحله از بیماری و درمان را به خوبی سپری کند.

رئیس مرکز آموزشی و درمانی گلستان در پایان خاطرنشان کرد: تیم‌های پزشکی به طور جدی در حال پیگیر و درمان میثم پیرفلک هستند، اما متاسفانه امروز به خاطر شرایط سپسیس، قدرت تنفس بیمار کاهش یافت که تیم بیهوشی بیمارستان، بیمار را به دستگاه ونتیلاتور وصل کرد و شرایط وی در حال حاضر درمان با دارو و نگهداری در آی‌سی‌یو است.

با توجه به شرایط ناپایدار میثم پیرفلک، محمد حسین سرمست، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، شخصا در اتاق عمل بیمارستان گلستان حضور یافت و پس از مشاوره با جراحان و پزشکان، در جریان آخرین وضعیت درمانی وی قرار گرفت.

همچنین با دستور رئیس دانشگاه دو تن از متخصصین حاذق و برجسته عفونی جهت ارائه مشاوره بر بالین بیمار حضور یافته و نقطه نظرات خود را به منظور ارائه خدمات درمانی لازم عنوان کردند.

کد خبر 723831 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان برچسب‌ها اهواز _ خوزستان خبر مهم بیماری - بیمارستان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: اهواز خوزستان خبر مهم بیماری بیمارستان بافت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۶۴۹۲۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده هزار و ۱۰۰ بیمار هموفیلی اصفهان از فرآورده‌های خونی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛مدیرکل انتقال خون اصفهان با گرامیداشت ۲۸ فروردین «روز جهانی هموفیلی» گفت: در اصفهان بیش از  هزار و ۱۰۰ بیمار هموفیلی وجود دارد که بدلیل نقص ژنتیک دارای کمبود فاکتور‌های انعقادی موسوم به «۸ و ۹» که علت اصلی خونریزی بالینی در آنهاست، مواجهند.


کیان دهراب پور افزود: سال گذشته ۱۵ هزار و ۵۵ واحد فرآورده رسوب «کرایو» از سازمان انتقال خون به مراکز درمانی استان ارسال شد که ۶ هزار و ۷۸۷ واحد (۴۵درصد) آن در مرکز آموزشی درمانی سیدالشهدا (ع) برای درمان بیماران هموفیلی نوع A (کمبود فاکتور۸) به مصرف رسید و سایر فاکتور‌های موجود در این فراورده اعم از «ون ویلیبراند»، «فیبرینوژن»»فاکتور ۹» و... برای دیگر بیماری‌ها استفاده شد.


وی گفت: همچنین سال گذشته ۴۳ هزار و ۶۶۰ واحد «FFP» (پلاسما) به مراکز درمانی استان ارسال شد که از این تعداد ۲ هزار و ۵۸۴ واحد (۶ درصد) در بیمارستان سیدالشهدا (ع) برای درمان بیماران مبتلا به اختلالات کمبود فاکتور‌های انعقادی به مصرف رسید.


هموفیلی نوعی بیماری خونریزی ارثی است که در آن فرد، فاقد پروتئینی به نام «فاکتور‌های لخته شدن» یا دارای مقدار کمی از آن است که بر به همین دلیل خون فرد مبتلا به این بیماری بدرستی لخته نمی‌شود.

دیگر خبرها

  • آنتی بیوتیک ها در تسکین سرفه موثر نیستند
  • درمان لوزه بزرگ را جدی بگیرید
  • اقدامات جمهوری اسلامی درسرزمینهای اشغالی سبب آزادی قدس خواهد شد
  • اقدامات جمهوری اسلامی در اسرائیل سبب آزادی قدس خواهد شد
  • خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در کرمانشاه ارائه می‌شود
  • استفاده هزار و ۱۰۰ بیمار هموفیلی اصفهان از فرآورده‌های خونی
  • بیش از ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران
  • درمان افسردگی مقاوم به دارو با ایمپلنتی به اندازه نخود
  • ۱۱۰۰ بیمار هموفیلی در اصفهان از خدمات انتقال خون استفاده می‌کنند
  • وجود بیش از ۱۱۰۰ بیمار هموفیلی در استان اصفهان