Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گلستان رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان گلستان از کشف ۵۳ فقره پرونده در حوزه زمین‌خواری طی هشت ماهه امسال در گلستان خبر داد و گفت: این مهم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲ درصد رشد داشته است.

عباسعلی پهلوانی‌نسب امروز دوشنبه ۷ آذر در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: در مبارزه با جرائم و مفاسد اقتصادی پرونده‌های مختلفی در پلیس امنیت اقتصادی تشکیل می‌شود که تشکیل پرونده‌های جرائم و مفاسد اقتصادی طی هشت ماه امسال در استان با افزایش ۶۲ درصدی همراه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از افزایش ۵۳ درصدی آمار دستگیری متهمان جرایم اقتصادی در گلستان خبر داد و افزود: در هشت ماهه سال جاری ۱۹۷ فقره پرونده در پلیس امنیت اقتصادی تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه ۶۲ درصد رشد داشته است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان گلستان با بیان اینکه در هشت ماهه امسال ۲۱۴ متهم دستگیر شدند که ۵۳ درصد رشد داشته است، بیان کرد: ارزش ریالی کل پرونده‌های جرائم اقتصادی ۱۱ هزار و ۹۶۹ میلیارد ریال بوده که نسبت به سال قبل با ۷۵۴ درصد رشد همراه بوده است.

پهلوانی‌نسب، اخلال در نظام اقتصادی، زمین‌خواری، رباء، پولشویی، اختلاس، ارتشاء، احتکار، فرار مالیاتی و تسهیلات غیرمجاز و غیره را از جمله جرائم اقتصادی برشمرد و گفت: در هشت ماه امسال ۵۳ فقره پرونده در حوزه زمین‌خواری در گلستان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲ درصد رشد داشته است.

وی کل مساحت و متراژ اراضی کشف شده در حوزه زمین‌خواری را یک میلیون مترمربع اعلام کرد و ابراز داشت: ارزش ریالی زمین‌خواری هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بوده که از لحاظ ارزش ریالی با رشد یک هزار و ۸۰۰ درصدی همراه بوده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان گلستان به احتکار کالاهای اساسی اشاره کرد و گفت: در حوزه احتکار ۱۱۴ فقره پرونده طی هشت ماهه امسال تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه ۷۲ درصد رشد داشته است، همچنین ۱۱۷ نفر دستگیر شدند که با رشد ۱۱۷ درصدی همراه بوده است.

پهلوانی‌نسب با بیان اینکه ریالی پرونده‌های احتکاری دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه ۳۰۰ درصد رشد را نشان‌ می‌دهد، گفت: امسال دو پرونده فرار مالیاتی به ارزش ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال در گلستان تشکیل شده است.

وی به پرونده‌های زمین‌خواری اشاره کرد و توضیح داد: یک فقره پرونده به متراژ ۲۱۹ هزار مترمربع به ارزش ریالی چهار هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال در شهرستان بندرگز، یک فقره پرونده به متراژ ۵۲ هزار و ۸۸۴ مترمربع و به ارزش ریالی بیش از ۳۰ میلیارد ریال در گنبدکاووس و یک فقره پرونده به مساحت ۲۱۰ هزار مترمربع و به ارزش ریالی دو هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال در گالیکش در حوزه زمین‌خواری تشکیل شده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان گلستان از کشف یک فقره تسهیلات غیرمجاز بانکی به میزان ۱۳۳ هزار و ۳۷۶ یورو به ارزش ریالی ۴۲ میلیارد و ۲۲۸ میلیون ریال در گرگان خبر داد و متذکر شد: کشف یک فقره احتکار سرم‌ پزشکی به تعداد ۱۸ هزار و ۲۸۰ عدد به ارزش چهار میلیارد ریال در گنبدکاووس از دیگر پرونده‌های تشکیل شده در حوزه احتکار بوده است.

پهلوانی‌نسب به احتکار یک فقره نهاده‌های دامی به میزان ۴۹ هزار کیلوگرم به ارزش ۶ میلیارد و ۳۷۰ میلیون ریال اشاره کرد و گفت: همچنین یک فقره احتکار رب به میزان ۸۲ تن به ارزش ریالی ۲۵ میلیارد ریال در یک انبار در گرگان کشف شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گنبدكاووس گلستان گرگان جرائم اقتصادی رییس پلیس امنیت اقتصادی ناجا استانی اقتصادی احتکار زمین خواری رئیس پلیس امنیت اقتصادی گلستان فراجا رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان گلستان نسبت به مدت مشابه حوزه زمین خواری درصد رشد داشته میلیارد ریال همراه بوده ارزش ریالی فقره پرونده پهلوانی نسب تشکیل شده هشت ماهه یک فقره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۶۴۹۲۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در قم

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ علی تیموری رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان قم اظهار کرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان در راستای مبارزه با پدیده شوم قاچاق، کنترل و نظارت بر خودروهای سنگین در محورهای مواصلاتی با ایجاد تورهای ایست و بازرسی و راه اندازی گشت‌های محسوس و نامحسوس، به یک دستگاه تریلی تانکردار مشکوک و آن را توقیف کردند.

وی ادامه داد: کامیون موصوف حامل ۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق با پلمب و مدارک جعلی بوده است.

رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان گفت: برابر اظهار کارشناسان ارزش کالای مکشوفه بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

کد خبر 6080539

دیگر خبرها

  • کشف ۴۰ میلیارد ریال لوازم یدکی احتکاری از انباری در اصفهان
  • متهم به عرضه برنج تقلبی در مشهد به بیش از ۴۹ میلیارد ریال محکوم شد
  • کشف دو خودروی قاچاق به ارزش ۱۵۰ میلیارد ریال در البرز
  • جریمه ۱۶ میلیارد و ۴۸۵ میلیون ریالی یک قاچاقچی سوخت
  • ضبط برنج های تقلبی و جریمه متخلف در مشهد
  • توقیف ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در قم
  • محکومیت ۲۳ میلیارد ریالی یک شرکت تولید شیشه در زاهدان
  • ۷۱ فقره کلاهبرداری با ترفند مشارکت در فعالیت اقتصادی
  • ضبط ۱۹۰ کیلو گرم بذر آفتابگردان قاچاق در ارومیه
  • محکومیت قاچاقچی ماینر در سردشت